Gå til innhold

Spørreundersøkelse til alle med førerkort =)

Pug

Anbefalte innlegg

Jeg har trafikk valgfag på VK1, og klassen vår har fått i oppgave fra lærer & trygg trafikk om å få 10-15 personer til å svare på en spørreundersøkelse fra TT. Fordi jeg er en veldig lat person :w00t: så gidder jeg ikke å stille meg opp på et kjøpesenter eller ringe rundt til kjente/slektninger, så jeg kom på at jeg heller kunne spørre her på forumet. Vet ikke om jeg poster i rett kategori, men men.

Uansett, her er spørsmålene:

1) Har de nye bøtesatsene gjort deg flinkere til å overholde trafikkreglene?

-Ja

-Nei

-Overholder alltid trafikkreglene uansett bøtesatser

2) Kjønn:

-Mann

-Kvinne

3) Alder:

-18-24

-25-34

-35-50

-Over 50

Kunne sendt pm til en mod og spurt om å sette opp en poll, men jeg må vite alder og kjønn, så det hadde ikke vært så mye til hjelp. Håper noen gidder å svare, fordi da slipper jeg å ringe/dra rundt på kjøpesenter :whistle: Bare post svar på alle 3 her, eller så kan du sende svar over PM :)

Endret av Pug
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1) Overholder alltid trafikkreglene uansett bøtesatser

2) Mann

3) 35-50

Synes det er betenkelig at så mange svarer NEI på spørsmål 1. :nei:

Har jo faktisk med trafikksikkerhet å gjøre.

Grunnen til at så mange svarer nei, er nok fordi folk faktisk er ærlig. Kan du med hånden på hjertet si at du aldri har kjørt for fort?

Lenke til kommentar

Det står "Overholder alltid trafikkreglene uansett bøtesatser". Så vidt jeg vet teller dette som mer enn fart.

§ 3. Grunnregler for trafikk.

Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.

Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved vegen.

§ 6. Fartsregler.

Fører av kjøretøy skal avpasse farten etter sted, føre-, sikt- og trafikkforholdene slik at det ikke kan oppstå fare eller voldes ulempe for andre, og slik at annen trafikk blir minst mulig hindret eller forstyrret. Føreren skal alltid ha fullt herredømme over kjøretøyet.

Min personlige tolking er at det enkelte ganger kan være tillatt å kjøre fortere enn fartsgrensen. Det er mulighet for at noen av de som har svart "Overholder alltid trafikkreglene uansett bøtesatser" overholder reglene, men sniker seg 5-10km/t over fartsgrensen innimellom. Så lenge andre regler alltid overholdes. Jeg overholder personlig vikeplikt, røde lys, sakte når det er barn ved veien og alt det der, men det hender da at jeg kjører 70 i 60-sonen.

Er forøvrig 2. Mann, 3. 18-24.

Dersom det er uønsket med en diskusjon om det jeg tar opp kan jeg fjerne det igjen, men ettersom du er ferdig med undersøkelsen kan det vel gå an?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...