bbolsoy Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Mulig dette er et teit spørsmål, men jeg fikk et 6600GT kort i hendene og lykken snudde brått da jeg skulle installere det og fant ut at sporet var omvendt av mitt hovedkort. Vel er mitt ærverdige 440BX hovedkort både gammelt og grått, faktisk synger det på 8de året (eller det var i hvertfall da Intel lanserte brikkesettet), men jeg har jo hatt utallige AGP kort installert i tidens løp, helt opp til Geforce4MX som står i nå. Noe jeg har gått glipp av det siste året? Regards... Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Har du et bilde som forklarer problemet? Er det agp-porten på hovedkortet eller grafikkortet du mener det er noe gærnt med...? Lenke til kommentar
LilleG Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Du har vel AGP port på hovedkorte og du bestillte en PCI-e kort? send det i retur. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Du har ikke kjøpt en PCI-express-kort da? Lenke til kommentar
bbolsoy Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Tja, ved nærmere ettersyn så ser det ut som sporet ikke er omvendt, men mens feks. mitt gamle GF2MX har et spor delt i 3 så er sporet på 6600GT'et delt i 2. Spørs om det ikke er en egen pin/spor-standard for AGPx8 i forhold til AGPx4? Lenke til kommentar
southhome Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Mest sansynligt har du kjøpt et PCI-express kort og ikke et AGP. Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 neinei.. det er snakk om et agp kort her.. skjermkortet ditt passer ikke ned, fordi det er en "tversoverdings" i sporet som blokkerer? Hadde samme problem selv, på en litt eldre server. Gammelt skjermkort passet ikke til nytt hk. Blir vel omtrent samme hos deg: nytt skjermkort, passer ikke på gammelt hovedkort. Lenke til kommentar
phax Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 hehe, ja du har hvertfall litt morsom hardware blanding, 6600gt i en 8år gammel maskin! du må nok ty til nytt hk, prosessor og ram gitt. trenger ikke koste så mye, kjøper du bare et socket a oppsett så slipper du unna litt over tusenlappen. men anbefales jo og gå litt opp i pris så får du skikkelig ytelse. regner med du skal spille siden du har invistert i et godt skjermkort. Lenke til kommentar
Lættis Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Sjekk bildet. Så får vi klarlagt hvilken type kontakt du har på kortet ditt. Endret 6. juni 2005 av Lættis Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Tror det er ca slik porten er.. Var i allefall slik her hos meg Lenke til kommentar
Lættis Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Jeg tittet på et bilde jeg har av mitt i440BX chipset HK. Her har du problemet. 6600GT AGP er tilbakekompatibel kun til AGP 4X. AGP-porten på mitt (og antakeligvis ditt) i440BX HK er AGP 2X. Endret 7. juni 2005 av Lættis Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Intel 440ZX with support for 100MHz bus, PC100 SDRAM memory and max AGP 2x Så det er nok ukompatibelt . Det er derfor slottene er forskjellige også , for å skille mellom agp slot for kun 3.3v kort og 3.3v/1.5V . Les mer her: http://www.informit.com/articles/article.a...8&seqNum=3&rl=1 Endret 7. juni 2005 av syar2003 Lenke til kommentar
bbolsoy Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Ok da har vi fått klarlagt det. Jeg hadde håpet jeg kunne tyne enda litt mer ut av mitt trofaste BX HK, men nå ser det ut til at pensjonering må vurderes. Tenkte at får jeg tak i en P3S-1.4Ghz og får den til å svive på 1.6GHz og putter i 6600GT kortet så hadde det blitt liv. Skjønt, jeg spiller jo egentlig kun QW.. :¨) Takk for imponerende reaksjonsevne, oppfølging og upåklagelig feltarbeid. Regards... Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Nå har jo syar2003 allerede forklart alt veldig bra, men jeg brukte så lang tid på å finne disse bilden at jeg bare MÅ poste de! Endret 7. juni 2005 av Fiesta Lenke til kommentar
bbolsoy Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Takk for innsatsen Fiesta (og alle dere andre). Nå brenner spørsmålet: finnes det kanskje addapter for AGPx2-x8? Ser jo at noen allerede har laget addapter for AGP-PCIX, så kanskje jeg har griseflaks? Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Nå brenner spørsmålet: finnes det kanskje addapter for AGPx2-x8?Ser jo at noen allerede har laget addapter for AGP-PCIX, så kanskje jeg har griseflaks? Hei, Nah - der gikk du tom for flaks. Det er ikke fysisk muligt å lage en slik. Mvh Kimmer Lenke til kommentar
bbolsoy Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Nå brenner spørsmålet: finnes det kanskje addapter for AGPx2-x8?Ser jo at noen allerede har laget addapter for AGP-PCIX, så kanskje jeg har griseflaks? Hei, Nah - der gikk du tom for flaks. Det er ikke fysisk muligt å lage en slik. Mvh Kimmer Åh det finnes nok en eller annen slu rev der ute som bare venter på den rette motivasjonen til å gjøre det, kan man lage AGP->PCIX så bør det være enda enklere å lage AGP->AGP8. Lenke til kommentar
wiak Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 skaff deg nytt HK+CPU så får du bedre ytelese i tillegg Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Takk for innsatsen Fiesta (og alle dere andre). Nå brenner spørsmålet: finnes det kanskje addapter for AGPx2-x8? Ser jo at noen allerede har laget addapter for AGP-PCIX, så kanskje jeg har griseflaks? Kjøp deg heller nytt HK, cpu og ram. Trenger ikke å koste stort mer enn en tusenlapp. Du får billige demobrukte socket A HK på komplett, selve prossesoren er det dyreste siden de bare har nye til ca 600 kr , mens ram kaster de jo praktisk talt etter deg. Så fikk du en grei system upgrade med det nye kortet ditt:P Lenke til kommentar
phax Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 12-1300,- for et socket a oppsett med en 2,4-2,5 sempron og 512mb minne. 1900,- for et socket 754 oppsett med en A64 2800+ og 512mb minne. psdata er bra på billig pc'er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå