Carnatus Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Hei! Jeg har trøbbel med varmen i maskina mi, noe som tydeligvis er vanlig for maskiner med prescott prosessorer. Uansett oppsettet mitt er som følger: Case Midi ATX Tower 360W PFC Silver Asus P4P800-E DELUXE CPU Pentium 4 S-478 3.2GHz 800MHz 1M Boxed "Prescott" Memory 512MB PC-400 DDR PC3200 Orginal VGA-Card Radeon 9600 256MB DDR AGP DVI TV-Out Retail Powered By ATI pluss 1 stk wd raptor S-ATA og 2 stk 7200 rpm's disker... Kjøleren på prosessoren er standardkjøleren som følger med. Denne bråker veldig og kjøler heller lite, synes jeg. Er ikke sjeldent den er på 70 grader. Alt for varmt. Det jeg trenger er tips. Hvilken kjøler og vifte bør jeg velge. Bør jeg vurdere noen kabinettvifter? Beklager, men jeg er temmelig grønn på dette. edit: Hva med ny strømforsyning? Trenger jeg det? Endret 7. juni 2005 av Carnatus Lenke til kommentar
jacoweb Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Hei, det er vandlig og ha litt varme problemer med en s478 Prescott prosessor. Har funnet frem en Link til deg her, vet ikke om du vil like den. Men prisen er i allefall ikke så veldig høy. Kabinett vifter trenger du også ja, kanskje du bør titte litt på Denne? Lenke til kommentar
Carnatus Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Takker Jacoweb, men jeg så ikke hovedkortet mitt over listen over støttede hovedkort. Jeg må vel til med linjal og slikt å måle om det er plass edit: dårlig språk Endret 7. juni 2005 av Carnatus Lenke til kommentar
jacoweb Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 aha, det er jo en 120 mm vifte på den cpu kjøleren. Om det ikke er plass så kan jeg godt finne frem en annen vifte som ikke tar så stor plass, som kjøler like godt Lenke til kommentar
Carnatus Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Ja, om du har noen forslag tar jeg gjerne i mot dem! Den kabinettvifta tror jeg nok at jeg går for. Hvordan bør jeg sette det opp? At vifta i front suger inn luft, og den bak suger ut? evt? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Flyttes til luftkjøling då det er varmeproblem det er snakk om. Lenke til kommentar
jacoweb Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Hvordan bør jeg sette det opp? At vifta i front suger inn luft, og den bak suger ut? evt? Tja, har du noen andre vifter i pcen? hvordan er viften på PSU din? altså strømforsyneren. Kanskje sette den til og trekke det ut. vet ikke helt, det får du nesten bare prøve deg frem på Denne kan du jo også ta en titt på. Lenke til kommentar
Bombasa Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Jeg har samme probelm har socket 775 har kjøpt meg en Nexus http://www.mamoz.no/produkt/PHT%2D7750/Nex...k%AE+Radia.html kjøler som har hjulpet en god del men det er fortsatt mye varme. Men det er ett mye lavere støy probelm da! Har nå bestilt meg to SilentX vifter på 80mm så da får vi se om det hjelper. Lenke til kommentar
kvafjord Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) For å fortsette her, jeg har samme problemet, men på en prescott 2.8, psu'en er en q-tec på 300w som skal ut nå nærmeste framtid, skal endre til denne psu'en Har dere noen forslag til hvilken vifte jeg kan endre til? når jeg spiller ligger jeg på 60-65 grader på cpu'en. Står en 80mm på cpu'en idag av ukjent merke. Kjøpte pc'en av en kompis Har dette kabinettet visst noen lurer Tror ikke gjennomstrømningen i selve kabinettet er noe problem, foran suger en 120mm vifte inn luft og den blåses ut bak av en lik vifte Endret 9. juni 2005 av kvafjord Lenke til kommentar
ronnyenk Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 (endret) Jeg har en P4 prescott 3,0 Ghz som jeg har klokket til 3,45 Ghz og satt opp volten en smule. Hadde boxed kjøleren på i starten, og da steg temperaturen til godt over 70 grader under hard påkjenning. Kjøpte så Thermalright xp-120 og satte på en 12 cm vifte. Nå ligger idle tempen på 45-47 grader, mens ved hard påkjenning stiger den til maks 60 grader. Legger med ett litt dårlig bilde av kjøleren sett fra siden. Den ser utrolig tøff ut i tillegg til at den kjøler bra syns jeg. Endret 13. juni 2005 av ronnyenk Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Jeg har en P4 prescott 3,0 Ghz som jeg har klokket til 3,45 Ghz og satt opp volten en smule. Hadde boxed kjøleren på i starten, og da steg temperaturen til godt over 70 grader under hard påkjenning. Kjøpte så Thermalright xp-120 og satte på en 12 cm vifte. Nå ligger idle tempen på 45-47 grader, mens ved hard påkjenning stiger den til maks 60 grader. Legger med ett litt dårlig bilde av kjøleren sett fra siden. Den ser utrolig tøff ut i tillegg til at den kjøler bra syns jeg. En kamerat av meg har samme kjøleren og CPU og kjempe fornøyd. Før lå CPUen hanspå 65 når han spilte og nå ligger den på rundt 40... Kjøleren veier bare 370gram så den er blant de letteste Og den er veldig lett og montere (Hvis du har plass i kabinettet ) Endret 15. juni 2005 av 2 Fast 4 Biltema Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå