jingt Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Jeg ble fritatt Har vært på skolen i 2timer og brifa Lenke til kommentar
m-momr Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 dere plager meg!... Jeg kom opp i engelsk Lenke til kommentar
jingt Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 8 stk. her som ikke kom opp. Grunner til av vi ikke kom opp: -Vi har jobba så bra hele året og trenger en liten pause. -En utlending i klassen, og noen måtte jo følge med for at hun ikke skulle føles seg for spesiell -For å ikke slite ut sensoren. Vi finner alt for mye stoff, snakker fort, og presser for mye stoff inn i de 20min. Alle elevene og lærerne ble sure på oss da vi gikk rundt å brifa Lenke til kommentar
Knast Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 8 stk. her som ikke kom opp. Grunner til av vi ikke kom opp: -Vi har jobba så bra hele året og trenger en liten pause. -En utlending i klassen, og noen måtte jo følge med for at hun ikke skulle føles seg for spesiell -For å ikke slite ut sensoren. Vi finner alt for mye stoff, snakker fort, og presser for mye stoff inn i de 20min. Alle elevene og lærerne ble sure på oss da vi gikk rundt å brifa man blir trukket ut til muntlig.. man slipper ikke av disse grunnene. fritak er sjeldent, men kan vel kanskje skje.. man kan hvertfall utsette det om man får legen sin til å skrive sykemelding.. Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 De eneste grunnene jeg vet om for fritak fra eksamen er hvis man har en sykdom som hindrer deg i å følge opp faget o.l eller hvis man har hatt liten eller ingen opplæring i faget. Hvis man er syk på eksamensdagen må man vel fortsatt ta eksamen til en senere anledning med ny utrekning? Svært sjeldent at man får fritak så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
jingt Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Snakker om muntlig jeg Lenke til kommentar
Knast Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) det gjør vi også... edit: topic = "Freitak fra muntlig eksamen tråden" merk: muntlig eksamen Endret 7. juni 2005 av lathorv Lenke til kommentar
jingt Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Meldingen var til Digital_Blaster Lenke til kommentar
Knast Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 samme regler for skriftlig og muntlig, når det gjelder fritak, så vidt jeg vet.. Lenke til kommentar
jingt Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Det er nesten alltid en gruppe som har blitt fritatt fra muntlig eksamen, men har aldri hørt om noen som har blitt fritatt fra skriftlig.(ihvertfall på denne skolen) Lenke til kommentar
Knast Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 jeg har aldri hørt om noen som blir fritatt fra eksamen, men vet det kan skje.. hvilken klasse går du i venn? i 1. og 2. klasse på VGS kommer man ikke nødvendigvis opp.. dvs blir ikke trukket ut, ikke snakk om fritak.. 1. klasse må man ikke komme opp i det hele tatt 2. klasse må man komme opp i enten muntlig eller skriftlig eller begge. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Riktignok kan det ha skjedd forandringer siden jeg selv var på lavere utdanningsnivå men før var det alltid slik at noen fikk muntlig, andre var heldige og slapp. Dette var rent tilfeldig og hadde ikke noe med innsats eller andre ting å gjøre. Høres svært snodig ut dersom dette har blitt forandret. Lenke til kommentar
jingt Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 lathorv: Kanskje det er der feilen ligger. Går fortsatt på grunnskolen jeg- 10.klasse Lenke til kommentar
Knast Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 hmm.. trodde det var sånn at alle i 10. ble trukket ut (ikke til samme fag).. 2 puljer. blir du ikke trukket ut første gangen, skal du opp andre gangen.. hmm.. usikker nå jeg også.. Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Som lathorv sier er det forskjell på utrekning og fritak for eksamen. Det hender at man ikke blir trukket ut i eksamen, og da har man bare ren og kjær flaks. Det jeg skrev over gjelder fritak, som kun lar seg gjøre ved spesielle tilfeller - enten det er snakk om muntlig eller skriftlig eksamen. EDIT: I 10.klasse er det ganske sjeldent at man ikke kommer opp i muntlig, men det er ikke umulig å ikke bli trukket opp. Hvis det f.eks blir lærerstreik i denne perioden, slipper man unna. *bestikke fagforeningen* . I VK2 (3.klasse) kommer man opp i både muntlig og skriftlig eksamen trur jeg. Endret 7. juni 2005 av DigitaL BlasteR Lenke til kommentar
Knast Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 ok.. gruer meg verre til 3. klasse... Obligatorisk: Eksamen, skriftlig: Norsk, Hovedmål Eksamen, skriftlig: Norsk, Sidemål Eksamen, skriftlig: Trekkfag Eksamen, muntlig: Trekkfag 4 eksamensdager Lenke til kommentar
jingt Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Grunnskolen vet du. Sikkert ikke nok sensorer som på de andre skolene. F.eks. her er det en annen skole http://dt.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20...=73210449620577 Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 ok.. gruer meg verre til 3. klasse... Obligatorisk: Eksamen, skriftlig: Norsk, Hovedmål Eksamen, skriftlig: Norsk, Sidemål Eksamen, skriftlig: Trekkfag Eksamen, muntlig: Trekkfag 4 eksamensdager Oi, visste ikke at det var obligatorisk med Norsk hoved -og sidemål i VK2. Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Grunnskolen vet du. Sikkert ikke nok sensorer som på de andre skolene. F.eks. her er det en annen skole http://dt.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20...=73210449620577 Jepp, der har du et eksempel på grunnlag for fritak. Mangel på sensorer, lærerstreik osv...Bare kjipt at noe slikt ikke har forekommet på vår skole. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå