Prog_Kick Skrevet 24. november 2001 Del Skrevet 24. november 2001 Hei...jeg har akkurat fått meg en ny Western Digital 5400 rpm 60 gb IDE i bytte for min 45 gb 75 gxp Har installert win2k SP2 på den...men i windows blir den funnet som en scsi disk og dette gjør at jeg ikke får sette på dma...så den er TREG!! kan ikke brenne på mer enn 8x med scsi brennere min som er 16x...ARG!!! Nå har jeg formatert og skal legge inn winME for å se om dette hjelper....noen som har en mening om hvorfor den blir funnet som SCSI disk istedenfor IDE..JA Har skjekket det er en IDE disk... Maskinen består av: 1 ghz tbird Abitkt7a Gforce 2 ultra 512 sd ram Western Digital 60 gb 5400rpm Sblive 1024 Yamaha 16x scsi brenner Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 24. november 2001 Del Skrevet 24. november 2001 Hei! Prøv å flahse biosen din om det er mulig. Jeg fikk også min ata 100 harddisk opp som scsi disk og fikk hele 6000 poeng i sandra2001 harddisk. Fikk ikke opp hastigheten før jeg oppdaterte biosen på mitt KT7a-raid. Nå går ting mye bedre.. Lenke til kommentar
Prog_Kick Skrevet 24. november 2001 Forfatter Del Skrevet 24. november 2001 hey..hehe..er jo alltid kjekt med masse pong i tester...menne er litt redd for å flashe biosen...va hvis noe går galt?? da sliter jeg jo? Har du noen tips på hva jeg kan gjøre eventuelt hvis noe skulle gå galt og en liten guide på hvordan flashe biosen?? Lenke til kommentar
ilex Skrevet 24. november 2001 Del Skrevet 24. november 2001 for guds skyld ikke legg in winME, det er det værste mølet som microsoft har laget hittil. hold deg til win2k eller XP. det er ikke noe farlig å flashe bios'en, bare følg veiledningen på hovedkort produsenten sin hjemmeside. Lenke til kommentar
|Drencrom| Skrevet 24. november 2001 Del Skrevet 24. november 2001 Quote: On 2001-11-24 16:02, Prog_Kick skrev:hey..hehe..er jo alltid kjekt med masse pong i tester...menne er litt redd for å flashe biosen...va hvis noe går galt??da sliter jeg jo?Har du noen tips på hva jeg kan gjøre eventuelt hvis noe skulle gå galt og en liten guide på hvordan flashe biosen?? Husk bare på å ta en backup av den gamle BIOS'en din, i tilfelle noe skulle gå galt. Er du sikker på at du har fått lastet ned riktig BIOS, burde det ikke være noe problem i det hele tatt. Ett strømbrudd under flashingen kan seff. også bli et problem. :smile: Lenke til kommentar
Prog_Kick Skrevet 24. november 2001 Forfatter Del Skrevet 24. november 2001 hei..igjen..jeg har bios som har id:ww jeg ser at den ligger under Kt7a men over det så står det [ KT7A series v1.3 or newer ] hva mener de??kan jeg som har kt7a sanssynligvis ikke v1.3 eller nyere,kan jeg bruke den nyeste..versionen?? her er en link til siden.... http://www.abit.nl/eng/download/bios/bios-kt7a.htm PLz svar fort :smile: Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 24. november 2001 Del Skrevet 24. november 2001 Quote: On 2001-11-24 15:03, Prog_Kick skrev:Hei...jeg har akkurat fått meg en ny Western Digital 5400 rpm 60 gb IDE i bytte for min 45 gb 75 gxpHar installert win2k SP2 på den...men i windows blir den funnet som en scsi disk og dette gjør at jeg ikke får sette på dma...så den er TREG!!kan ikke brenne på mer enn 8x med scsi brennere min som er 16x...ARG!!!Nå har jeg formatert og skal legge inn winME for å se om dette hjelper....noen som har en mening om hvorfor den blir funnet som SCSI disk istedenfor IDE..JA Har skjekket det er en IDE disk...Maskinen består av:1 ghz tbirdAbitkt7aGforce 2 ultra512 sd ramWestern Digital 60 gb 5400rpmSblive 1024Yamaha 16x scsi brenner Du kan bytte harddisk driver under systemegenskaper-maskinvare. velg å oppdatere driver. Velger du feil får du ett problem. :smile: Jeg hadde samme problemet, men byttet til drivere som ligger i VIA 4in1 manuelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå