V36a Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Fikk meg LCD-skjerm igår!! Forrige skjermen var en IBM G74 fra 1998, så det var på tide med noe nytt Den nye skjermen er en Acer AL1703S. Det er en 17", har innebygde høyttalere og har en responstid på 14 ms, noe jeg fant ut var tilstrekkelig til både raske bilspill, filmer og så videre. Max oppløsning er 1280*1024 @ 75 hz. Bruker vanlig VGA 15 pin. Ble faktisk overrasket over bildet da jeg fyrte opp skjermen, hadde ikke forventet all verden da skjermen kun kostet 2290, men overgangen fra gammel stygg CRT-skjerm var merkbar med en gang, og det til gangs. Første som skjedde var at skjermen justerte seg selv, noe som er en fin forbedring fra å sitte og knote med det selv. Dessuten var bildet helt utrolig i forhold til den gamle skjermen, så jeg falt straks for skjermen Gjorde grundig research før jeg kjøpte skjermen, så jeg hadde en viss peiling på hva jeg kjøpte. Merkelig nok ble jeg syk idag, har smerter i magen som ikke vil gi seg så jeg må være hjemme idag fra jobben. Syns det er rart at det skjer akkurat på lønningsdagen og dagen etter jeg fikk meg LCD-skjerm Kanskje kroppen skjønte at jeg egentlig ville være hjemme idag Endret 7. juni 2005 av V36a Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Gratulerer da. Men, husk! Du har ikke fått deg faltskjerm. Du har fått deg LCD skjem. LCD=tynn skjerm. Flatskjerm=CRT skjerm med flatt bilderør. Lenke til kommentar
V36a Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Gratulerer da. Men, husk! Du har ikke fått deg faltskjerm. Du har fått deg LCD skjem. LCD=tynn skjerm. Flatskjerm=CRT skjerm med flatt bilderør. Takk for rettelsen! Rart at jeg ikke visste det fra før! Men den skal jeg huske! Btw, nå har jeg fått nett på maskina mi her å! Fikk i meg et trådløst pci-kort idag, og det funket som fjell Nå slipper jeg å sitte på pc'n til moren min når jeg skal på nettet Lenke til kommentar
random_wannabe Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Da vil jeg ønske deg dobbel grattis da Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Max oppløsning er 1280*1024 @ 75 hz. Trenger ikke bry deg om HZ lenger når man har lcd.. sett den på 60, har nada og si for lcd skjermer, da bildet ikke flimrer slik som på crt. Men gratulerer ja..! Gikk over selv fra en eld gammel nokia skjerm, ala statoil 95' elns, til en samsung 19" skjerm for snart et år siden, aldri vært så fornøyd før.. Lenke til kommentar
V36a Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 Max oppløsning er 1280*1024 @ 75 hz. Trenger ikke bry deg om HZ lenger når man har lcd.. sett den på 60, har nada og si for lcd skjermer, da bildet ikke flimrer slik som på crt. Men gratulerer ja..! Gikk over selv fra en eld gammel nokia skjerm, ala statoil 95' elns, til en samsung 19" skjerm for snart et år siden, aldri vært så fornøyd før.. Ok, har det på 75 hz uansett jeg, kjører kun 1024 oppløsning da. Enda et gledesutbrudd idag! Fikk i meg GTA San Andreas til PC, og det kostet bare 349 og på vanlig elforretning! Det gikk glatt på max grafikk å Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå