Betroz Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Live Stress Test: The Athlon 64 X2 4800+ Vs. The Pentium 840 EE http://www.tomshardware.com/cpu/20050603/index.html Se på oppetiden og antall reboots...oops da Intel. Og som alle vet så er Toms Hardware Guide PRO-Intel Endret 7. juni 2005 av Betroz Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Jeg legger til at testen er enda ikke ferdig, og at THG ikke har kommet med noen forklaring og konklusjon enda. Kan være at hovedkortet på Intel oppsettet har skylda, men uansett veldig interessant! Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Live Stress Test: The Athlon 64 X2 4800+ Vs. The Pentium 840 EEhttp://www.tomshardware.com/cpu/20050603/index.html Se på oppetiden og antall reboots...oops da Intel. Og som alle vet så er Toms Hardware Guide PRO-Intel Den tiden er jo langt forbi... Skjerpings Men så overasket ikke det der noe særlig heller, kunne jeg spådd uten å sett. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Tja, så greit ut dette, er ikke første gangen de utfører denne typen tester... Har selv en AMD maskin (xp2400+) som står som download / filserver. Den har stått på siden oktober, og har kun vært slått av for å sette i flere disker, ingen uventede reboots what so ever. Har og to intel systemer som blir brukt til spilling / surfing, og etter at jeg ble kvitt en defekt 3GHz cpu, har det heller ikke vært noen reboots/BSOD osv. på disse maskinene heller. Intel er genialt til min type bruk ihvertfall, les : Hyperthreading Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Den tiden er jo langt forbi... Skjerpings Jeg og du vet det ja, men ikke alle. Min forrige CPU var en Northwood 2.8 @ 3.5 Ghz. (hvis noen stusser på mine utsagn noe mer) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Live Stress Test: The Athlon 64 X2 4800+ Vs. The Pentium 840 EEhttp://www.tomshardware.com/cpu/20050603/index.html Se på oppetiden og antall reboots...oops da Intel. Og som alle vet så er Toms Hardware Guide PRO-Intel Tja da må vel jeg hive meg til å finne årsaken til at Intel ikke er best her , er det ikke slik det gjøres av enkelte når det går dårlig med amd maskiner i test Hmm, la meg se , jaha akkurat, dårlig hk, men hvorfor akkurat det minnet,var det fordi de visste at dette ville gi Intel en ulempe?+ Jamen det er jo feile innstillinger og så kjører jo inteln uten vifte, det står jo "cpu fan, not connected". Nei,jeg bare tuller Amd er nok like stabile i dag, forresten de har vel vært stabile hele tiden, problemet var jo brikksettene fra bla sis og via . Endret 6. juni 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
jacoweb Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 amd intel tråd igjen, fysj og fy. få det vekk, kids. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Status: 7. juni, klokken 00:35 AMD http://www.tomshardware.com/stresstest/amd.html Reboots: 0 Datamaskin online: 82 timer og 45 minutter Intel http://www.tomshardware.com/stresstest/intel.html Reboots: 3 Datamaskin online: 4 timer og 56 minutter Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Live Stress Test: The Athlon 64 X2 4800+ Vs. The Pentium 840 EEhttp://www.tomshardware.com/cpu/20050603/index.html Se på oppetiden og antall reboots...oops da Intel. Og som alle vet så er Toms Hardware Guide PRO-Intel Tror folk flest her på forumet begynner og bli møkk lei disse AMD vs Intel. Så oppfordrer folkens til og la være og kommentere dem.. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Tror folk flest her på forumet begynner og bli møkk lei disse AMD vs Intel. Så oppfordrer folkens til og la være og kommentere dem.. Ja, foreløpig er det ikke noen særlig Intel vs. AMD debatt her.... Så kan vi ikke bare la den debatten ligge? Bruke tråden til å følge med på testen fra THG, jeg synes iallefall det er interesant Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Enig,men skulle ønsket de hadde hatt 3-4 oppsett av begge to,med forskjellige hk og minnebrikker, dette for å se hvordan mønstret ble om det viste det samme eller der ble store variasjoner . Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Skjønner ikke hvorfor de gidder å ha SLI kort der.. I stedet kunne de kjørt et standard hk til Intel som folk bruker. Lenke til kommentar
phax Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 ÆHÆHæ.. og Ati er bedre en Nvidia, og Pc er bedre en Mac, og Hest er bedre en Marsvin, og .. ja dere skjønner tegninga. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Stilig, har ikke sett en test bli utført på denne måten før. Tror folk flest kan leve med de få rebootene Intel har hatt til nå. Hadde nok vært litt mer bekymret visst THG brukte Intel sitt eget chipsett, 955SX. THG bruker jo Nforce fra Nvidia som debuterer på Intelplatformen, så vi bør vente noen barneproblemer fra dette hold (husker vi Nforce 1?). Men spennende å se en test utført slik. Kan hw.no gjøre noe lignende? Windows vs. Linux kanskje? Mye kjekkere enn Intel vs. AMD... Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Det som hadde vært enda mer spennende hadde vært å sammenligne AMD på nForce4, ATI200-noe og et VIA chipset. Og Intel på sitt eget chipset og nForce2. Har det ikke også vært mye problemer med nForce4 helt fra begynnelsen av? Og Intel maskinen har bare 1 reboot nå i følge statistikken. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Siden noen oppfattet dette som en AMD vs Intel tråd, så har jeg forandret tittelen på tråden. La oss vente til testen er ferdig og lese konklusjonen til Toms Hardware Guide da Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Siden noen oppfattet dette som en AMD vs Intel tråd, så har jeg forandret tittelen på tråden. La oss vente til testen er ferdig og lese konklusjonen til Toms Hardware Guide da Det er da kun ett poeng med en slik tråd/test.. og det er jo nettopp Intel vs. AMD? Må si det ikke så/ser pent ut for Intel-systemet... Og da tenker jeg ikke på evt. planlagte/ikke planlagte reboots (det kunne jeg ikke finne noe om i artikkelen.. dvs. planlagt eller ei). Det som er "verst" for Intel er jo at systemet blir "latterligjort" avd AMD-systemet med tanke på ytelser.. Når man ser dette så er det jo ren utklassing! Endret 7. juni 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Men denne skjønte jeg ikke : Computer is online since 1 h and 30 min Reboots: 3 for sent i går kveld stod det 6 h and xxxx min Reboots : 3 altså like mange reboots men en helt annen tid Endret 7. juni 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Herregud, tullingene prøver å få dual-core Intel til å kjøre med nForce4-chipset, og lager attpåtil en "test" av det... jaja, lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå