Gå til innhold

Hvilke komponent følger lisens til Windows XP?

Anbefalte innlegg

har en packard bell maskin, og linsens til WinXP, og lurer på å oppgradere til et bedre hk, og sterkere prosessor, har allerede oppgradert med ram, harddisk, kabinett, skjermkort, og USB-hub.

spørsmålet mitt er då, mister eg lisensen når på dataen når eg kjøper nytt HK og CPU? eller kan eg bare overføre lisensen til det nye HK og CPU, eller er det andre ting i maskinen som eg ikke må skifte ut, isåfall hvilke komponent?

håper på raske svar.

Endret av vegis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du mister nok ikke lisensen hvis du kjøper nytt hovedkort og CPU.

Det er mulig du har en OEM lisens, altså at du enten bare har lov til å bruke den 1 gang eller bare på den maskinen der XP-en følgte med. Er litt usikker på reglene for akkurat dette.

Teoretisk er det fullt ut mulig og jeg tror heller ikke det er ulovlig.

Sikkert noen andre som kan dette enda bedre enn meg :)

Lenke til kommentar

Det er ikke noe problem. Du må antagelig aktivere på nytt etter å ha byttet så mange deler. Men det er bare å ringe det grønne nummeret til Microsoft på aktiveringstelefonen så gir de deg en ny akt. kode Grunnen til at de har denne hardware-IDen er jo for at folk ikke skal kunne aktivere på flere maskiner. Men man har selvsagt lov å bytte deler i den ene maskinen man har et lovlig windowseksemplar på. Har gjort dette selv noen ganger og det har aldri vært noe problem å få reaktivert...

Lenke til kommentar
Når du har byttet såpass mye på maskinen så vil jeg si at det er en ny maskin iforhold til den opprinnelige. Hva er igjen av den opprinnelige maskinen egentlig?

Det går bra likevel, selv om han bytter de fleste delene. Spiller ingen rolle om maskinen er lik den opprinnelige eller ikke, så lenge har bruker Windows-lisensen sin på kun en maskin av gangen. Det er forresten mye letter å bare ringe Ms sin aktiveringstelefon, istedenfor å prøve å få noe forståelig ut av Ms sitt ubegripelige regelverk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...