Alex Hansen Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Hei alle, Jeg skal sette opp et lokal nettverk som består av 10 PC'er. Først trenger hjelp eller vieleder til å sette opp en domain PC, som etablere forbindelsen til resten av PC'ene. 1000 takk ... Lenke til kommentar
saab Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Meld alle pc'ene inn i samme workgroup. Skal du ha domene - så må du opp med en domene kontroller og dette betyr gjerne at du må en ha en Win NT / 2000 / 2003 server som fungerer som dette. Har man en slik så er det ikke noe problem med å melde inn de andre maskinene i domene og administrere brukere derifra. Men har man bare pc'er med XP så er nok det lettese å bruke samme workgroup, men da må man administrere brukere på den enkelte maskinene Endret 7. juni 2005 av saab Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Skal du ha domene - så må du opp med en domene kontroller og dette betyr gjerne at du må en ha en Win NT / 2000 / 2003 server er mer en domene kontroller. (DC) Nyere versjon av Samba kan også være domenecontroler. Satt opp dette selv. Fungerer fett! Og billigere enn å kjøpe en versjon av windows server. Selvsagt litt mere strev med å sette opp samba som dc enn å bruke windows, men må man lære noe fra grunnen av er vel valget åpent. [EDIT]Lit endringer jeg kom på. Endret 7. juni 2005 av Big_JJ Lenke til kommentar
Alex Hansen Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Heia, Vet dere om noen websiter som viser hvordan sette man opp et sånt loakalnettvert ? Jeg trenger en detaljert beskrivelse. 1000 takk ! alex ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå