m-momr Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Jeg og en venn har kommet opp i engelsk muntlig eksamen og har fått emne "conflicts". Vi tenkte da å ta noe om shakespeare og litt om romeo og julie, og litt om nord irland. VI skal ha 20 minutter framføring og 10 minutter induviduell del hver. Så vi trenger info om William Shakespeare. Og en lyddel av balkongscenen i Rome og Julie PÅ ENGELSK. EDIT: hva er skuespiller forfatter på engelsk? playwright? Det høres feil ut, men Word har hørt om det. Endret 7. juni 2005 av m-momr Lenke til kommentar
chokke Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Jeg er på samme gruppe og vi trenger hjelp! Lenke til kommentar
Erren Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Prøv å få med at Shespeare var analfabet og bare skuespiller Francis Bacon var den egentlige forfatteren av alle stykkene hans, men lot Shespeare få æren, fordi Bacon hadde... øø.. ærefrykt? Skuespillforfatter heter scenarist på engelsk Lenke til kommentar
chokke Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Prøv å få med at Shespeare var analfabet og bare skuespiller Francis Bacon var den egentlige forfatteren av alle stykkene hans, men lot Shespeare få æren, fordi Bacon hadde... øø.. ærefrykt? Skuespillforfatter heter scenarist på engelsk har du noen kilder? Tenk om sensor er shakespearefrelst? Men vi har skrevet en side i størrelse 12 med arial . Ogm ed skuespillet vi er på 9-10-11 minutter. Så 10 minutter igjen å fylle. Vi skal også ha med nord irland og konflikten der oppe. Hvem er de forskjellige folkene i "hamlet" Lenke til kommentar
Erren Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Er ikke helt sikker på om det er sant, men det er jo sånn med alle historiske folk med en medhjelper eller god venn Har spilt Hamlet som teaterstykke en gang på barneskolen Skal si ifra om jeg finner manuset Lenke til kommentar
chokke Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Er ikke helt sikker på om det er sant, men det er jo sånn med alle historiske folk med en medhjelper eller god venn Har spilt Hamlet som teaterstykke en gang på barneskolen Skal si ifra om jeg finner manuset neida. fant denne Men den faktaen, er det like sant som at hitler var homo, 1/4 jøde og hadde en testikkel? Lenke til kommentar
chokke Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 argh!!! Nå blir jeg frustrert her. Fikk vite av lærern at shakespeare skilte seg, men finner ikke noe på internett..... Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Denne siden inneholder alt om Shakespeare, absolutt ingenting er utelatt her. Tror den er laget av noen Shakespeare-tilhengere eller noe slikt. Link: Shakespeare Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 http://no.wikipedia.org/wiki/Shakespeare Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå