Millionas Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Noen her som har kjennskap til hvordan man kan lage til en "pirat" radio? Med sender og alt sammen, så bare kobler man den til dataen.. Er så dårleg dekning her jeg bor at skal man få inn radio må man lage til selv Tenker at den må ha relativ god rekkevidde.. #Topic endret av moderator# Endret 7. juni 2005 av Jankee Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Dette har jeg også lurt en del på... I følge fetteren til mamma, hadde visstnok han og noen kamerater fått tak i slikt radio utstyr da de var ungdommer. Dermed hadde de kringkastet pirat-radio i nabolaget... Funka visstnok ganske bra! Med dagens teknologi, skulle det ikke være noen sak å få dette oppkoblet til en pc. Men hva trenger man av stæsj og slikt ? Lenke til kommentar
radivx Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Kommer jo an på hva du skal sende, skal du sende i FM båndet koster nok det litt peng. En fyr jeg kjenner ringte NRK, han fikk vite at det kostet en million for en FM senderantenne som nådde alle de store byene nede i norge (bæret, ikke stilken) Norge, den bør du ha oppå områdets høyeste fjell. Piratradio er lite lønnsomt, du blir garantert tatt om du bruker for sterkt utstyr og det å kjøpe utstyr for 20000kr er litt waste når det eneste du oppnår er 40 000 i bot og litt status i bygden. Du kan derimot kjøpe en Walkie-Talkie (sånn clas ohlson ting til 2-300kr som har 5-6 frekvensområder), prøve å øke rekkevidden vha. ny antenne lenger, og koble mic-inngangen på denne til PCen og bruke AC adapter, da kan du sende så mye radio du vil med PCen som mixepult. Nærmeste du kommer "lovlig" er dette da, kan evt, fikse noe liknende med poltiradio . Men husk, du skal strengt tatt betale avgift når du spiller sanger i offentligheten edit: HVordan skal piratradio gå bra i dag? Du kan jo ikke en gang bruke FM sender uten at bilistene bak begynner å fløyte villt fordi du forstyrrer "Ghospel Channel" sendingene deres. Endret 6. juni 2005 av vidiware Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Jeg har en radiosender som pappa har lagd da han var ung, går visst i kilometer Men jeg aner ikke hvordan den er laget... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå