sgaah Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Hei, er i ferd med å investere i helt ny pc og så er jeg kommet frem til hvilken type ram jeg skal ha. Har sett meg ut disse to alternativene, skal ha 2 GB. Alt 1. Her Alt 2. her Hovedkortet som jeg ska ha er av denne typen DFI Lanparty NF4 SLI-DR hovedkort Prismessig er det jo liten forskjell på brikkene. Kan også legge til at jeg ikke er så bevandret i overklokkingens verden. Men det er noe som jeg håper å få gjort noe med raskt som fy Den første uka når pc'en er i hus så kommer jeg ikke til å prøve meg på noe overklokkings stunt, så det som er mitt spørsmål til dere som vasser til halsen med data kunnskaper: kommer jeg til å merke noen spesiell forskjell på disse to alternativene? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Jeg hadde uten tvil valg ditt alt 1. Men så klokker ikke jeg så mye heller da Endret 6. juni 2005 av oivind_dahle Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 sgaah, Det andra alternativet har stora krav på volt till minnena. Över 3.2 volt faktist för att komma upp i de hastigheter de är specifiserade för. Det i sin tur kräver aktiv kylning direkt på ram. 2GB, eller 4X512 sätter också stora krav på cpu's minnekontroller och du blir tvungen att sätta de i command rate 2T vilket medför en del dåligare bandbredd. Om 2 GB är tingen skulle i alla fall jag anbefalla 2X1GB i stället. Lenke til kommentar
MixMaster Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Det spenning til minnet er jo ikke noe problem når du skal ha DFI NF4, da disse leverer opp til 4.0 vdimm standard, så jeg ville valgt PC4000 VX-settet. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Mener å ha hørt at OCZ gold brikkene trives best i Pentim systemer,eller er det no jeg har drømt Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Tvärtom Lucky. I alla fall med Gold VX. Däremot med Gold 4000 rev. 3 så är det rätt. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Mener å ha hørt at OCZ gold brikkene trives best i Pentim systemer,eller er det no jeg har drømt Brukte Gold brikker til min amd inntil jeg nå kjøpte VX og de var meget bra . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå