Gå til innhold

Diskuter Football Manager!


Anbefalte innlegg

Hater å spille med fire bak, så det gjør jeg aldri. 442 syns jeg også er en veldig kjedelig taktikk selv om den er bra.

 

Spiller alltid med tre bak, og de tre spiller som midtstoppere. I det siste har jeg prøvd ut en ny variant av en taktikk som Chelsea bruker mye, nemlig 4-2-3-1. Men jeg spiller da 3-2-3-2.

 

Spiss spiss

 

Off.midt off midt off midt

 

midt midt

 

midtstopper midtstopper midtstopper

 

keeper

 

Sånn spiller da jeg. Det som er viktig med denne taktikken er at de som spiller bak må ha fart, gode på hodet, taklingsterke og flink til å markere.

 

de to sentralt på midtbanen, bør helst være to arbeidsjern. De tre offensive varierer jeg veldig på. Han sentralt er hverfall playmakeren. De to ved siden av han kan være alt fra vinger til playmakere de og.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må inrømme at min 4-4-2 taktikk er ganske så kjedeli men den funker.

Har bare spilt en sessong enda med fila mi(den jeg holder på med nå,med LFC)

skal begynne og prøve ut flere taktikker nå. før brukte jeg en

 

2-2-3-1-2

 

Litt rar taktikk men. 2sentrale forsvarere helt bak, 2 forsvare(høye-venstre) hakket forran midtforsvarene. 2 defensive midtbane spillere, 2 offensive vinger. og 2 spisser.

Lenke til kommentar

Har som oftest brukt 4 i forsvar, for jeg innbiller meg at jeg da slipper inn mindre mål, men 3 i forsvar fungerer ofte også.

 

"duda": Når du spiller med 3 i forsvar; hvordan løser du de forskjellige spillerinstruksene?? Setter du alle tre som ultradefensiv eller lar du to stå igjen bak, mens den ene setter igang spillet litt høyere på banen??

Lenke til kommentar

Cristiano Ronaldo er rett og slett helt fantastisk på spillet, så vel som IRL ;)

Fredheim Holm er heller ikke så verst faktisk.. trenger ikke nevne de andre som er nevnt her, flere ganger :)

 

Kan ikke få sagt mange nok ganger hvor mye jeg gleder meg til FM 2006 kommer! Simpelhen elsker '05, og med '06s' nye egenskaper må dette spillet bli en ny slager :w00t:

Lenke til kommentar

Det er ikke mange spill her i verden som sluker mer tid enn Football Manager, må si at jeg har brukt utallige (helt særiøst, det går rett og slett ikke ann å telle dem) timer på FM, noe jeg ikke angrer på... for dette er helt klart det beste spillet i verden, når du ser litt stort på det.. Selvfølgelig er ikke FM det mest actionfylte "morro-hele-tiden" spillet, men faen så opphengt du blir i å spille og spille til du ikke tenker annet enn FM hele tiden...

 

Bytheway! Nå er det kommet en helt ny webside som gjør at du kan bruke enda mere tid på Football Manager.. playFM.com er en side som arrangerer konkurranser for FM-spillere, slik at de kan få litt variasjon i spillingen, samtidig som man får sjansen til å måle seg mot andre FM-spillere

 

Jeg anbefaler alle, ihvertfall de som spiller Football Manager å ta seg en tur innom playFM.com, som forresten for øyeblikket ligger på en gratisserver slik at webadressen blir http://playfm.freestarthost.com - Men, uansett så er dette en ny og spennende side med et spennende konsept alle burde titte innom!

 

Websiden er forresten på engelsk, men det burde vel ikke være et problem for de fleste.. :thumbup:

 

 

Jeg rett og slett elsker Football Manager serien - CM inkludert

 

Min største FM-opplevelse er da jeg vant Premier League med Exeter City (ja! det engelske conference laget.. UTEN juks og alt!) Det var et stort øyeblikk i mitt liv... selvom det "bare" er FM.. du skjønner, FM blir etterhvert en viktig del av livet for mange, inkludert meg...

:whistle:

 

Uansett.. her er ligatabellen fra da jeg vant med exeter! CM0304--Exeter-PremierLeagueChampion-PS.jpg

legg merke til at jeg slapp inn mye mer mål enn 19. plassen.. men så scorte jeg jo "en del" mål :roll: også da.. Så alt i alt så vant jeg hele dritten!

 

En del av de målene scorte faktisk "Reinier Moor".. en spiss som har vært med helt siden første sesong (2004).. så han har utviklet seg utrooolig mye!

 

 

Da må jeg slutte å bable i vei om FM.. :p kanskje det kommer litt mer etterhvert..

Lenke til kommentar
Har blitt lei FM, men jeg var en aktiv person på FMnorge.com helt til jeg fant ut at den siden er fantastisk dårlig på mange sider.

hehe.. fmnorge er ikke så bra som man først får inntrykk av nei..

 

Men den derre playFM.com - http://playfm.freestarthost.com - er perfekt hvis du er blitt litt lei av FM, konseptet til siden gir deg lissom en ny og mer spennende måte å spille på. I tillegg får du litt variasjon fra det vanlige laget (laget du "alltid" velger).. Anbefaler deg å titte innom og bli med!

Lenke til kommentar
Det er ikke mange spill her i verden som sluker mer tid enn Football Manager.

Dette er jeg 100% enig i.

 

Hvilken taktikk brukte du i hovedsak for å oppnå resultatene??

Kan vi få se laget ditt? Er spent på hvilke spillere du har klart å få tak i med lille Exeter.

Lenke til kommentar

Skulle gjerne satt opp en liste med spiller, men har ikke spilt så langt ned i divisjone før :-)

 

Er det andre enn meg som har funnet ut hvor vanselig det egentlig er å spille med Rosenborg?? Er jo så mange spillere en må bytte ut i løpet av de 2-3 første sesongene...

Lenke til kommentar
Ingen som er som meg som liker å starte i lavere divisjoner med søppel-lag? :p Liker Runcorn i Conference North (eller var det south...), stor tribune og tjener fort penger..

 

Kunne godt fått noen tips på brukbare billige spillere fra 3. div og nedover :)

Joda, jeg tror jeg har nevnt det tidligere, men det hender jeg starter meg en game med et Division Two (3. div) eller Conference-lag. Det krever jo endel mer av deg som spiller, og det er hardt å holde lønningene nede.

 

Mitt beste tips når det gjelder spillere er å ikke sverge til de samme hver gang, men heller scoute litt og satse på ungdommen. Det er også _veldig_ gunstig å skaffe seg noen skikkelige leiesoldater som kan tilføre laget erfaring fra høyere divisjoner.

Lenke til kommentar

Det som er litt morsomt er jo at man får et slags forhold til den klubben man fører opp til toppen. Liker Exeter ene og alene fordi jeg ble såpass kjent med laget da jeg førte de til toppen av Premier League i CM03/04. Siden da har Exeter hatt en plass i mitt hjerte - dog ikke på langt nær så stor som United :)

Lenke til kommentar
Ingen som er som meg som liker å starte i lavere divisjoner med søppel-lag? :p Liker Runcorn i Conference North (eller var det south...), stor tribune og tjener fort penger..

 

Kunne godt fått noen tips på brukbare billige spillere fra 3. div og nedover :)

Hehe, har startet sånn selv. Valgte meg Vauxhall Motors i Conf North, og tapte så det sang etter. Så var jeg litt rundt omkring før jeg endte opp i Real Oviedo. Artig!

 

I et spill jeg holder på med nå startet jeg med Weymouth (Conf South), de holdt jeg på med en liten stund. Rykket opp til Conf Nat, før jeg rykket ned igjen. Fikk så tilbud om å ta over Oxford i L2. Rykket opp til PL med dem, og havnet på 2. plass etter Chelsea. Artig!

Lenke til kommentar

Et godt tips for de som er i lavere divisjoner og trenger penger: Vennskapskamper!

 

Før sesongen starter, prøv alle lag på default-lista når du skal arrangere friendly. Selv med Runcorn i Conference North fikk jeg akseptert av Ipswich.

 

Det man da gjør, når man først har fått akseptert fra et lag, er at man arrangerer 10-15 kamper til med samme laget (så fremt de ikke har noen andre kamper rett ved så sier de omtrent bestandig ja).

 

Tjener ca 95000€ per kamp på denne måten, og slik får jeg mer penger til både spillerkjøp og lønninger :)

 

Et annet triks lavt nede er å la assistent treneren filtrere ut uaktuelle spillere, slik at du hovedsaklig bare har spillere som vil gå til deg. Deretter kan du prøve å kjøpe hvem som helst av unge spillere som er verdt opptil flere millioner på følgende måte:

 

Value: 0

Non-negotiable

50% of next sale

 

I over halvparten av tilfellene får man godkjent budet fra klubbene, så fremt de ikke er lånt ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...