SE Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Har kjøpt meg Mist dual rad (775) settet fra microplex m/ cuplex XT blokka. jeg leste på microplex sin installasjonsveiledning at man bør bruke vaselin når slangene skal på niplene. Har dette, mtp, isolerende/tettende effekt noe for seg? Eller går det like fint uten? Kan jeg bruke strips istedenfor slangeklemmer eller vil stripsene "skjære" seg gjennom slangen over tid og skape lekasje? Kjøpte meg bare CPU og GPU vannblokk i første omgang, men en best mulig rekkefølge av slangeføring vil det da f.eks være tank>pumpe>radiator>cpu>gpu>tank? Jeg har da ikke kjøpt noen blokk til Northbridgen. Men vil jeg fortsatt kunne klokke nesten like mye selv om jeg ikke har vannkjølt den? Har Lian Li 6277A med 1x120 bak, 1x80 foran ved HDD og 2x120 på radiatoren i toppen. hmm, ble en del spm. Sånn er det å være uviten! Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Vaselin er kun tenkt som et smøremiddel ifbm montering av slangene. Det har ingen tettende effekt. Strips er absolutt å foretrekke fremfor slangeklemmer! (I metall). Strips er "snillere" mot slangen, ettersom de er mykere. Rekkefølgen din er "riktig", i den forstand som at CPU da vil få det kaldeste vannet. Om du av praktiske årsaker er nødt til å snu på den, så er det ingen katastrofe. Forskjellen blir i alle fall ikke så stor..... Lenke til kommentar
SE Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 ok, det gir meg noen bra pekepinner for morgendagen Lenke til kommentar
SE Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Trenger svar på noe ganske fort: det står på Microplex.no at hvis jeg har en "aquainjet" tank på "aquastream" pumpa så trenger jeg ikke slangenippel på trykksiden. Jeg har da mist vanntanken som følger med settet og lurer på om jeg trenger slangenippel eller ikke. Og hvis jeg ikke trenger det hvordan skal få montert slangen til trykksiden?! *forvirret* Lenke til kommentar
k-mouse Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Skjønner ikke helt hvordan man ikke kan ha nippel. Det går da ikke an å feste slangen uten det (om det ikke er innebygd eller noe da). Tror nok du trenger en nippel, om det ikke følger med... Koster jo ingenting for én, så det burde vel ikke være noe problem å kjøpe det akkurat? Lenke til kommentar
SE Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 altså... bestille 1 nippel i posten koster over 100 kroner. Det ÈR dyrt. Men jeg ville vite på forhånd om jeg VIRKELIG trengte det. Gidder ikke kjøpe noe jeg ikke trenger Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Trenger svar på noe ganske fort: det står på Microplex.no at hvis jeg har en "aquainjet" tank på "aquastream" pumpa så trenger jeg ikke slangenippel på trykksiden. Hvor? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Trenger svar på noe ganske fort: det står på Microplex.no at hvis jeg har en "aquainjet" tank på "aquastream" pumpa så trenger jeg ikke slangenippel på trykksiden. Konstruksjonen er nok den samme som på Mist-tankene. Der trenger man heller ikke nippel, man trer bare tanken rett på pumpa. Skrue: Her står det. Endret 7. juni 2005 av Rikky Lenke til kommentar
SE Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 men skal ikke mist tanken monteres på "sugesiden"`? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Jo, det skal den. Var visst litt kjapp da jeg leste innlegget ditt. Da må jeg spørre det samme som Skrue; Hvor står det at den skal monteres på trykksiden? Det hørtes merkelig ut. Lenke til kommentar
SE Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Det står her. Slangenipler medfølger ikke. Skal pumpen brukes med vår anbefalte Kuriyama slange 3/8"ID-1/2"OD så anbefaler vi 1 stk. SD18TM10MM for trykksiden og 1 stk. SD38TM10MM for sugesiden. Slangenippel for trykksiden er ikke nødvendig dersom vanntank av typen "aquainject" benyttes. Nå som jeg leser det der for 17. gang eller.no så lurer jeg på om det kanskje stod feil der Men rart at jeg ikke får med nippel når jeg bestiller et ferdig vannkjølingssett. Lenke til kommentar
meeg Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Har du bestilt settet følger alt du trenger av nippler og slanger med. Du trenger ikke kjøpe noe i tillegg. Edit: Vil forrøvrig anbefale Microplex supportforum for detaljspørsmål ang. disse settene. Der får du kjappe og nøyaktige svar rett fra "kilden". Endret 7. juni 2005 av meeg Lenke til kommentar
SE Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 ja, det man skulle tro. Men jeg henta det på microplex. Antar at han kanskje glemte å legge det oppi. Gikk over alt sammen og fant ut at jeg mangla noen vibrasjonsisolerende skruer til pumpa også. Sender en mail ikveld. Lenke til kommentar
meeg Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 ....mangla noen vibrasjonsisolerende skruer til pumpa også.... Sitter ikke de på pumpen? Det gjorde de på den jeg fikk. Lenke til kommentar
SE Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 ....mangla noen vibrasjonsisolerende skruer til pumpa også.... Sitter ikke de på pumpen? Det gjorde de på den jeg fikk. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC41021 Disse sitter iallefall ikke på min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå