VegardStr Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) har en packard bell maskin, og linsens til WinXP, og lurer på å oppgradere til et bedre hk, og sterkere prosessor, har allerede oppgradert med ram, harddisk, kabinett, skjermkort, og USB-hub. spørsmålet mitt er då, mister eg lisensen når på dataen når eg kjøper nytt HK og CPU? eller kan eg bare overføre lisensen til det nye HK og CPU, eller er det andre ting i maskinen som eg ikke må skifte ut, isåfall hvilke komponent? håper på raske svar. Endret 7. juni 2005 av vegis Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Du mister nok ikke lisensen hvis du kjøper nytt hovedkort og CPU. Det er mulig du har en OEM lisens, altså at du enten bare har lov til å bruke den 1 gang eller bare på den maskinen der XP-en følgte med. Er litt usikker på reglene for akkurat dette. Teoretisk er det fullt ut mulig og jeg tror heller ikke det er ulovlig. Sikkert noen andre som kan dette enda bedre enn meg Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) jå, håper det er noen som kan svare og Endret 7. juni 2005 av vegis Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 PCen er en PACKARD BELL, men eg har jo slikt lisens klister merke, hjelper det, er det ikke bare å ha det på kabinettet, så har du lisens på maskinen? Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Det er ikke noe problem. Du må antagelig aktivere på nytt etter å ha byttet så mange deler. Men det er bare å ringe det grønne nummeret til Microsoft på aktiveringstelefonen så gir de deg en ny akt. kode Grunnen til at de har denne hardware-IDen er jo for at folk ikke skal kunne aktivere på flere maskiner. Men man har selvsagt lov å bytte deler i den ene maskinen man har et lovlig windowseksemplar på. Har gjort dette selv noen ganger og det har aldri vært noe problem å få reaktivert... Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 du finner svaret her: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;no;302878 Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Når du har byttet såpass mye på maskinen så vil jeg si at det er en ny maskin iforhold til den opprinnelige. Hva er igjen av den opprinnelige maskinen egentlig? Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Når du har byttet såpass mye på maskinen så vil jeg si at det er en ny maskin iforhold til den opprinnelige. Hva er igjen av den opprinnelige maskinen egentlig? Det går bra likevel, selv om han bytter de fleste delene. Spiller ingen rolle om maskinen er lik den opprinnelige eller ikke, så lenge har bruker Windows-lisensen sin på kun en maskin av gangen. Det er forresten mye letter å bare ringe Ms sin aktiveringstelefon, istedenfor å prøve å få noe forståelig ut av Ms sitt ubegripelige regelverk... Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) av den opprinnelige maskinen er det igjenn PSU, CD/DVD rom og system harddisk, en maxtor 60GB 5200rpm...(etter kjøpe av nytt hk og CPU. Endret 7. juni 2005 av vegis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå