Howard Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 ATI har lansert en versjon av Radeon X800 XT for bærbare maskiner. Mobility Radeon X800 XT blir ATIs hittil kraftigste grafikkløsning for bærbare. Les mer Lenke til kommentar
cec Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Klarer denne å hamle opp med 6800 go mon tro? Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Vil vel yte bedre i applikasjoner basert på direct x, men falle litt etter i open gl så sant det er ment som en konkurrent til nVidias "go." Det kan jo hende at ATi sikter høyere opp i ytelsessegmentet og dermed skaper sunn konkurranse. Jeg håper selvfølgelig på det siste Endret 7. juni 2005 av kjaks Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Bra med alternativ til 6800Ultra som allikevel kun én produsent av bærbare fører (Dell)! Lenke til kommentar
Alph3z Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Jeg tror dette blir hakket bedre enn 6800ultra kortet, men... Jeg har også en følelse av at pcne som kommer til å benytte dette kortet kommer til å bli store og tunge Dell XPS Gen2 er ikke så alt for ille, 3.9kg synes jeg er godtatt når du ser på speccs. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 for ikke å snakke om bråket Hørest ikke ut som om du har prøvd en XPS Gen 2. Den bråker egentlig ikke så mye... Lenke til kommentar
eucalor Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 støy er ekstremt subjektivt. jeg syns alt annet enn helt stille egentlig er for mye. Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Til de som er interresert så finnes det en dedikert test av dette skjermkortet her. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Mobility Radeon X800 XT vil i første omgang bli tatt i bruk av følgende produsenter av bærbare rettet mot spillbruk: Alienware, Rock, Eurocom, VoodooPC, HyperSonic, Pro-Star, Velocity Micro og Sager. Her var det ikke mange kjente navn. Jeg kjente bare igjen Alienware og regner med at resten også er merker som normalt ikke importeres til Norge. Ellers så er vel det interresante her å sammenligne følgende faktorer med både desktopversjonen av X800XT og Nvidias Geforce Go 6800Ultra (Mobile): Klokkehastigheter på GPU og minneEdit: GPU 480MHz, RAM 550MHz (Desktopversjonen har hhv. 500 og 500MHz) Ytelse i forskjellige spillGanske likt med desktopversjonen av X850XT i følge AnandTech Effektforbruk (watt)?? Endret 7. juni 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
DArkwIng Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 kven brukar ein bærbar på over 3 kilo?? min 1557GLS er 2,7 kilo og det er tungt nok. nei en bærbar er ikke brukbar viss du ikke kan bære den lett. kvifor skal du spele på ei bærbar for? eg syns det held i lange banar med 9700 løysninga på min. men noko større bærbar enn den ville eg ikkje hatt Lenke til kommentar
tbend Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Var jo i seneste laget synes jeg da! NVidia har jo allerede fått et lite overtak! Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Jeg vil gjerne kjøpe en bærbar pc med Turion og Radeon X800 XT. Er det noen som vet når slike modeller kommer? Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Var jo i seneste laget synes jeg da! NVidia har jo allerede fått et lite overtak! Om deres 6800go hadde vært levert til flere enn dell så hadde de nok hatt det. Men sånn er det nå engang ikke. Om ati klarer og vil levere dette til flere produsenter så kan de ha en vinner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå