DementedAlbino Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Hvorfor vil ikke denne koden i min runonce.cmd gjøre hva den skal? Hva er feil? net user "Eirik S" xxxxxx /add net localgroup Administrators "Eirik S" /add net accounts /maxpwage:unlimited net user "Lena T" /add net localgroup Administrators "Lena T" /add net accounts /maxpwage:unlimited Får kontoer som jeg skal, problemet er at ingen av dem blir satt som administrator. Lenke til kommentar
gresh Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Hvis du har norsk utgave av Windows XP må du bytte ut 'Administrators' med 'Administrator' eller 'Administratorer'. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Skal teste det nå. En ting til jeg lurer på. Etter at cmd filen har laget til brukerkontoene mine vil jeg har den skal starte WPI.cmd. Filen ligger på cden i mappen wpi. Hva blir komandoen for at denne filen skal kjøres? Lenke til kommentar
gresh Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 FOR %%i in (C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z) do if exist %%i:\WIN51 set CDROM=%%i: CALL %CDROM%\WPI\wpi.cmd Se til at filen WIN51 (ingen extension) finnes på roten av CD, ellers vil det ikke virke. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Takk for hjelpen.. Du vet ikke tilfeldigvis hvordan jeg får .au3 filer til å kjøre? Har gjort dem om til .exe filer, og de starter riktig instalasjonsfil, men mer skjer ikke. Trodde hele vitsen med slike script var at instalasjonen skulle skje automatisk, eller? Lenke til kommentar
gresh Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Bruker ikke AutoIt scripts selv, klarer meg uten. Poenget med AutoIt scripts er at du kan på forhånd programmere hvilke tastetrykk som skal utføres. Husk at du må ha litt tidsforsinkelse mellom hvert tastetrykk som scriptet skal utføre. Gjør alltid en test med .au3 fila før du gjør den om til .exe. AutoIt documentation Unattended AutoIt script resource Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå