Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Fritak fra muntlig eksamen tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

8 stk. her som ikke kom opp.

 

Grunner til av vi ikke kom opp:

 

-Vi har jobba så bra hele året og trenger en liten pause.

-En utlending i klassen, og noen måtte jo følge med for at hun ikke skulle føles seg for spesiell

-For å ikke slite ut sensoren. Vi finner alt for mye stoff, snakker fort, og presser for mye stoff inn i de 20min.

 

 

Alle elevene og lærerne ble sure på oss da vi gikk rundt å brifa

Lenke til kommentar
8 stk. her som ikke kom opp.

 

Grunner til av vi ikke kom opp:

 

-Vi har jobba så bra hele året og trenger en liten pause.

-En utlending i klassen, og noen måtte jo følge med for at hun ikke skulle føles seg for spesiell

-For å ikke slite ut sensoren. Vi finner alt for mye stoff, snakker fort, og presser for mye stoff inn i de 20min.

 

 

Alle elevene og lærerne ble sure på oss da vi gikk rundt å brifa

man blir trukket ut til muntlig.. man slipper ikke av disse grunnene.

 

fritak er sjeldent, men kan vel kanskje skje..

man kan hvertfall utsette det om man får legen sin til å skrive sykemelding..

Lenke til kommentar

De eneste grunnene jeg vet om for fritak fra eksamen er hvis man har en sykdom som hindrer deg i å følge opp faget o.l eller hvis man har hatt liten eller ingen opplæring i faget. Hvis man er syk på eksamensdagen må man vel fortsatt ta eksamen til en senere anledning med ny utrekning? Svært sjeldent at man får fritak så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

jeg har aldri hørt om noen som blir fritatt fra eksamen, men vet det kan skje..

 

hvilken klasse går du i venn?

 

i 1. og 2. klasse på VGS kommer man ikke nødvendigvis opp.. dvs blir ikke trukket ut, ikke snakk om fritak..

 

1. klasse må man ikke komme opp i det hele tatt

2. klasse må man komme opp i enten muntlig eller skriftlig eller begge.

Lenke til kommentar

Riktignok kan det ha skjedd forandringer siden jeg selv var på lavere utdanningsnivå men før var det alltid slik at noen fikk muntlig, andre var heldige og slapp. Dette var rent tilfeldig og hadde ikke noe med innsats eller andre ting å gjøre. Høres svært snodig ut dersom dette har blitt forandret. :hmm:

Lenke til kommentar

Som lathorv sier er det forskjell på utrekning og fritak for eksamen. Det hender at man ikke blir trukket ut i eksamen, og da har man bare ren og kjær flaks. Det jeg skrev over gjelder fritak, som kun lar seg gjøre ved spesielle tilfeller - enten det er snakk om muntlig eller skriftlig eksamen.

 

EDIT: I 10.klasse er det ganske sjeldent at man ikke kommer opp i muntlig, men det er ikke umulig å ikke bli trukket opp. Hvis det f.eks blir lærerstreik i denne perioden, slipper man unna. *bestikke fagforeningen* :) . I VK2 (3.klasse) kommer man opp i både muntlig og skriftlig eksamen trur jeg.

Endret av DigitaL BlasteR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...