St. Anders Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Hvet ikke helt om dette er rett posta, men jeg prøver. jeg vurderer og kjøpe meg en Dell Dimention 8400. og opgraderinger der er så dyre, så det jeg lurte på var om vis jeg kjøper en maskin der og kjøper meg en raptor harddisk med 10 000 rpm, og satte denne til Master. Kan jeg da instalere windows med Dell cd en da? er det noen som vett om det går siden det er en recover cd som følger med og systemet er instalert på pcen fra før. På forhånd takk for alle svar Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Ja, det kan du (men du kan ikke ha to andre disker i RAID-konfigurasjon i tillegg til raptoren). WindowsXP på Dell-CDen er et vanlig WindowsXP. Bare reinstaller og sett opp diskene slik du vil ha dem. Endret 7. juni 2005 av jon67 Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 mange ferdig pc'er i dag har windows "sperret av" eller, "låst" på en partisjon.. men tror ikke dell har det.. Men om du setter inn en HD vil vel garantien bli borte ? SÅ tenk deg om, kanskje du kan bygge en pc ? Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 mange ferdig pc'er i dag har windows "sperret av" eller, "låst" på en partisjon.. men tror ikke dell har det.. Men om du setter inn en HD vil vel garantien bli borte ? Dell har ikke "låst" OSet på noen måte. Og garantien på Dell gjelder selv om du setter inn en ny HDD, det står til og med beskrevet i manualen hvordan man skal gjøre det. Lenke til kommentar
espenah Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 mange ferdig pc'er i dag har windows "sperret av" eller, "låst" på en partisjon.. men tror ikke dell har det.. Men om du setter inn en HD vil vel garantien bli borte ? SÅ tenk deg om, kanskje du kan bygge en pc ? Er vel forsåvidt heller ingen andre produsenter som har "låst" OS eller "sperret av" en partisjon. Hvor har du dette fra? En HDD kan alltid reformateres og repartisjoneres. /Espen Lenke til kommentar
St. Anders Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Takker fik svar på det jeg lurte på. Så et tilbud en gang for en uke eller to siden med 2* ram på maskiner med 1024 mb fra før, en ville altså få 2048 mb med minne i maskinen og den med geforce 6800 kosta ca. 10000 kr med 17 flatskjerm, har ikke det tilbudet nå, men kommer sikkert igjen og så lurte jeg på det siden jeg vil ha en raptor(eller raskere vis det kommer), i stedet for en standard disk, og så liker jeg og ha 2 disker. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 du bør tenke på at hvis du skal gjøre noen store oppgraderinger senere, skifte kabinett etc. så er ikke dell noe å satse på.. går fint med nytt minne, skjermkort, hdd osv.. Lenke til kommentar
St. Anders Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Skal tenke igjenom det, du har noe i det du sier der. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 hadde heller bygd sjøl for å si det sånn.. Lenke til kommentar
St. Anders Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Det er bare at av og til så kommer det med noen knakende tilbud, (foresten så kjøper en jo ikke der vis det ikke er tilbud da) som jeg selv ikke har klart og sette sammen selv til samme prisen. De bruker vel en del noname brikker og varer i maskinen.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå