Gå til innhold

Kan noen BIOS flashe mitt HK?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-07-20 12:59, Jazzmaster skrev:

Det står på MSI's Support side at det skal gå ann...

Ser også det, men du må disable Bios Flash Protection i BIOS: setup/chipset setup/BIOS protection/disabled, og laste ny Bios Herfra og les:

1. Rename the desired AMI BIOS file to AMIBOOT.ROM and save it on a floppy disk. e.g. Rename A569MS23.ROM to AMIBOOT.ROM

2. Insert this floppy disk in the floppy drive. Turn On the system and press and hold Ctrl-Home to force update. It will read the AMIBOOT.ROM file and recover the BIOS from the A drive.

3. When 4 beeps are heard you may remove the floppy disk and restart the computer.

[ Denne Melding var redigert av: Zink på 2002-07-20 14:49 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-20 14:58, jevel skrev:

Har du prøvd å maile MSI? Ødela en ABIT BIOS p.g.a. strømbrudd under flashing selv, men ABIT sendte en ny _gratis_ fra Nederland.... DET kaller jeg seriøs service.

-KJ

Jeg har sendt MSI/Nederland en mail idag, til Nederland. Før jeg leste meldingen din.

Trodde ikke de ville gjøre noe, men når du sier

at de har hjulpet deg, så er det kanskje håp for meg også.

Kanskje jeg kan sende min i retur slik at de kan bruke min til å flashe den på nytt og sende ut til andre stakkars folk som har en herpa BIOS.

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar

...eh, men prøvde du tipset i ID:5, evt. hva gjorde du ?

Skjønner du ikke hvordan du renamer fila, og legger den inn i floppy'n ?

Legg merke til pkt.2: du slår av maskina, og kjører kaldstart med floppy'n inne...

[ Denne Melding var redigert av: Zink på 2002-07-20 16:04 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-20 15:57, Zink skrev:

...eh, men prøvde du tipset i ID:5, evt. hva gjorde du ?

Skjønner du ikke hvordan du renamer fila, og legger den inn i floppy'n ?

Legg merke til pkt.2: du slår av maskina, og kjører kaldstart med floppy'n inne...

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Zink på 2002-07-20 16:04 ]</font>

Jeg har gjort det du sa, det var noe av det første som jeg gjorde da det gikk gadunders...

Har rename BIOS filen til AMIBOOT.ROM osvosv...

Men HK vil ikke søke fra Floppyen uansett, og jeg kommer jo ikke inn i BIOS for å disable Protect BIOS.

Lenke til kommentar

Det var da leit, med 2 feil på èn gang - vi har èn maskin med kortet på skolen ( 3 mil unna ), og du hadde sikkert rukket å returnere brikka før skolestart.

Men det blir masse styr med nøkler og folk på ferie dessverre - men kanskje andre her har enklere tilgang ?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-20 17:46, Zink skrev:

Det var da leit, med 2 feil på èn gang - vi har èn maskin med kortet på skolen ( 3 mil unna ), og du hadde sikkert rukket å returnere brikka før skolestart.

Men det blir masse styr med nøkler og folk på ferie dessverre - men kanskje andre her har enklere tilgang ?

hmm ja okei jeg gir opp, må vel kjøpe meg et nytt kort for s......

Anyway god sommerferie, det som er igjen av den...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...