AMD-King Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Hmmm, er det hyperthreading som gjør resultatet til Intel så bra? Lurer på om en billigere Pentium D hadde vært like god mot samme AMD CPU. Kunne jo vært noe penger å spare og ha samme stress test ytelse. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) Merkelig dette her...Til og begynne med mener jeg det var "charts" som viste at X2'en var totalt overlegen 840EE'n.. Nå er det jevnt bortsett fra DivX (hvor AMD er klart bedre slik jeg tolker den..eller har jeg misforstått? Lavere tid på komprimering må da være best..ergo X2 er best?). Nå...etter diverse HK-bytte/krasjer og nye kjølere så ser det ut til at Intel-systemet kjører "normalt" på helt greie temperaturer(for Prescott-kjerne). Kan ikke skjønne hvorfor THG legger ut en artikkel som bærer preg av prøv-og-feil? Virker veldig uprofesjonelt.. og øker mistanken de allerede har fra "AMD-klanen" om at de "tilpasser" testene slik de ønsker at resultatene bør se ut.. Tror ikke de har endret noen av testene, men årsaken til de unaturlig store forskjellene i begynnelsen var nok de enorme tempproblemene, dette ville du nok sett on det var andre veien også. Synest ikke det er problemer at de har skiftet ut deler som ikke fungerte, det er vel en forutsetning at alt skal funke ellers er det vel liten vits i hele testen. Dog kunne dette vært skjekket før de la ut testen . og øker mistanken de allerede har fra "AMD-klanen" om at de "tilpasser" testene slik de ønsker at resultatene bør se ut.. klarer ikke se at et hk eller viftebytte tilpasser testene, om noen hevder det blir det for dumt . Tror ikke THg er mere Intelvennelige enn div andre forum er amd venelige, men la os ikke ta den diskusjonen nå. Endret 10. juni 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 OK... høye temperaturer vil jo aktivere Intel's "throttle-down"..så det forklarer vel de dårlige resultatene til å begynne med... Greit nok.. Dette *er* forøvrig en Intel vs. Amd tråd.. dessverre kan man vel si... Interessant allikevel.. og (for meg) overraskende når jeg ser resultatene.. Nå som det ser ut som de har fått bukt med "kompatibilitets-problem" er det jo Intel som kommer best ut...og det er det jeg stiller spørsmålstegn med..all den tid andre tester har vist noe annet... Selv THG har nylig hatt en test av "dual-kombattantene" som nærmest må anses som "walk-over" for X2.. (Jeg skriver "selv" da THG ikke anses som objektiv ifølge de som mener THG er "pro-Intel").. Og det er dette som vil skape både mistanke..og mulige "flamewars".. Det er ikke diskusjontema.. det er nok mer ett faktum... Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) Hmmm, er det hyperthreading som gjør resultatet til Intel så bra? Lurer på om en billigere Pentium D hadde vært like god mot samme AMD CPU. Kunne jo vært noe penger å spare og ha samme stress test ytelse. PD har ikke HT, dualcore P4 EE (8-10 000,-) er den eneste dualcore prosessoren til Intel som har HT for øyeblikket. Ny oppdatering nå btw (nr 4). We should point out that the large deviation here compared to the Intel system has nothing to do with codec optimization. Rather, the distribution of processing power in the Intel system is better balanced by hyperthreading. So we will be deactivating hyperthreading on the Intel system in the coming days to get the low-down on this point. Vi vil også få se akkurat hvor mye HT har å si i denne situasjonen. Endret 10. juni 2005 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Jeg skriver "selv" da THG ikke anses som objektiv ifølge de som mener THG er "pro-Intel")..Og det er dette som vil skape både mistanke..og mulige "flamewars".. Det er ikke diskusjontema.. det er nok mer ett faktum... Joda de har nok vært litt pro Intel ingen tvil om det, men de har vel ikke vært mere proIntel enn andre har vært pro AMD, som feks anandtec, men det prates det lite om Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 PD har ikke HT, dualcore P4 EE (8-10 000,-) er den eneste dualcore prosessoren til Intel som har HT for øyeblikket. Dualcore Pentium EE kalles bare Pentium EE, hverken mer eller mindre. Pentium 4-navnet er visket bort. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 PD har ikke HT, dualcore P4 EE (8-10 000,-) er den eneste dualcore prosessoren til Intel som har HT for øyeblikket. Dualcore Pentium EE kalles bare Pentium EE, hverken mer eller mindre. Pentium 4-navnet er visket bort. Jaok, var ikke helt sikker på det så jeg tok med "P4" _og_ "dualcore" for å være på den sikre siden. Takk endre. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 (endret) Jeg skriver "selv" da THG ikke anses som objektiv ifølge de som mener THG er "pro-Intel")..Og det er dette som vil skape både mistanke..og mulige "flamewars".. Det er ikke diskusjontema.. det er nok mer ett faktum... Joda de har nok vært litt pro Intel ingen tvil om det, men de har vel ikke vært mere proIntel enn andre har vært pro AMD, som feks anandtec, men det prates det lite om Anandtech kommer da i de minste til de samme konklusjonene som 98,43 % av alle de andre nettsidene og resultatene er nogenlunde de samme. THG derimot viser gang på gang at deres resulateter er forskjellige fra de andres, noe som klart viste seg i konklusjonene til testene av Athlon 64 3200+, FX 51 og Athlon 64 3400+. Endret 11. juni 2005 av Turgon Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 THG har kommet med en konklusjon nummer 7. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 THG har kommet med en konklusjon nummer 7. Vel,det er iallefall meget bra at Intel tar dette så alvorlig at de sender teknikere for å finne ut av det, at enkelte minnebrikker ikke "passer" var vel neppe så overraskende da dette har vært et kjent problem på mange andre hk gjennom tidene . Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 THG har kommet med en konklusjon nummer 7. Vel,det er iallefall meget bra at Intel tar dette så alvorlig at de sender teknikere for å finne ut av det, at enkelte minnebrikker ikke "passer" var vel neppe så overraskende da dette har vært et kjent problem på mange andre hk gjennom tidene . Det er litt "morsomt" å se at det som har vært gjenganger for f.eks. A64-HK/chipset på samme måte gjelder Intel.. "Slipper" du HK/Chipset for tidlig ut.. så blir det trøbbel med nettopp minnekompatibilitet... Dette *har* vært Intel sterke side tidligere... Vi får håpe ikke "markedsavdeling"/markedspress gjør at "shortcuts"/dårlig testing av komponenter blir resultatet.. Det er nok noen av oss som etterhvert har blitt lei av å være "testpiloter" for HK-produsenter... Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 THG har kommet med update 8. Virker som Intel's Hyperthreading hjelper en god del når man kjører 4 tunge programmer samtidig (eller fler seff). Når Hyperthreading ble slått av, så vant AMD. Tror mitt valg av X2 4400+ fortsatt er det beste... Eller hva mener dere? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 THG har kommet med update 8. Virker som Intel's Hyperthreading hjelper en god del når man kjører 4 tunge programmer samtidig (eller fler seff). Når Hyperthreading ble slått av, så vant AMD. Tror mitt valg av X2 4400+ fortsatt er det beste... Eller hva mener dere? Joda om jeg skulle satset på dobbeltkjerne akkurat nå hadde jeg nok valgt den samme, men jeg blir å vente litt og se det an så får vi se hva det endelige valget blir . Lenke til kommentar
registreringsTerror Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Ang. den "stresstesten": Husk at de kjører mange applikasjoner samtidig, så det er helt koko å sammenlikne f.eks. divx-kjøringa på de to systemene mot hverandre, alene. Om platform A gjør divx mye raskere enn B, så kan det hende at B samtidig har gjort unna mye av lame-encodinga som A ikke har gjort, osv. Kan ikke se at de har et system for å balansere disse tingene mot hverandre, altså er testen helt uinteressant. Med forbehold om at det er detaljer jeg ikke har fått med meg... Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 Med forbehold om at det er detaljer jeg ikke har fått med meg... Ja les mer du...THG har forklart det meste. Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Løp etter vann!!! http://users.pandora.be/compas/stresstest/intel.html "This is a fake page, a spoof by p4man" Se litt mer enn 2 sekunder på siden før du poster den her.. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Ang. den "stresstesten": Husk at de kjører mange applikasjoner samtidig, så det er helt koko å sammenlikne f.eks. divx-kjøringa på de to systemene mot hverandre, alene. Om platform A gjør divx mye raskere enn B, så kan det hende at B samtidig har gjort unna mye av lame-encodinga som A ikke har gjort, osv. Kan ikke se at de har et system for å balansere disse tingene mot hverandre, altså er testen helt uinteressant. Med forbehold om at det er detaljer jeg ikke har fått med meg... Du påpeker faktisk en stor del av poenget med testen, altså hvordan prosessorene/OS fordeler oppgaver slik at alle oppgaver utføres optimalt. Fordelingen av ressurser er viktig i et hvert system, uavhengig av om det er single, eller dual, og det akkurat det de prøver å finne ut i denne testen. Vi ser med én gang at HyperThreading spiller en stor rolle i den optimale fordelingen i Intel-systemet, som f.eks på DivX-testen som du påpeker. Hvor rask prosessoren er, ser du lett ved å sammenlikne alle diagrammene, og ikke bare se på ett av dem. Lenke til kommentar
RocketArena Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Nå begynner THG testen å komme seg her, er faktisk verd å lese nå. Jeg har hele tiden trudd at AMD ikke trengte HyperThreading siden dem hadde kommet med dualcore, dvs kan kjøre 2 tråder samtidig. Jeg får bare tro om igjen Får vel bare vente på quadcore. En annen ting verd å merke seg, viss det viser seg at det ikke var noe feil på N-Force4 brikkesettet, bare at dem kjørte med for "svak" kjøler. Så ville Intel gjort det enda bedre på testene med Nvidia brikkesett. Iallefall "alle" testene jeg har lest om N-force4 vs Intel brikkesett så har Nvidia vunnet grunnet bedre minne kontroller. Bare mine tanker. -Erlend Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Løp etter vann!!! http://users.pandora.be/compas/stresstest/intel.html "This is a fake page, a spoof by p4man" Se litt mer enn 2 sekunder på siden før du poster den her.. Det var jo ganske åpenbart for de fleste at den var det da. Bortsett fra han som svarte på posten kanskje Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå