Gå til innhold

Starthjelp med Thermaltake Bigwater

Anbefalte innlegg

Lurer bare på noen få ting.

Har søkt gjennom forumet og er usikker på dette:

Må jeg fylle tanken og alt HELT fullt? (for å få best ytelse)

Hva er best av Pumpe-CPU-Radiator og Pumpe-Radiator-CPU?

er det vanskelig å montere radiatoren nede i front i forhold til bak?

Har ett Thermaltake Kandalf kabinett, burde jeg montere radiatoren der de har satt fester for den?

Har socket A hovedkort, og når jeg prøvesatt CPUkjøleblokken på cpu, så kunne man vri litt på den, er dette normalt?

Skal Viften til radiatoren blåse luft på radiatoren eller suge vekk fra den? (Best ytelse..)

Endret av Daffa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør fylle helt fullt. Ikke pga. ytelse, men fordi noe av vannet vil forsvinne over tid, og du da ikke trenger å etterfylle så ofte.

Det har ingen ting å si i praksis, bare i teorien skal sistnevnte være "bedre". Manualen sier førstnevnte, så jeg vil anbefale å bruke den, ellers _KAN_ du få problemer med garantien. (jeg har riktignok ikke hørt om noen som har fått problemer med det).

Det er normalt at du kan vri på blokken, men du bør unngå det, da kjølepastaen vil bli flyttet utover.

Viften bør suge ut fra radiatoren.

Lenke til kommentar

Viften blåser gjennom radiatoren når den kobles til. Så tror ikke det er no vit å gjøre no med den! Jeg kjører oppsettet Pumpe>Radiator>CPU....og med 2.6ghz klokket til 3.1ghz P4 Northwood har jeg idle på 23-24 grader! Radiatoren sitter på innsiden av kabinettet og drar med andre ord lufta UT av kabinettet gjennom radiatoren! CPU blokka har jeg skrudd såpass til at brakketen på toppen har begynt å gi etter! Så den sitter nok!

Lenke til kommentar

Du får dessverre ikke i pose og sekk.

SilenX-viftene er svært stillegående ja, takket være en maxfart på ca 1500 omdr.

Samtidig kan du ikke forvente å få samme luftmengde (les: kjøling) som du kan oppnå med orginalvifta, men det er jo opp til deg. Men samtidig: Den er jo regulerbar?

SilenX-vifter kan forøvrig kjøpes hos cool´nsilent.no

Lenke til kommentar
Sinnsykt kaldt du fikk det da.. Har Thermaltake Kandalf kabinett med 12cm vifte forran, en 9cm på topp, en 9cm bak + radiatoren og det. Klokket xp2500+ til xp3200+ og ligger på 35grader idle.. :/

du har di AMD greiene der da...di blir jævlig varme!:S Men få vifta i toppen til å dra ut..for all varmen går opp vettu! og viftene bak til å dra ut og frontvifter til å trekke inn!

Lenke til kommentar

Sikker på at det er ødelagt? Mitt ble fylt med vann, men etter å ha jobbet noen timer med isopropanol på det fungerer det igjen.

Hvor var lekasjen? Det er nærmest umulig å få lekasje i slangetilkoblingen, så det er i såfall brukerfeil.

Endret av jonepet
Lenke til kommentar

Det var brukerfeil ja :( Kom vell ikke så godt fram det nei :p Festet til cpublokken var ikke godt nok skrudd fast. så det lak faktisk ut fra "mutteren". Pcn var på og alt var bra. Skrudde av pcn, tørket opp med tørkepapir(la den oppå gugga), ventet en liten stund, så gikk jeg over de verste stedene med qtip. Maskinen startet opp, men jeg får ikke bilde. Skal teste skjermkort/cpu og Ram i en annen pc nå. Først fikk jeg ikke start på pcn, så tenkte at det var hovedkortet, nå må jeg forske litt..

Lenke til kommentar

Sjekk at den ikke har fyllt AGP-slotten slik som det skjedde med meg. I såfall bør du få tak i isopropanol, og bare tømme utover hovedkortet og i AGP-slotten, og la det tørke helt opp før du starter igjen. Å rense evt. kontakter som har fått vann på seg med rødsprit kan også være en fordel.

Lenke til kommentar
Det var brukerfeil ja :( Kom vell ikke så godt fram det nei :p Festet til cpublokken var ikke godt nok skrudd fast. så det lak faktisk ut fra "mutteren".

Noen ganger går det nok litt for fort i svingene.

Får vel bare nevne et par nøkkelord igjen; Tålmodighet og nøyaktighet. Slurv må man som oftest betale for......

Lenke til kommentar
Bare å tømme masse isopropanol over hovedkortet ? :p

Ja, egentlig.

Isopropanolen vil suge til seg det meste av vann / fuktighet, og dermed fjerner du i alle fall en vesentlig årsak til feil.

La kortet tørke godt før du gjør et nytt forsøk, også her er tålmodighet et nøkkelord......

Lenke til kommentar

Dersom du velger å "fylle" AGP/PCI/PCI-E-slotter vil det ta noen timer også. Du ser at det er tørt når du kan putte et kort nedi, ta det opp, og kontaktpunktene er tørre.

Endret av jonepet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...