Ultra_Fisk Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Hei, når jeg har installert ISDN-kortet hva gør jeg da???Når jeg går inn på Ekstern pålogging kommer det opp no piss om noe modem preik, dette kommer også når jeg bruker veiviser til internett tilkobling(eller noe sånt)...Tydelig at jeg må installere ISDN-kortet men på enhetsbehandlig står det rett navn på ISDN-kortet under nettverkskort..Hjelp..!!! Det er et såkalt "MicoConnect128kb" fra Elkjøp.. Har virkert før men får det ikke til og fungere etter reinstall.Tror ikke det er ødelagt.. mvh Emil Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Instalert medfølgende drivere til kortet?? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Hvilket OS bruker du ? Ikke bli forvirra av at det spørres etter modem - du får valget for hastighet og channel ( 64/ 128K ) og evt. tilleggsenheter underveis i installasjonen. Hvis du har forsøkt opprette tilkobling, se i Egenskaper for Ekstern Pålogging, og velg Channel 0 el. lignende under Generelt - fjern hake for retn.nr. og i Servertyper, fjern alle haker unntatt TCP/IP. Du må kanskje legge inn software ( for fax m.m. ), Wan Miniport og oppdaterte Capi-drivere for at installasjonen bekreftes godkjent av softvaren. La skrotet legge inn modem for alskens protokoller. ( De vil likevel ikke brukes, og kan fjernes etter installasjon ). Mrk.: hvis du fremdeles har problemer, kan det være rester av drivere fra det gamle kortet som ikke er sletta - disse må evt. slettes enten manuelt eller med et Clean.reg-program. Hvis du ikke får hjelp hos ELKjøp ( de har ofte null support ), prøv å finne et korrekt navn på kortet ( MicoConnect er feil, og MicroConnect ISDN gir ingen brukbare treff ), evt. les på chipet og skriv numrene på merkelapper evt. preget på selve kortet (PCB). [ Denne Melding var redigert av: Zink på 2002-07-20 01:48 ] Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Lukter flyndre her, ja. Hva er " no piss om noe modem preik"???!!?? Hvis du ønsker hjelp, må du i det minste forklare hva feilmeldingen sier. Lest bruksnvisningen? Står nok litt av hvert der. Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 20. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2002 det pcn sier er at den skal søke etter modem osv... det er det jeg mener med modem preik Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 Har du sjekket enhetsbehandleren og sjekket om det er feil med maskinvaren? Er driverne innst. korekt? Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 21. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2002 Quote: Den 2002-07-20 20:54, slowcooler skrev:Har du sjekket enhetsbehandleren og sjekket om det er feil med maskinvaren? Er driverne innst. korekt? Ingenting galt med driverene til kortet tror jeg, det har rett navn, ingen utropstein ol. i enhetsbehandling. Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 Har du windos 98 tilogmed xp så kan du jo sette opp manuelt.Kjør veiviseren for internett og velg manuelt.Det er jo driveren som er viktig hvis du ikke har RVS eller en annen software med feks faks og greier. Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 21. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2002 hadde inne win98se men måtte formatere og har nå winxp. Har ikke drivere som ser ut til og funke med winxp, og hadde sat pris på om noen ville forklart meg helt fra starte hvordan man setter opp ISDN på pc i winxp.... mvh Ultra Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 22. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2002 please!!! Trenger sårt denne "leksjonen" !!! Jeg kan ingenting om dette :razz: Jeg er idiot i dette!! :sad: :sad: Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 22. juli 2002 Del Skrevet 22. juli 2002 Hvis du har installert kortet så skal du gjør som følger: Dette er for WinXP, Win98SE/ME har lignende. Kontrollpanel->alternativer for internett->tilkoblinger->legg til->ring opp privat nettverk. Da kommer det tre alternativer, velg det i midten. SÅ skriver du telefon nummer som du har fått fra din leverandør. Etterpå skriver du hva tilkoblingen skal hete. Trykk på bruk og deretter ok. Dobbelklikk på browsern og så skal det komme opp at du må koble til, skriv navn og passord, det skal du også ha fått fra din leverandør. Lenke til kommentar
Aanes Skrevet 22. juli 2002 Del Skrevet 22. juli 2002 NR 1: Ikke kjøp sånne ting på Elkjøp med mindre du vet hva du driver på med, da får du problemer sånn som nå. Hvis den skal søke etter modem under oppsettet er det rimelig tydelig at ISDN kortet ikke er riktig installert. Mest trolig ligger det igjen gamle drivere å herjer. Anbefaler deg IKKE å gå til El-kjøp med dette problemet, da formater de disken din og tar 600 spenn for det. Skal være en enkel biff. Kan være at driverene som følger med det kortet ikke er særlig gode heller. Siden det legger seg inn som ett Nettverkskort i enhetsbehandling. Prøv å slett kortet, start maskinen på nytt, se om den legger seg inn på nytt av seg selv og prøv da på nytt å lage en ekstern påkobling. Hvis dette ikke funker, se etter en clean sak på driverplata. Denne fjerner alle drivere. Kjør deretter en reboot, og legg inn riktige drivere på nytt. Funker ikke dette: kast kortet på disken til El-kjøp og be om noe som funker skikkelig. Anbefaling av ISDN kort er Asuscom, er gode kort med meget enkle og gode drivere. Har 2 års installasjons erfaring på disse og med ett snitt på minst 1 installasjon pr. uke vet jeg at dette er ett godt kort:-) Lenke til kommentar
Rusmusa Skrevet 22. juli 2002 Del Skrevet 22. juli 2002 ISDN kort legger seg alltid inn under Nettverkskort, i tillegg skal det ligge noe som heter NDIS.. der. Finnes det på din maskin? Det beste er å innstallere ISDN drivere manuelt, det gir mye mindre feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå