Gå til innhold

Ram hjelp


hagbart

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen på ram som er "Unbuffered" og den som ikke er det?

Har en Compaq maskin som jeg ønsker å oppgradere litt men trenger hjelp til å finne riktig ram,Ifølge Compaq skal det brukes:

Quote: Note: Compaq uses industry standard RAM, unbuffered 168-pin SyncDRAM DIMMs. Therefore 3rd party memory can be used so long as it meets the requirements of your system.

 

Ram`en som sitter der er merket med : PC 100-322-620

Er PC 100 SDRAM DIMM "Unbuffered" eller hva betyr

egentlig dette??

 

Hilsen

Ganske fersk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra http://www.ripnet-uk.com/guides/RAM.shtml

 

"Buffered/Registered Memory

 

 

That is what "Buffered/Registered" memory was invented for. On server motherboards with 8, or even 16 DIMM slots, synchronising memory banks becomes an issue even with memory running at stock clock speeds. Add the interleaving into the equation, and you really start to hit timing problems.

 

On registered memory, there is a trick similar to EDO used. There are buffers on each memory module that provide synchronous "temporal padding" to the DIMMs in order to make sure that the synchronisation is achieved. Unfortunately, there is a problem in that, because the buffering in this case adds a latency delay. This is the CAS delay. High performance RAM has CAS=2. Buffered CAS2 RAM, however, behaves to the motherboard as CAS=3 RAM. The extra cycle is used for synchronising memory banks.

 

So, if you want performance, Registered memory is actually slower, and hence the wrong way to go. And it's more expensive, so for overclocking it's a bit of a waste, as you're losing before you even start."

 

Så det er noe du trenger hvis du skal bruke mange RAM-slotter. MSI-hket mitt vil ha slike minnebrikker hvis jeg skal bruke mer enn 2 slotter, men helst også hvis jeg skal bruke 2.

 

Edit: Hm, jeg svarte ikke helt på spørsmålet ditt :wink:

 

[ Denne Melding var redigert av: LarsC på 2002-07-19 22:27 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...