Nsain Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Kan man åpne det ytterste dekselet på baksiden av tlf (ovenfor batt. dekselet) uten at garanti bortfaller?? Det er festet med 2 "vanlige" stjerneskruer, ikke sånne som på resten av tlf hvor det er 6 kanter eller no.. Man må jo bort med dette for å se imei-nr. (Og ja, det går sikkert ann å sjekke ved å trykke høyre, *, venstre osv, men nå har mobben klikka og vil ikke slå seg på i det hele tatt. Står bare å blinker hvitt..) Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Så lenge du ikke ødelegger noe skal nok det gå bra. Er forøvrig en utrolig teit plassering av IMEI!! edit: Og forøvrig mister du uansett ikke reklamasjonsretten din! Endret 6. juni 2005 av Hefla Lenke til kommentar
mckvakk Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 ser du godt nok etter så ser du den under der. dessuten står den på esken Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Du skal se rimelig dårlig for ikke å se IMEInr uten å ta av dette dekselet. Jeg ville IKKE prøvd å fjerne det selv. Ville tro det var en del festet til innsiden av det dekselet, grunnet aktivt linsecover osv. Går telefonen istykker og det ikke er din skyld, begynn for all del ikke å fikle med telefonen for å prøve å fikse det. Det har vi gratis verksteder for. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Den sikreste måten å finne IMEI på er ved å taste *#06#. Er ikke alltid det står riktig IMEI på esken/kvittering... Edit: Fungerer dårlig hvis mobilen ikke starter ja... BTW: Hvis ikke SE's garanti har endret seg i det siste gjelder garantien fremdeles så lenge ikke skaden har oppstått som følge av inngrepet ditt. Dvs, om en tast blir ødelagt, så vil garantien fremdeles gjelde siden det umulig kan skyldes at du skrudde av bakdekselet. Endret 7. juni 2005 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Greit nok at det er sikreste måten, men han sier at tlf hans har klikka, og den bare blinker. Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Hvis telefonen din har "klikka" og ikke vil skru seg på, så tar du med kvitteringen til butikken, ber de om å fikse den. Det er den ekleste og alle sikreste måten Endret 7. juni 2005 av sir-alex Lenke til kommentar
Nsain Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Skal kjøre med den om en halvtime direkte til verksted.. Rakk ikke i går. Hadde aldri planer om å være hobby-reperatør, skulle bare se imei (som jeg i ettertid har sett uten å åpne ) Takker for svar! Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Skal kjøre med den om en halvtime direkte til verksted.. Rakk ikke i går. Hadde aldri planer om å være hobby-reperatør, skulle bare se imei (som jeg i ettertid har sett uten å åpne ) Takker for svar! Du vet at om du leverer den selv til et annet sted enn der du kjøpte den og feilen gjentar seg så har du ikke krav på å få hevet kjøpet ved 3. gangs service? Man bør alltid levere telefonen til selger. Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Hvis telefonen din har "klikka" og ikke vil skru seg på, så tar du med kvitteringen til butikken, ber de om å fikse den. Det er den ekleste og alle sikreste måten Ja, det er veldig ekkelt å levere en tlf til service Lenke til kommentar
Nsain Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Ble så jeg måtte sende den til Oslo likevel, og det verkstedet mShop oppga.. På Nordialog i Trondheim sa de at den oppgraderinga de hadde til k750 ikke virka.. Så de venta på ny. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Ble så jeg måtte sende den til Oslo likevel, og det verkstedet mShop oppga..På Nordialog i Trondheim sa de at den oppgraderinga de hadde til k750 ikke virka.. Så de venta på ny. Ja, da er jo det greit, men husk at du har krav på vederlagsfri reperasjon. Du skal altså få dekket dine portokostnader. Ny FW skulle vel være klar til neste uke, var det ikke så? Lenke til kommentar
Nsain Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Ja, da er jo det greit, men husk at du har krav på vederlagsfri reperasjon. Du skal altså få dekket dine portokostnader. Dreiv å tenkte litt på det der jeg også.. For nå er jo hele poenget med å kjøpe den på nettet borte. Jeg kjøpte for å få den billigere og (i følge de første antydningene) få den litt kjappere enn å kjøpe i butikk. Jeg fikk den en uke senere enn de som først fikk kjøpt i butikk, og med frakt til verkstedet er den like dyr som i butikk... Men hvordan kan jeg få igjen for frakt? Hvis det er mye om og men gidder jeg ikke krangle med de.. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Ja, da er jo det greit, men husk at du har krav på vederlagsfri reperasjon. Du skal altså få dekket dine portokostnader. Dreiv å tenkte litt på det der jeg også.. For nå er jo hele poenget med å kjøpe den på nettet borte. Jeg kjøpte for å få den billigere og (i følge de første antydningene) få den litt kjappere enn å kjøpe i butikk. Jeg fikk den en uke senere enn de som først fikk kjøpt i butikk, og med frakt til verkstedet er den like dyr som i butikk... Men hvordan kan jeg få igjen for frakt? Hvis det er mye om og men gidder jeg ikke krangle med de.. Hvordan få igjen frakt? Du kan f.eks spørre om å sende i oppkrav. Evt at de setter inn penger på kontoen din eller at de sender deg ferdig frankert og adressert konvolutt (egentlig det beste, da du ikke skal betale for emballering heller) Kranglingen med nettbutikker er en naturlig side ved å handle på nettet. Handler du hos normal forhandler er alt så mye enklere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå