Bravofox Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Har klart å kjøpe en DVI-I kabel (altså som støtter både digitalt og analogt) men så viste det seg at skjermen bare støtter DVI-D. Ettersom jeg ikke får byttet kabelen har jeg derfor dratt ut de fire pinns'ene som sitter ved den brede horisontale pinsen (disse er kun for analogt signal, derfor er det ingen innganger for de på skjermen). Problemet nå er at den brede horisontale pinsen som satt mellom pinns'ene som jeg dro ut er for bred. Jeg må derfor enten file den til...(urk)...eller dra den ut. Både DVI-I og DVI-D har denne...så derfor lurer jeg nå på, hva gjør den, kan jeg dra den ut? Finner lite info på internett om dette og hva de ulike pinns'ene gjør. Hjelp hjelp. Endret 7. juni 2005 av Bravofox Lenke til kommentar
Bravofox Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Tror jeg har funnet ut av det: http://graphics.tomshardware.com/graphic/2...nection-07.html Den brede horisontale pinnen er "analog ground" altså jording av analogt signal. Ideelt sett bør den da trolig ikke fjernes, men i og med at jeg har fjernet pinnene som gir analogt signal så er det jo liten vits. TMDS signalet som jeg er interessert i har egen jording (pinn 15). (I tillegg har jeg en vanlig AESP skjermkabel (HD15 pinn D-sub) som jeg går ut i fra også er jordet pluss selve strømkabelen). Men jeg vet ikke sikkert før jeg jeg røsker den ut i kveld. Gir tilbakemelding hvis det ikke funker. Lenke til kommentar
Bravofox Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Testet det, fungerer fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå