Gå til innhold

r520 får over 10000 i 3dmark05


graks

Anbefalte innlegg

the inq akriver at r520 kommer til og få over 10000 i score på 3dmark 2005.vist det er sant,så får den bedre score enn 2 geforce 6800ultra i sli.gleder meg til at de kommer på markede i høst.spørs på hvor vanskelig det er og få tak i disse highend kortene.nye highend kort er vanskelig og få tak i,pga stor etterspørsel.

 

nvidia blir og lansere geforce 7800gtx den 21 juni,det er brekreftet.ati gjør vist det samme som de gjor i fjor,lansere kortet 1 måned etter nividia sitt kort.

 

http://www.theinquirer.net/print.aspx?article=23752&print=1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liten spekulasjon fra min side : R520 blir raskere enn G70, men så lanserer nVidia Geforce 7800GTX Ultra som blir enda raskere! Så lanserer ATI....uhhhh! :roll:

 

Money talks. Eneste ATI og nVidia bryr seg om.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
nja, ikke 75% men tenk ytelsen fra 9800pro til x850xt pe, eller fx5950u til 6800u.

det er høy ytelsesøkning det også.

men tenkte likksom mellom to generasjoner. som x800 og x850 eller 6600 og 6800

 

et normalt x850xt scorer ca 6200 og r520 ca 10500 ( gjetting selvfølgelig) da blir det vel ca 75%? eller?

Lenke til kommentar
kan være jeg tar feil, men jeg tror ati har laget et eget brikkesett til x-box 360...

Stemmer det, heter r500. Trur det kjører på lavere klokke frekvens enn r520, men har 48 istedenfor 32 pipelines.

Stemmer det, men R500 er en helt ny arkitektur... Kan ikke sammenlignes med R520.

 

R500 bruker "Unified pipelines", altså pipelines som både kan kjøre vertex og pixel shadder. R500 kommer ikke til PC, den er kun for XBOX 360

 

R520 bygger videre fra R420 (shader model 3, flere pipelines ++)

 

 

Tror nok ATi gjør som sist ja, lar nVidia lansere først, for å kunne "justere" hastigheten... Blir ikke forbauset hvis nVidia lanserer først 7800 GTX som toppkort, og etter(eller under) R520 lanseringen så lanserer "plutselig" nVidia 7800 Ultra...

 

.... også kommer R520 Crossfire... så kommer SLI2... osv. osv...

 

Tipper konklusjonen blir som den er idag... Omtrent uavgjort... nVidia litt bedre har, ATi litt bedre der... osv. osv...

Lenke til kommentar

Når det gjelder hva som er inni Xbox 360 "Off topics" så kan dere sjekke linken under, mye bra info :)

 

http://electronics.howstuffworks.com/xbox-three-sixty3.htm

( http://www.howstuffworks.com/ )

 

Har god tro på gode fremskritt både fra Nvidia og ATI, det at de klarer å trykke så mye krefter inn i R520 er jo flott, men må nok ha en massiv kjøler på både GPU og RAM, håper det kommer en funksjonell kjøler som klarer jobben uten for mye sus.

Lenke til kommentar

Siden et 6800GT lager en del støy, lurer jeg på hvilke støynivåer 7800GTX(eller hva det kommer til å hete) har.

 

Noen bør skje snart, ellers går det ikke ann å kjøpe markedets beste grafikkort uten å få med en bråkebøtte med på kjøpet.

Lenke til kommentar
Stemmer det, heter r500. Trur det kjører på lavere klokke frekvens enn r520, men har 48 istedenfor 32 pipelines.

C1 (som den visnok egentlig heter) har 48 ALU's, R4xx (X8x0) har til sammenligning 32 ALU's totalt. Som nevnt er pipeline arkitekturen til C1 veldig forskjellig fra dagens kort, men ifølge ATi kan den sammenlignes med 32 "tradisjonelle" pipelines.

32 pipelines på R520 er fremdeles bare et rykte, og jeg tviler på at det stemmer.

Lenke til kommentar
R520 bygger videre fra R420 (shader model 3, flere pipelines ++)

Ifølge Dave Baumann fra Beyond3D er R520 en utvikling som har utgangspunkt i R300 arkitekturen, men som ikke er det samme. Dette er mao ikke bare en R300/R420 med SM3.0 og flere pipelines.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Etterhva jeg har forstått så er Unified Shader Architecture (USA, hmm...) en ganske smart fremgangsmåte ved at koden blir analysert og balansert, er det f.eks en 70/30 fordeling av PS og VS kode, så vil R500 fordele dette i forhold til hva som trengs.

 

MistaPi: Hvor har du lest C1? *nysjerrig* =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...