Gå til innhold

Åpne deksel på k750i uten å miste garanti?


Anbefalte innlegg

Kan man åpne det ytterste dekselet på baksiden av tlf (ovenfor batt. dekselet) uten at garanti bortfaller?? Det er festet med 2 "vanlige" stjerneskruer, ikke sånne som på resten av tlf hvor det er 6 kanter eller no..

Man må jo bort med dette for å se imei-nr. (Og ja, det går sikkert ann å sjekke ved å trykke høyre, *, venstre osv, men nå har mobben klikka og vil ikke slå seg på i det hele tatt. Står bare å blinker hvitt..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du ikke ødelegger noe skal nok det gå bra. Er forøvrig en utrolig teit plassering av IMEI!!

 

edit: Og forøvrig mister du uansett ikke reklamasjonsretten din!

Endret av Hefla
Lenke til kommentar

Du skal se rimelig dårlig for ikke å se IMEInr uten å ta av dette dekselet.

 

Jeg ville IKKE prøvd å fjerne det selv. Ville tro det var en del festet til innsiden av det dekselet, grunnet aktivt linsecover osv.

 

Går telefonen istykker og det ikke er din skyld, begynn for all del ikke å fikle med telefonen for å prøve å fikse det. Det har vi gratis verksteder for.

Lenke til kommentar

Den sikreste måten å finne IMEI på er ved å taste *#06#. Er ikke alltid det står riktig IMEI på esken/kvittering...

 

Edit: Fungerer dårlig hvis mobilen ikke starter ja... :whistle:

 

BTW: Hvis ikke SE's garanti har endret seg i det siste gjelder garantien fremdeles så lenge ikke skaden har oppstått som følge av inngrepet ditt. Dvs, om en tast blir ødelagt, så vil garantien fremdeles gjelde siden det umulig kan skyldes at du skrudde av bakdekselet.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Skal kjøre med den om en halvtime direkte til verksted.. Rakk ikke i går. Hadde aldri planer om å være hobby-reperatør, skulle bare se imei (som jeg i ettertid har sett uten å åpne :blush: )

 

Takker for svar! :w00t:

Lenke til kommentar
Skal kjøre med den om en halvtime direkte til verksted.. Rakk ikke i går. Hadde aldri planer om å være hobby-reperatør, skulle bare se imei (som jeg i ettertid har sett uten å åpne :blush: )

 

Takker for svar! :w00t:

Du vet at om du leverer den selv til et annet sted enn der du kjøpte den og feilen gjentar seg så har du ikke krav på å få hevet kjøpet ved 3. gangs service?

 

Man bør alltid levere telefonen til selger.

Lenke til kommentar
Ble så jeg måtte sende den til Oslo likevel, og det verkstedet mShop oppga..

På Nordialog i Trondheim sa de at den oppgraderinga de hadde til k750 ikke virka.. Så de venta på ny.

Ja, da er jo det greit, men husk at du har krav på vederlagsfri reperasjon. Du skal altså få dekket dine portokostnader.

 

Ny FW skulle vel være klar til neste uke, var det ikke så?

Lenke til kommentar
Ja, da er jo det greit, men husk at du har krav på vederlagsfri reperasjon. Du skal altså få dekket dine portokostnader.

 

Dreiv å tenkte litt på det der jeg også.. For nå er jo hele poenget med å kjøpe den på nettet borte. :hmm: Jeg kjøpte for å få den billigere og (i følge de første antydningene) få den litt kjappere enn å kjøpe i butikk. Jeg fikk den en uke senere enn de som først fikk kjøpt i butikk, og med frakt til verkstedet er den like dyr som i butikk...

 

Men hvordan kan jeg få igjen for frakt? Hvis det er mye om og men gidder jeg ikke krangle med de.. :nei:

Lenke til kommentar
Ja, da er jo det greit, men husk at du har krav på vederlagsfri reperasjon. Du skal altså få dekket dine portokostnader.

 

Dreiv å tenkte litt på det der jeg også.. For nå er jo hele poenget med å kjøpe den på nettet borte. :hmm: Jeg kjøpte for å få den billigere og (i følge de første antydningene) få den litt kjappere enn å kjøpe i butikk. Jeg fikk den en uke senere enn de som først fikk kjøpt i butikk, og med frakt til verkstedet er den like dyr som i butikk...

 

Men hvordan kan jeg få igjen for frakt? Hvis det er mye om og men gidder jeg ikke krangle med de.. :nei:

Hvordan få igjen frakt?

 

Du kan f.eks spørre om å sende i oppkrav. Evt at de setter inn penger på kontoen din eller at de sender deg ferdig frankert og adressert konvolutt (egentlig det beste, da du ikke skal betale for emballering heller)

 

Kranglingen med nettbutikker er en naturlig side ved å handle på nettet. Handler du hos normal forhandler er alt så mye enklere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...