Gjest medlem-16183 Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Internett linja mi fra Nextgentel hopper ut ca 2 ganger daglig og jeg må restarte modem og vente et par minutter før det fungerer igjen... Jeg er f**n meg lei det her... Jeg vil bytte til bluecom. Jeg sa ifra om problemet mitt til Nextgentel når jeg fikk internett og de sier bare: Du må regne med litt ustabilitet det er helt vanlig... Ikke f**n om jeg hadde disse problemer med Telenor, jeg mailet NGT og spurte om jeg kunne si opp abb uten å måtte betale noe, jeg nevnet ikke problemene mine, de sa det kostet 1000 kroner. Det jeg lurer på er om jeg kan si opp abb uten å måtte betale 1000 kroner på grunn av at linjen ikke er som den skal? På forhånd takk for alle svar MVH RVH Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Hvis NGT ikke kan levere noe du betaler for, da må de ta ansvaret for det, og la deg si opp... Kontakt forbrukerrådet. Lenke til kommentar
PureTamil Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 jeg nevnet ikke problemene mine Så prøv det da? Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Ok, jo jeg har nevnt problemet, bare ikke i sammenheng med oppsigelse av abb. Har sendt mail til NGT og spør om jeg kan si opp abb. på grunn av ustabilitet før bindingstiden er over, sendte også en mail til forbrukerrådet. Får håpe alt går i boks. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Hm, linja mi i leiligheten hopper også ut til stadighet, kom jeg på når du nevnte det.. Du får høre med dem hva dem mener om den saken. Vil tro at 2 ganger daglig ikke er normalt, men når det gjelder regler i eget favør, så pleier slike firma å være flinke med å finne på mye dilldall.. Lenke til kommentar
Rairai Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 typisk.. har nettopp bestillt ny linje fra NGT jeg, 4mbit, men håper det ikke detter ut her og.. da bytter jeg og, hvis det er som du sier Lenke til kommentar
Musty Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 jeg har aldri hatt problemer med min ngt linje. Har hatt ngt i snart 5 år. Kjenner heller ingen andre som har hatt problemer som er verdt å nevne, og jeg vet om en del som har ngt... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) aldri hatt problemer med NGT... hatt ngt siden.... tja ja, ca 5-6 år nå ja... Edit: Til info: Har Cisco 677i router fra NGT... kanskje det er problem med en serie routere? Kanskje du kan spørre om det er mulig å få låne ny router av dem av ett annet merke? Endret 9. juni 2005 av MrLee Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Hvis du bruker en switch/hub, test denne før du begynner å skjelle ut NGT, litt leit hvis det viser seg at det er den som er roten til problemet, og du allerede har rukket å bite hodet av minst tre NGT-ansatte. Lenke til kommentar
mirene Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Eller prøv med en anne PC,om du har mulighet. Om bredbåndet fungerer 100% på DEN PC'en,så er det den første PC'en som er problemet. Bare et forslag Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Flyttes fra OT-annet til hw-nettverk Lenke til kommentar
kvafjord Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) Det du kan prøve, visst det viser seg å være linja er å ringe NGT, har hørt de har køer på lengde med usa, men ring dem, forklar problemet på nytt, og si at du vil avslutte abonnemented på grunn av problemene, det skal ikke være noe problem å slippe å betale gebyret for brutt bindings tid da. Visst de ikke gir seg tar du saken til forbrukerrådet, enkelt og greit PS: Jeg har jobba for Telenor Kundeservice, visst kundene kom med en slik problemstilling til meg, saken var enkel, jeg fikk internettgutta til å bekrefte det kunden sa, ikke for at jeg ikke trodde kunden, men for å være sikker, stemte det avsluttet jeg abonnementet uten noen form for gebyr. Endret 9. juni 2005 av kvafjord Lenke til kommentar
koveraasen Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Hadde NGT i 2 år uten problemer helt til de oppgraderte hastighetene. Etter det gikk det rett til helvete. Nå mister jeg connection flere ganger i timen. Har kontaktet de to ganger uten at det har hjulpet. Akkurat sagt opp abonnementet nå og bestiller Bluecom. NGT er veldig bra hvis man får en feilfri linje og slipper å kontakte kunde"servicen" deres. Lenke til kommentar
tmarcusk Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Jeg har NGT, og opplever at routeren mister kontakt med internet hver andre time, og vil være av i ca 7 min. Broren min opplever også det samme på sin NGT, men han er av i omtrent 14 min. Har ikke noe med lease tiden eller noe slikt å gjøre som jeg vet. Har sjekket litt rundt og det virker som NGT sliter litt med Thomson 510i routerene sine. Et utrolig plagsomt problem. Sjekk loggen på routeren, der står det når den detter av, kanksje dere finner et mønster på galskapen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå