Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

"Web site found, wating for reply". ...Still waiting! :(

Anbefalte innlegg

Tro det eller ei, men jeg sliter fortsatt med internettforbindelsen via min SMC7004ABR router.

I statusvinduet for routeren viser denne CONNECTED, med følgende konfigurasjoner i feltet INTERNET:

Wan IP: 80.212.33.63.

Gateway IP: 80.212.32.0

DNS: 130.67.15.94

Sec.DNS: 130.67.60.70

GATEWAY:

IP Adress: 192.168.2.1

Subn.Mask: 255.255.255.0

DHCP: Enabled

Firewall: Enabled

Så langt ser jo dette fornuftig ut. Eller?

Når jeg starter IE, så får jeg opp Web site found, (dinside.no), waiting for reply. Og gjett om jeg må vente? Det skjer ingenting mer?

Om jeg pinger adressen til dinside.no (213.151.148.34), så oppnår jeg en average hastighet på 20ms, med 2 packets lost.

Det ser m.a.o. ut til at jeg har en "viss" forbindelse, men hva i huleste er årsaken til at jeg ikke kommer igjennom?

Har ikke oppgradert firmware for routeren, som for øyeblikket har versjon 1.40.018

Og tro meg; Jeg har lest igjennom nær sagt _alle_ sider om temaet her inne, men har ikke klart å finne svaret på mitt problem :sad:

Noen som orker å prøve med nok et forslag til å løse denne floken?

Det vil definitivt redde helgen for meg, som ellers ser ut til å bli både våt og grå. Nesten like grå som fargen på håret mitt, som antagelig kommer til å dette av snart, om jeg ikke finner ut av greiene!!

Kanskje jeg skulle rusle ut i bua mi og dreie vannblokker i stedet? Det kan se ut som om jeg har litt bedre drag på det.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg vel vært tålmodig?

Har jo ventet snart ett døgn på respons ang. spørsmålet mitt, så derfor våger jeg meg på en "bump".

Jeg _vet_ at det sitter folk her som sikkert kan gi meg et tips, men alle er jo ikke tilstede, alltid?

Så i et nytt forsøk; Bump!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-20 23:08, tom^ skrev:

Hei

Har du prøvd å bruke en proxy ?

proxy.online.no:8080

Ahhh, endelig et svar. Takk! Har ikke forsøkt å bruke proxy?

Hadde riktignok en proxy-maskin på mitt gamle oppsett via kabelmodem og hub, men routeren har jo fire porter! Og da skal det vel ikke være nødvendig med proxy?

Men takk i allefall Tom! :smile:

Lenke til kommentar

Kan det være problemer/innstillinger med brannveggen som hindrer deg?

Har du prøvd å deaktivere brannveggen i routeren? jeg har en misstanke om at det kan være denne som stopper trafikken. Kan det kanskje være noe så enkelt som at du må åpne port 80 for trafikk gjennom brannveggen? (Vanlig web trafikke går gjennom denne porten)

Jeg har samme router, men uten brannvegg (så vidt jeg vet). Den var veldig enkel å sette opp, jeg har derfor misstanke om at det kan være brannveggenfunksjonen som stopper deg.

Lenke til kommentar

Enkel å sette opp ja? Det hadde jeg absolutt regnet med, etter alt jeg har lest!

Og har også forsøkt å deaktivere brannvegger både her og der, men som du ser....

Flere forslag, byggeren? Jeg vet du er en vettug fyr, og setter pris på svaret! :smile:

Lenke til kommentar

Problemet ligger ikke i DNS, såvidt jeg har forstått utav dine posts. Kan det være linjen som rett og slett er dårlig? Prøv å laste ned noe ifra en FTP, eller en p2p tjeneste.

Det virker jo egentlig usansynelig at linjen skulle være dårlig, men jeg har vært borti det og det er kjedelig å styre og herje voldsomt når det ikke hjelper.

Kjører du noen slags form for NAT VPN etc?, det er jo antagelig vis det i din router. Er den isåfall rigtig konfigurert?

Har du herja med IPSec settingene i registeret, slik at når en internettside nekter å kryptere nekter din PC kontakt?

Lenke til kommentar

Tror nok linja er ok, har aldri hatt problemer med den, og har greit resultat på "Speedometert" i IT-avisen. (715kb/s)

Har ikke "klusset" med innstillingene i router´n heller, så vidt jeg kan forstå. Har valgt standardinnstillinger hele veien.

Og har også eliminert eventuelle registry-problemer "the hard way", ved rett og slett å formattere, og legge inn XP på nytt!

Men skal slå av modem og router i natt, for å gjøre et nytt forsøkt fra scratch i morgen!

Lenke til kommentar

Jeg regner med at du har aktivert dhcp på pc'en du skal bruke. DNS'en ser ut til å fungere siden den finner ip til sidene.

Jeg har ikke så stor kunnskap til abr modellen, men br modellen har det ikke vært noe kluss med. Jeg hadde noen tilsvarende problemer i fjor høst, men da var det telenor sin adsl linje som hadde problemer. Dette ble løst iløpet av en dag.

Det kan høre ut som problemer med en kabel eller kontakt. Har du prøvd å pinge routeren? Og er hastigheten på hjemmenettverket bra?

Det skal ikke være noe behov å åpne opp porter på routeren sålenge du ikke har en server eller programmer som krever det.

Lenke til kommentar

Jada, DHCP er aktivert. Kan pinge routeren, resultat: 1ms.

Alle kabler er i orden, om jeg kobler de respektive maskiner en og en direkte til modemet, så går alt så det suser!

Har ikke åpnet porter i routeren heller, har ingen server i systemet som krever det.

Kjører "plain" routeroppsett, med pppoe. Og kommer som sagt greit i kontakt med modemet, ettersom det står "CONNECTED" i statusvinduet for routeren.

Jeg fatter ikke hva som er galt.

Lenke til kommentar

Jeg ville da ha ringt til telenor om de kunne feilsjekka linja. Eller så kan du prøve å koble utenom routeren. Hvis du finner ut at routeren er problemet kan du ringe smc.

Jeg har erfaring med at de er raske og flinke med å besvare henvendelsene jeg har hatt tidligere, og fikset de få feilene jeg har hatt innen kort tid med nye firmware oppgraderinger.

Lenke til kommentar

Takk for svar, bludern!

Jeg regner med at linja er ok, ettersom jeg ikke har noesomhelst problem når jeg kobler utenom routern!

Linja har faktisk vært rock steady så lenge jeg har hatt den!

Men det kan vel hende at kombinasjonen router ADSL-modem kan klabbe det til litt på linja kanskje?

Selvsagt kan det også være en eller annen feil på routeren, men jeg har jo klart å få den til å virke ved én anledning, så sannelig om jeg vet.

Jeg får vel prøve supporttelefonen....

Lenke til kommentar

Er det noen sider som funker i det hele tatt? Som f.eks hw.no?

Jeg har Telenor ADSL også, og deler den med NAT. Har også prøvd WinProxy. Og det er et kjent Telenor-fenomen at det blir kødd med deling av ADSL... Flere har nevnt ny RasPPPoE-driver, noe jeg aldri har prøvd...

Lenke til kommentar

Nå er ikke nettverk min sterke side, men jeg prøver meg igjen.

Siden du bruker PPPoe på oppkoblingen antar jeg at det er telenor ADSL du har installert (De greide å lure deg ja, men det er en annen historie :smile: ) Det kan ikke være noen problemer med oppkoblingen på maskinene dine i forbindelse med routeneren nå da?

- Det jeg mener er at når du kjører med en router slik som du har, så må routeren stilles inn med alle innstilligenen som trengs for PPPoe. Slik at det er denne som logger seg på internett.

- De maskinene som du kobler til routeren skal ikke konfigureres for PPPoe, men et helt vanlig nettverk hvor IP adressen tildeles fra en DHCP-server, som i dette tilfellet er routeren din. Du må altså fjerne alle PPPoe instillingene på maskinene som kobles til routeren.

Jeg misstenker som nevnt at det er noen av de gamle telenor/pppoe instillingene som krøller til systemet ditt. For å si det slik ,dersom du har en 100% ren installasjon av windows/linux og kobler maskinene til en korrekt oppsatt router, så vil du være på internet uten en gang å skrive noe som helst!

Redigert: skrivefeil

Byggeren

slapps.gif

[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-07-25 13:16 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...