Gå til innhold

Prøver dere å jage bort ferske medlemmer?

Anbefalte innlegg

Tenker på denne stakkaren med 2 innlegg, og begge to er stengt uten at et eneste vettugt svar er lagt inn i trådene hans:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=428426

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=428442

Hva er egentlig poenget med dette? For det første er emnetittelen på iallefall det ene emnet helt fin (i motsetning til påfallende mange andre tråder i samme kategori), og brukeren er HELT fersk (disse trådene er de to ENESTE innleggene han har skrevet). Var jeg NeeoN hadde jeg aldri, aldri våget meg inn på et forum som blir administrert på denne måten igjen.

Foreslår at noen litt høyere opp i systemet tar en prat med visse brukermoderatorer, for det å jobbe mot brukere som driver forumene deres fremover virker som en litt feil strategi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er enig med deg der. Det burde være mulig å være litt mer fleksible med nye medlemmer her på forumet.

Jeg er klar over at det er regler her på forumet, men det er faktisk mulig å rettlede nye forumbrukere uten å stenge tråder med en gang det blir oppdaget en "feil" i posten. Jeg er klar over at det kan være kjedelig å forklare det samme om og om igjen til nye medlemmer, men det er en del av jobben.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner absolutt hva du mener, og er enig i hva du sier; at man bør ta hensyn til nye brukere.

Men du kunne vel ha funnet et par bedre eksempler, når du først har postet en tråd ang. dette? ;) For i disse så står det jo ganske klart og tydelig hvorfor tråden blir stengt..

Selv så tar jeg alltid hensyn til nye forum-brukere, og det gjør vel de fleste moderatorene også, etter hva jeg har sett.

Lenke til kommentar

Det var bl.a. på grunn av disse eksemplene tråden ble laget, syns de er ille nok. Men hvis det er andre som også bør fremheves er det bare å komme med dem jh_.

Det står hvilke regler som brytes ja, men det er tatt lite hensyn og brukt lite skjønn eller toleranse. Det står vel ikke i noe regelverk at man SKAL stenge disse trådene til de helt nye brukerne, og ikke heller hjelpe dem med litt redigering og rettledning.

Grunnen til dette eksempelet mitt er at det er samme person. Etter at hans første tråd i forumet blir ganske kontant og bastant låst, prøver han seg igjen. Ikke særlig mye hjelp fra moderator på tråd nr. 2 heller, og etter det har han tydeligvis gitt opp. Hvis det er misjonen til moderatorene, kan man vel bare slutte å ta inn nye medlemmer, som ikke kan regelverket inn og ut fra før.

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg syns det er helt OK å stenge disse tråde :thumbup:

Trådstarteren (ny bruker) har tydeligvis ikke lest forum-reglerne/etiketten.

Trådstarteren har tydeligtvis ikke tatt ved lære av den første stengning.

Jevlig irreterendes at vi som lesere tvinges til å følge linker - før man kan ta stilling til, om man kan svare på spørgsmålet.

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...