osse-mon waits for alice Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Heisann! Tittlen sier det meste: Jeg vil ha ett nytt digitalkamera i ultrazoom-klassen. Da k750i kom, måtte mitt første digitalkamera, et Olympus, takke for følget. Det har 2Mpixlser, og mangler autofokus Jeg har knipset endel med Ultrazoomkameraer, deriblandt Canons S1 IS og Olympus z-740, samt Minoltas Z10. Jeg vil ha et kamera som er kjapt (bør ikke bruke mange sekunder på å fokusere i litt dunkel belysning, slik som Z 10), Zoomer bør være kjapp, slik som på S1 IS, og det bør være like bra på full tele som det jeg opplevde Z-740 å være. Jeg er ikke intressert foreløpig i dslr-kameraer, det blir litt for voldsomt for meg Følgende kameraer har jeg sett på: Panasonic FZ5 Panasonic FZ20 Canon PS S1 IS / S2 IS Budsjettet mitt ligger opp til max 5000-6000,- - minnekort ikke inkludert i dette regnestykket. Om man finner et flott kamera til 4000,- setter jeg meg ikke ned og griner blod av den grunn Når det gjelder S2 IS klarer jeg ikke å finne en god test av dette, så om noen finner det er det bare å poste link! Det er kanskje dette kameraet jeg har mest lyst på..? Edit: Jeg skal også ha kameraet i løpet av et par uker, helst! (Håper denne er postet riktig, fant ingen "hjelp jeg skal ha nytt Cam"-tråd noe sted ) Takker og bukker for all hjelp! edit: Leif came, he saw and he went Endret 7. juni 2005 av Osse-Mon Lenke til kommentar
EspenE Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Når det gjelder S2 IS klarer jeg ikke å finne en god test av dette, så om noen finner det er det bare å poste link! Det er kanskje dette kameraet jeg har mest lyst på..? Dette kameraet er knapt lansert enda, så du må nok vente litt før det kommer noen tester. Ellers er det logisk at Olympus kommer med en oppfølger i "ultrazoomklassen" om ikke altfor lenge iom at det er minst et år siden forrige modell. Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Der hvor der plejer først at komme anmeldelser er her. http://www.dpreview.com/reviews/specs/Canon/ Selv var jeg meget glad for FZ20, som jeg havde i 3 måneder og tog over 5000 billeder med. fik råd til at opgradere til spejlrefleks, ellers havde jeg helt sikkert haft det endnu Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Takker Var endel brukerinspill der, om ikke annet... Fordeler/ulemper med ditt FZ20? Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) fordele: godt kamera til alle situationer. God IS eller OS eller hvad det nu kaldes - hjælper til at stabilisere billedet ved langsom lukketid. god zoom kan fokusere manuelt (godt hvis du skal tage billeder af dyr mellem grene f.eks.) stærk blitz, og mulighed for ekstern blænde f.2,8 ved alle brændvidder ulemper autofokus kan være lidt langsom specielt ved dårligt lys (tror det er blevet bedre på det nyere FZ5.) som på alle kompakt kameraer er der en lille forsinkelse fra dy trykker på knappen til billedet er taget - men hvis du vil undgå det skal du op i spejlrefleks. Du kan se billederne her. http://www.fotokritik.dk/?x=/oversigt.html_bruger=12119 de nederste omkring 20 billeder. Endret 7. juni 2005 av Kigulu Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Man takker Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 Da falt valget på Canon PowerShot S2-IS. Jeg får det i morgen Satser på at dette blir bra, særlig med de testresultatene dett fikk her: Testresultat Lenke til kommentar
geirthr Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Da falt valget på Canon PowerShot S2-IS. Jeg får det i morgen Satser på at dette blir bra, særlig med de testresultatene dett fikk her: Testresultat Har selv hatt S2 siden 2. Juni. Kjempe fornøyd!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå