Gå til innhold

Skal kjøpe nytt kamera. trenger litt info.

Anbefalte innlegg

Hello alle sammen.. fikk Ferie peng i dag... WEEE!!! så jeg skal kjøpe meg et kamera, Det er "tilbud" her i molde no.. både IXUS i5 og Digital IXUS 40 koster 2999. etter å ha sett litt på priser på nettet så fant jeg ut at det ikke var noe å spare siden i må betale frakt og i får med fremkalling av 100 bilder vist jeg kjøper her i byen..

Vilket av disse er best? evnt noen andre kamera i heller burde kjøpe?

tenkte vel mest på ixus 40 siden den hadde mye bedre skjerm (men 1MP mindre).

Ixus 40

ixus i5

Håper noen har noen raske svar her.. hehe.. har venta for lenge på å få meg kamera no:p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville definitiv valgt Ixus. Mest pga. at det er stilig å se på. Liker ikke Nikon sin fasong på kameraene... Specs'n er vel omtrent akkurat det samme på de to kameraen. Igjen, stikk i butikken og kjenn på de. Se hvilket du liker best å holde i.

Lenke til kommentar

Nikon sitt kamera har mye bedre bildekvalitet på grunn av større optikk og større bildebrikke. Det er også mye bedre å holde enn Ixus kameraet som blir for lite... også får du en megapixel ekstra og flere nyttige funksjoner til omtrent samme pris (tror faktisk du får Nikon Coolpix 5900 billigere enn Ixus 40 for tiden... Ixus'en er dyr pga. design og størrelse). Batterikapasitet er også bedre, og utløserforsinkelse den samme, om ikke bedre.

Personlig synes jeg Nikon kameraet er mer stilig enn Ixus kameraet... også er det ikke et kamera som "alle" har. Merk også at Coolpix 5900 er langt slankere, nettere og mer stilig enn de litt større Coolpix 4600/5600/7600 som mange tenker på når de velger bort Coolpix 5900. Bare søk etter Coolpix 5900 her på forumet, så finner du mange anbefalinger og positive erfaringer. Enda har jeg ikke hørt om noen som er misfornøyd med kameraet, og der jeg jobber har vi solgt i bøtter og spann av denne modellen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...