Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

"Web site found, wating for reply". ...Still waiting! :(


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Skrue,

 

Du sa tidligere at du hadde aktivert DHCP (eller hva det nå heter). Mener du på ruter'n eller på PC'en din?

 

Jeg har en Zyxel router, og den var fint konfigurert fra før.. Men, jeg måtte IKKE ha noen DHCP eller gateway innstillinger på PC'ene.

 

Det eneste som du skal gjøre på PC'ene er å sette dem til å "motta IP-adresse automatisk" (høyreklikk på TCP/IP protokollen osv.).. Fjern alt utenom det med IP'en.

 

Tror neppe dette (over) er problemet, men bare for å være helt sikker.. Du har jo fått kontakt med nettet, og det hele virker veldig snodig..

 

Prøv også å åpne alle portene i router'n.. Mulig du har gjort det ved å slå av brannveggen?

 

Har du oppgradert firmware ennå?

 

Henning

Lenke til kommentar

Tips...

 

1 siden/hvis du har god aksess til andre steder på internett så kan det være noe feil med den siten du

prøver å nå, eller routingen ditt. Kjør en traceroute (i windows er det vel tracert) å sjekk hva som kommer ut. Pluss sjekk at dns er oppe å svarer.

 

Ellers hvis du har problemer uansett hvor.

* Sjekk nett oppsettet.

* Traceroute igjen.

* ping node punktene for å se om du ellers får noen pakke tap (internt og eksternt).

* Sjekk nettverks instillingene dine, 10-100 full/half duplex.

* Sjekk opp om dns serveren svarer rimlig raskt.

* Prøv å oppgrader nettkort driverne.

* Pluss sjekk flere sider enn bare dinside.no, siden

du bruker telenor sjekk http://www.online.no, etc.

* Ring telenor og få dem til å sjekke linja di

hvis du ser at det er noe galt mellom deg og dem.

 

Og post her resultatene tingene du sjekker opp.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Har du husket og skru av "Identifiser instillinger automatisk" i Internet Exploiter :smile:

 

Jeg har samme router og den funket ikke før jeg skrudde av den funksjonen

 

Du finner dne her :

 

Verktøy - Alternativer for internett - Tilkoblinger - LAN-Innstillinger - kryss vekk Identifiser instillinger automatisk

 

Jeg har forresten også 704/128 fra Telenor

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-20 23:15, skrev Skrue:


Ahhh, endelig et svar. Takk! Har ikke forsøkt å bruke proxy?

Hadde riktignok en proxy-maskin på mitt gamle oppsett via kabelmodem og hub, men routeren har jo fire porter! Og da skal det vel ikke være nødvendig med proxy?

Men takk i allefall Tom! :smile:


 

Det er ikke en privat proxy vi snakker om, det er TN sin proxyserver.

Svært mange som bruker TN ADSL i nettverk må sette opp denne i Ie for og i det heletatt få opp noe som helst av sider på nettet, hvis du lurer på hvorfor får du spørre TN fordi ingen andre ISP-er plages med slike problemer.

Men jeg regner med du har forsøk, jeg skrev dette fordi andre også kan slite med lignende problemer og proxyen til TN kan i mange tilfeller fikse dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...