Boralis Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) Den hadde et snitt på ca 63 grader på det forrige hovedkortet og da de satte inn dette spratt den til nesten 90 grader . Endret 8. juni 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
meeg Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Tomshardware har nå lagt til en First Update som forklarer noe av problemene. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Tomshardware har nå lagt til en First Update som forklarer noe av problemene. Den er gammel og har ingenting med det nye hovedkortet å gjøre, se på stress test der temp ligger og raser mellom 50 - 90 grader, her er det åpenbart at noe er galt . Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Den er gammel og har ingenting med det nye hovedkortet å gjøre, se på stress test der temp ligger og raser mellom 50 - 90 grader, her er det åpenbart at noe er galt . Tempen var 50C fordi Intel-maskinen idlet. Var nede på 420W samlet effektforbruk, nå er det oppe i 630W når begge maskinene tortureres. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Den er gammel og har ingenting med det nye hovedkortet å gjøre, se på stress test der temp ligger og raser mellom 50 - 90 grader, her er det åpenbart at noe er galt . Tempen var 50C fordi Intel-maskinen idlet. Var nede på 420W samlet effektforbruk, nå er det oppe i 630W når begge maskinene tortureres. Joda,men hvorfor var det ikke slike variasjoner på det andre kortet, der var variasjonen innenfor 10 grader . Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Joda,men hvorfor var det ikke slike variasjoner på det andre kortet, der var variasjonen innenfor 10 grader . Fordi maskinen ikke idlet, er det så vansklig da? Kan være flere grunner til at maskinen idlet. Mest sannsynlige er vel at testprogrammet krasja eller at de rett og slett glemte starte det opp. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Joda,men hvorfor var det ikke slike variasjoner på det andre kortet, der var variasjonen innenfor 10 grader . Fordi maskinen ikke idlet, er det så vansklig da? Kan være flere grunner til at maskinen idlet. Mest sannsynlige er vel at testprogrammet krasja eller at de rett og slett glemte starte det opp. Tror du missforstår hva jeg mener, greit at det er temp forskjeller og at denne synker ved idle, men hvorfor var det ca 10 grader forskjell mellom idele og load på det første kortet og ca 40 grader på dette Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) Ser ut som om THG nok en gang har feilet med å gjøre noe skikkelig... Endret 8. juni 2005 av bK_Coder Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Vel jeg har hele tiden hevdet at noe er galt etter at de satte inn det siste hovedkortet, det er nemmelig ikke normalt med rundt 90 grader på cpu Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Enig, så neimlig at thermal throttling skrudde seg av og på hele tiden, temperaturgrafen såg ut som en hjertegraf til slutt... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) Our diagnosis: the fixed voltage regulator was defective and could not handle the load from a dual-core processor. The resulting discoloration of the contacts gave us a clue; this means that high power levels were generated. Yet the handbook explicitly states that dual-core Intel Pentium chips are supported. Årsaken er nok her, nForce 4 kortene er rett og slett ikke ferdige til intel enda, ellers så er biosene mangelfulle . http://www.tomshardware.com/cpu/20050603/index.html Ser nå at temp har stablisert seg mellom 60 - 70 grader noe som er 20-30 grader lavere enn før . Endret 8. juni 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Har med litt mer til det Snekker`n sa : After our many misadventures with these three motherboards - starting with the Gigabyte, then going to the Epox and ending up with Asus - we arrived at the conclusion that the nForce4-SLI chipset is simply not yet ready to be used with the Intel platform. We therefore decided that we can no longer use this type of Intel-based motherboard for stress tests. At this point the only solution left was to use a board with an Intel 955X chipset, which, although it is sold only individually, is supposed to run without problems. However, the use of an Intel component involves a clear limitation: the current Nvidia driver deactivates the SLI mode of the graphic card on all Intel boards. Despite this, in order to continue to guarantee a fair comparison between AMD and Intel systems, we are now determined to use a complete Intel platform based on the 955X chipset. So we established new conditions: all benchmarks will be restarted and the counters simultaneously set back. The SLI mode in the AMD system will also be disabled. The initial testing of an appropriate motherboard with this chipset had strange results: two of our very own boards, identical ones of the D955XBK type, were unable to work with the processors provided by Intel. The Asus P5WD2 Premium with 955X chipset is now being used. And after all that, finally, the Intel platform is running again - after the replacement of a total of five motherboards within a single day! nVidia sin skyld da. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Jepp, ikke annet å regne med, kortet er nytt og det er da å forvente en del feil i starten. De to første nForce 3 (til amd 939) kortene mine som jeg kjøpte med det samme de kom ut var det feil på, det samme med det første nForce 4 939 som jeg også kjøpte med det samme de kom . Dette er vel et kjent fenomen med de fleste nye serier som kommer . Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) Det er nok en grunn til at Intel ofte er noe trege med å få ut nye HK/chipset-versjoner... noe jeg synes de fleste av oss bør bifalle.. Det ødelegger *mye* for AMD alle de nesten tragisk dårlige chipset/bios'er som blir "spydd" ut.. Bare se f.eks... på socket-A.. Mye trøbbel der til og begynne... så også med A64. Mange klager fælt på Via chipset, men de siste utgavene for denne "utrangerte" platformen(socket-A) er etter min mening minst like stabile som en Intel/socket-478 platform.(Vel.. jeg er ihvertfall meget fornøyd med stabilitet). Må si det samme om de S754 nForce250-system jeg har bygget.. Meget stabilt og høy ytelse... Ad topic: Har THG ansatt en komplett "bavian"... Den "testen" blir mer og mer en farse.. Vel.. harde ord, men "fantomet er hard mot de harde".. elns... Endret 8. juni 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Løp etter vann!!! http://users.pandora.be/compas/stresstest/intel.html Lenke til kommentar
meeg Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Løp etter vann!!! http://users.pandora.be/compas/stresstest/intel.html Ops..... 115 grader. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 http://www.xtremesystems.org/forums/showth...50&page=1&pp=25 Denne tråden er morsom lesning. Den beskrier hvordan toms totalt driter seg ut i denne testen. Etter AMD hadde kjørt i over 100 timer prikkfritt og Intel systemet restartet som et godt gammelt via chipsett restartet de likegodt hele testen. I mellomtiden bytet de vel hovedkort og chipsett) på intel systemet. Nå har AMD systemet gått i 28 timer uten feil og intel systemet har reboota 3 ganger (med intel chipsett). Dette skulle vel si det meste om at rebootene ikke er nvidia sin feil, men prosessoren som blir alt for varm i harde stress situasjoner. La oss håpe dette er en mandagsprosessor fra intel sin side og ikke normen. Jeg er fullt klar over at dette er langt i fra hverdagskost for en maskin, men en prosessor skal faktisk kunne tåle dette. Dette er vel kanskje noe av grunnen til at Intel ikke har gitt ut dual core xeon. Hvis den hadde oppført seg tilsvarende hadde det jo vært en katastrofe for intel sitt server marked. Vi får håpe intel klarer å gi oss en stabil dual core i fremtiden, gjerne noe dothan basert... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 http://www.xtremesystems.org/forums/showth...50&page=1&pp=25 Denne tråden er morsom lesning. Den beskrier hvordan toms totalt driter seg ut i denne testen. Etter AMD hadde kjørt i over 100 timer prikkfritt og Intel systemet restartet som et godt gammelt via chipsett restartet de likegodt hele testen. I mellomtiden bytet de vel hovedkort og chipsett) på intel systemet. Nå har AMD systemet gått i 28 timer uten feil og intel systemet har reboota 3 ganger (med intel chipsett). Dette skulle vel si det meste om at rebootene ikke er nvidia sin feil, men prosessoren som blir alt for varm i harde stress situasjoner. La oss håpe dette er en mandagsprosessor fra intel sin side og ikke normen. Jeg er fullt klar over at dette er langt i fra hverdagskost for en maskin, men en prosessor skal faktisk kunne tåle dette. Dette er vel kanskje noe av grunnen til at Intel ikke har gitt ut dual core xeon. Hvis den hadde oppført seg tilsvarende hadde det jo vært en katastrofe for intel sitt server marked. Vi får håpe intel klarer å gi oss en stabil dual core i fremtiden, gjerne noe dothan basert... Dette viser akkurat at det er hovedkortet som er feilen, for hvorfor kjører den uten tempraturproblemer nå da, for om du ser på testen har den kjørt i over 6 timer med korrekt/normal temp. det som imidlertid er latterlig er at de i det hele tatt setter opp en slik test uten å ha forsikret seg om at de har hk som er i orden . Hadde en slik test blitt satt opp da feks nForce 3 eller 4 var helt nye til amd maskinene hadde vi fått samme problemene, bare da med amd oppsettet. Tro meg hadde selv disse av de første som kom til landet og det var ikke bare bare . AMD sitt oppsett er utprøvd lenge både når det gjelder hk og ram så de fleste barnesykdommene skulle være plukket bort der vil jeg tro,har iallefall ikke hatt problemer med de siste 10 - 15 eksemplarene jeg har motatt av nForce 3 og 4 til 939, men som sagt det var ikke slik i begynnelsen . Når det er sagt så må jeg også si at jeg har mere tro på amd`s utgave av dobbeltprosessor enn av Intel`s iallefall de vi til nå kjenner til . Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) Here's a translated summary of the problems Tomshardware has had with the Pentium 840EE system. http://216.239.39.104/translate_c?hl=en&ie...Cen&u=http://... Gigabyte Ga-8n-sli Royal (NForce4) - rebooted three times. The motherboard got hosed when they tried to update to a beta BIOS that was supposed to reduce Northbridge temperatures. Epox Ep-5nva+sli (NForce4) - smelled smoke when turned on. Turned itself off while still in BIOS. Manual specifically states that it supports "Pentium D dual core processor from 3 GHz and above." That's their problem. An 840EE is not a Pentium D, it apparently takes even more power! They report that the voltage regulators probably burned up. Also notice the weirdness that the Epox board won't work with 2.8 GHz Pentium D's. Asus P5nd2-sli (NForce4) - this one rebooted relatively soon also, so they gave up on it, and on NForce4, without trying any BIOS update. Intel D955XBK #1 (Intel 955X chipset) -- simply did not work. Intel-based boards don't support NVidia SLI properly, so they redefined the stress test to use only one 6800. It's not clear whether they actually removed the 2nd PCIe board from the AMD system. Intel D955XBK #2 (Intel 955X chipset) -- did not work either. Asus P5WD2 Premium with 955X chipset -- currently running, I guess, the 6th motherboard tried! WHOOPS, the Intel system did reboot once and has only been running 3H, 35M. Petz http://www.siliconinvestor.com/readmsg.aspx?msgid=21397148 Nothing really to say about the AMD system. The first system ran fine out of the box as a fully loaded dual SLI systems and continued to run without any problems. Really rather boring - # http://www.aceshardware.com/forums/read_po...32811&forumid=1 Endret 9. juni 2005 av b0nna Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Snekkern: Intel plattformen er nå på sitt 6 hovedkort, det skulle vel vitne om at det er noe mer enn hovedkortene som er feil her? Skal tro på at noen hovedkort kan ha barnesykdommer, men ikke 6 forskjellige fra forskjellige produsener med forskjellige brikkesett. Kan godt hende at AMD har vært like ille, men det har vært hovedkort realtert. Ustabiliteten til intel her er jeg 99 % sikker på at har noe med at cpuen er dødsvarm å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå