Blodpudding Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Jeg kjøpte meg et nettopp et Gigabyte GA-K8NF-9 hovedkort og en Thermalright xp120 CPU kjøler. Før jeg kjøpte delene så skummet jeg gjennom Thermalright sine sider, og så at xp-120 kjøleren var kompitabel med hovedkortet. Men i dag så jeg dette: Unlike other mobo makers, Gigabyte uses a customized plastic motherboard backplate for its K8 motherboards, which is not compatible with XP-120 K8 retention bracket. Users need to remove it and replace it with a standard metal backplate before installation of Thermalright XP series heatsink. For more information regarding AMD K8 backplate please see Athlon64 processor thermal design guide (Fig. 5 & 6). Denne linken er nyttig for å se hva problemet består i. Hvor kan jeg få tak i en slik bakplate? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Send mail til ThermalRight så sender de deg en. Vet ikke om de sender gratis enda, men de gjorde det for et par år siden. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Jeg har også Gigabyte-HK, og trengte en sånn bakplate da jeg skulle montere vannkjøling. Jeg sendte mail til Netshop (der jeg kjøpte hovedkortet), og fikk to nye bakplater gratis. Så bare hør med butikken du har kjøpt hovedkortet av, eller Thermalright. Lenke til kommentar
Blodpudding Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Ok, takk gutter! Jeg har nå sendt mail til både thermalright og netshop. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå