Gå til innhold

Kjøling av Prescott

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har trøbbel med varmen i maskina mi, noe som tydeligvis er vanlig for maskiner med prescott prosessorer.

Uansett oppsettet mitt er som følger:

Case Midi ATX Tower 360W PFC Silver

Asus P4P800-E DELUXE

CPU Pentium 4 S-478 3.2GHz 800MHz 1M Boxed "Prescott"

Memory 512MB PC-400 DDR PC3200 Orginal

VGA-Card Radeon 9600 256MB DDR AGP DVI TV-Out Retail Powered By ATI

pluss 1 stk wd raptor S-ATA og 2 stk 7200 rpm's disker...

Kjøleren på prosessoren er standardkjøleren som følger med. Denne bråker veldig og kjøler heller lite, synes jeg. Er ikke sjeldent den er på 70 grader. Alt for varmt.

Det jeg trenger er tips. Hvilken kjøler og vifte bør jeg velge. Bør jeg vurdere noen kabinettvifter?

Beklager, men jeg er temmelig grønn på dette. :blush:

edit: Hva med ny strømforsyning? Trenger jeg det?

Endret av Carnatus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å fortsette her, jeg har samme problemet, men på en prescott 2.8, psu'en er en q-tec på 300w som skal ut nå nærmeste framtid, skal endre til denne psu'en

Har dere noen forslag til hvilken vifte jeg kan endre til? når jeg spiller ligger jeg på 60-65 grader på cpu'en. Står en 80mm på cpu'en idag av ukjent merke. Kjøpte pc'en av en kompis ;)

Har dette kabinettet visst noen lurer

Tror ikke gjennomstrømningen i selve kabinettet er noe problem, foran suger en 120mm vifte inn luft og den blåses ut bak av en lik vifte

Endret av kvafjord
Lenke til kommentar

Jeg har en P4 prescott 3,0 Ghz som jeg har klokket til 3,45 Ghz og satt opp volten en smule. Hadde boxed kjøleren på i starten, og da steg temperaturen til godt over 70 grader under hard påkjenning. Kjøpte så Thermalright xp-120 og satte på en 12 cm vifte. Nå ligger idle tempen på 45-47 grader, mens ved hard påkjenning stiger den til maks 60 grader.

Legger med ett litt dårlig bilde av kjøleren sett fra siden. Den ser utrolig tøff ut i tillegg til at den kjøler bra syns jeg.

post-12-1118683211_thumb.jpg

Endret av ronnyenk
Lenke til kommentar

:p

Jeg har en P4 prescott 3,0 Ghz som jeg har klokket til 3,45 Ghz og satt opp volten en smule. Hadde boxed kjøleren på i starten, og da steg temperaturen til godt over 70 grader under hard påkjenning. Kjøpte så Thermalright xp-120 og satte på en 12 cm vifte. Nå ligger idle tempen på 45-47 grader, mens ved hard påkjenning stiger den til maks 60 grader.

Legger med ett litt dårlig bilde av kjøleren sett fra siden. Den ser utrolig tøff ut i tillegg til at den kjøler bra syns jeg.

En kamerat av meg har samme kjøleren og CPU og kjempe fornøyd.

Før lå CPUen hanspå 65 når han spilte og nå ligger den på rundt 40...

Kjøleren veier bare 370gram så den er blant de letteste

Og den er veldig lett og montere (Hvis du har plass i kabinettet :p )

Endret av 2 Fast 4 Biltema
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...