Fritz Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Mitt MSI GeForce4 TI 4400 må stå i gjennomtrekk mellom to vinduer med avtatt kabinettdør for at det skal fungere ordentlig. Med en gang jeg tar igjen vinduene dukker det opp prikker og streker i alle regnbuens farger på skjermen. Skikkelig irriterende! Er alle TI 4400 GPUene så varme, eller er det noe gærent med kortet mitt? Har prøvd både driverne som fulgte med og detonator driverne, så det virker som et varmeproblem. Noen som vet hva dette kan skyldes? Asus A7V 266 AMD XP 1700+ Windows XP Prof. Ed. Lenke til kommentar
DCP Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Hmm kan være feil på kjøleren... Hvis den er den orginale så tar du og sender den tilbake. og hvis du har overklokka den er det lurt å stille tilbake til standard. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 Har du kabb vifter. Du har ikke overklokket skjermkortet, Det trenger ikke være noe galt med kortet ditt. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 Du skal ikke trenge kabinettvifter vis du har et normal system. Ville ha sendt kortet tilbake til butikken jeg. Lenke til kommentar
Fritz Skrevet 21. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2002 OK, nå har jeg prøvd kortet på pcen til en kamerat. Der fungerte det helt fint! Han snakka på at det kanskje var strømforsyningen min som ikke ga nok strøm - den er på 300 watt. Er det sånn at man trenger en sterkere strømforsyning for å kjøre et ASUS A7V 266 hovedkort, AMD Athlon XP 1,46 Ghz cpu og GeForce4 Ti 4400 uten problemer? Kanskje vifta til skjermkortet får for lite strøm? Noen som har peiling? :???: Lenke til kommentar
Lone*Desert-Fish Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 Jeg tviler STERKT på at det er strømforsyningen din. Med 300 watt skal en kunne ha masse saker i PC'en sin. Jeg har en 235watt strømforsyning og jeg har en AMD 1GHz, ram, Gf4Ti4400, Audigy lydkort, nettverkskort, hdd, DVD, CD-brenner, og masse vifter tilkoplet og alt dette krever jo strøm og selv min strømforsyning 235watt klarer denne jobben. Vet ikke hva problemet kan være men stømforsyningen tror jeg ikke det er... Lykke til og jeg håper du snart får ordnet det Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 Quote: Fritz skrev (2002-07-21 14:32):OK, nå har jeg prøvd kortet på pcen til en kamerat. Der fungerte det helt fint! Han snakka på at det kanskje var strømforsyningen min som ikke ga nok strøm - den er på 300 watt. Har han større psu en du har så kan du jo prøve hans. Men eg ville kjøpt noen kabb vifter, Hva er tempen på ditt system Lenke til kommentar
Fritz Skrevet 21. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2002 Jeg har plenty med kabb. vifter. Ikke det som er problemet. Eneste som hjelper er å sette pcen i gjennomtrekk. Prøvde en annen 300 watts strømforsyning, så det er ikke noe galt med min PSU. Men jeg sliter litt med å finne noen som har en sterkere PSU jeg kan prøve. Litt kjedelig det, vil unngå å kjøpe ny uten å ha prøvd om det funka først... Normalt ligger tempen på litt under 30 grader på hovedkortet og litt over 50 på pcu - men da har jeg også en monstervifte til cpu på 7100 omdreininger..BRÅKER! :smile: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. juli 2002 Del Skrevet 22. juli 2002 Fritz Kan du forklare hvordan du har montert viftene dine. Eg har montert 2 bak som blåser ut og 1 fremme som suger inn. Lenke til kommentar
Fritz Skrevet 22. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2002 Har det samme som deg - en framme nederst som blåser inn og to bak øverst som blåser ut. Det er vel det beste oppsettet det? Kameraten min har lånt skjermkortet mitt et par dager nå, og har nå fått de samme problemene som jeg hadde - så det er nok noe galt med kjøleren. Sender det i retur til komplett, og håper det ikke går alt for lenge før jeg får et nytt kort i posten. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Quote: Fritz skrev (2002-07-23 00:45):Har det samme som deg - en framme nederst som blåser inn og to bak øverst som blåser ut. Det er vel det beste oppsettet det? Kameraten min har lånt skjermkortet mitt et par dager nå, og har nå fått de samme problemene som jeg hadde - så det er nok noe galt med kjøleren. Sender det i retur til komplett, og håper det ikke går alt for lenge før jeg får et nytt kort i posten. Ja det er det beste mener eg da. Da får vi håpe at det var det som var problemet og at du får et nytt som virker som det skal. ;D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå