Mayhem Soap Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Jeg har forgjeves prøvd og dra ut strømkontakten til mitt kjære GeForce 5900 skjermkort!, men den sitter helt fast...har ikke lyst til å legge hele min styrke i det siden jeg håper det finnes lure triks for å "lure" disse kontaktene... takker Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 disse kontaktene har muligens et anti-løsne mekanisme som selve strømkontakten fra PSU til hk...? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 De skal ikke ha det, så langt som jeg har sett er eneste mulighet å bikke dem fra side til side, men det er jo en risk ja Lenke til kommentar
Mayhem Soap Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Nei, det finnes ikke noen mekanisme på disse strømkontaktene - har dog sett en strømforsyning med slike, kanskje det blir og kjøpe noe slikt neste gang... Ok, så det er ikke annen løsning enn å bruke list? - lirke fram og tilbake sies det, men hvilken vei - har det noe og bety? fram og tilbake med langsiden eller kortsiden?..hehe, blir ikke lett... Har nemlig lyst til å bytte til et litt kvassere kort snart Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Bare å bikke den forsiktig fra side til side. (nei, ikke opp og ned) Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 La meg gjette, den pluggen i skjermkortet ditt er sånn "mini-molex" (samme som man har i floppydrive) de har en liten hake under, så man må bruke litt makt for å få de av Lenke til kommentar
Mayhem Soap Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Nei, det er ikke en "mini-molex", det er den vanlige typen som går i HD og DVD-ROM etc... Jeg har prøvd alt mulig nå, men den har på et eller annet vis "låst" seg... I ytterse konsekvens må jeg jo enten klippe ledningene eller ødelegge skjermkortet.. begge er igrunnen ikke aktuelle akkurat nå, men om jeg klipper kan jeg sette på nytt kontakt punkt? takke så langt for alle svar! Lenke til kommentar
Noxy Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 skal da bare være å rikke den litt fra side til side, og bruke litt makt for å dra den ut.. hender at de sitter som fa**... Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 vrikke den fra side til side på kortsidene. Den kommer til slutt. Lenke til kommentar
balab Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Spray kontakten med M-67 (verktøykasse på boks...) før du prøver å lirke den ut. Det pleier å hjelpe på det meste som sitter fast. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Ganske fantastisk elendig design på kontaktar i ein PC. Ein plugg med liknande mekanisme som på ein RJ-45-plugg, dog meir robust hadde vært flott. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå