Gå til innhold

Hvilken RAM fra OCZ ville dere valgt?

sgaah

Anbefalte innlegg

Hei, er i ferd med å investere i helt ny pc og så er jeg kommet frem til hvilken type ram jeg skal ha. Har sett meg ut disse to alternativene, skal ha 2 GB.

Alt 1.

Her

Alt 2.

her

Hovedkortet som jeg ska ha er av denne typen

DFI Lanparty NF4 SLI-DR hovedkort

Prismessig er det jo liten forskjell på brikkene. Kan også legge til at jeg ikke er så bevandret i overklokkingens verden. Men det er noe som jeg håper å få gjort noe med raskt som fy :thumbup:

Den første uka når pc'en er i hus så kommer jeg ikke til å prøve meg på noe overklokkings stunt, så det som er mitt spørsmål til dere som vasser til halsen med data kunnskaper: kommer jeg til å merke noen spesiell forskjell på disse to alternativene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

sgaah,

Det andra alternativet har stora krav på volt till minnena. Över 3.2 volt faktist för att komma upp i de hastigheter de är specifiserade för. Det i sin tur kräver aktiv kylning direkt på ram. 2GB, eller 4X512 sätter också stora krav på cpu's minnekontroller och du blir tvungen att sätta de i command rate 2T vilket medför en del dåligare bandbredd. Om 2 GB är tingen skulle i alla fall jag anbefalla 2X1GB i stället.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...