_Adler_ Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Jeg kan ikke touch metoden, og jeg har lyst å begynne å lære det. Noen som vet om bra program, som lærer meg å skrive med touch? Altså et program der man f.eks. ser noe man skal skrive og så skal man skrive det samme, mens man f.eks. får guiding om hvordan man skal gjøre det på rett måte På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
Mortal Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Vet ikke hvilket OS du kjører, men til linux har du f.eks. KTouch som følger med KDEs edutainmentpakke. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 På denne siden så har du en hel liste med alternativer. Lenke til kommentar
sogkib10 Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 er jo bare å sitte mye på pc'n jeg har aldrig brukt noe program for å lære meg touch ^^ Lenke til kommentar
Mortal Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 er jo bare å sitte mye på pc'n jeg har aldrig brukt noe program for å lære meg touch ^^ Hvordan vet du da at du kan touch? Ikke at det spiller stor rolle dersom du skriver på annen måte da. Lenke til kommentar
sogkib10 Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 skriver uten å se på tastaturet er det ikke det touch går utpå? Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Kjører Windows XP Pro (sp2). Å skrive med touch er at man bruker alle fingrene til å skrive med. F.eks. at lillefingeren på venstre hånd skal skrive qazwsx. Dette var bare et eksempel. Flere som har noen forslag? Lenke til kommentar
solboy Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Kjenner til to programmer for windows: HDTouch og Easytouch (muligens easytouch 2000) Kjenner ingen av disse godt nok til å kunne anbefale hvilket som burde velges. Ø. Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Samma pokker om du skriver touch riktig så lenge det går fort og uten å se på tastene vel Lenke til kommentar
zokra Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 På denne siden så har du en hel liste med alternativer. Takk, må nesten sette meg ned å lære meg å skrive enda raskere.... Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Samma pokker om du skriver touch riktig så lenge det går fort og uten å se på tastene vel Jeg skriver egentlig forsåvidt med en ganske OK fart, men bruker bare begge pekefingerene når jeg skriver. Det blir litt slitsomt i lengden, så det er derfor jeg spør. Flere? Lenke til kommentar
sogkib10 Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 hehe .. er morsomt å se på folk som skriver med bare pekefingrene personlig klarer jeg ikek det ^^ jeg bruker alle fingrene uten å se på tastaturet Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Jeg bruker alle, men skriver ikke "korrekt" touch. Lenke til kommentar
diversity Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Vi har Easytouch på skolen, funker fett det. Selvom jeg ikke skriver med "touch" metoden Lenke til kommentar
zokra Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Stamina Typing Tutor var et morsomt program, satt i flere timer på skolen i dag og hadde skrive konkuranser med det :!: Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Jeg tror jeg skriver ganske fort..men jeg har aldri lært meg touch... Lenke til kommentar
roac Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Samma pokker om du skriver touch riktig så lenge det går fort og uten å se på tastene vel Nei, faktisk ikke. Det er enkelte argumenter mot å skrive ren touch. Ord som f eks "saw" er blir ikke skrevet like fort med touch som "touch lite". Det er problemer med touch når tre bokstaver etterhverandre befinner seg på samme finger, men forskjellige taster, da er det bedre med en avart hvor man har litt mer fleksibilitet og kan bruke to av fingrene til slike ord. Når det er sagt, det viktigste er å skrive rakst nok med få feilanslag. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 sånn program så jeg etter før jeg og, men trenger det ikke nå da.. kommer seg når man sitter en del foran pc'en Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 hehe .. er morsomt å se på folk som skriver med bare pekefingrene Sitter mye med dataen, men jeg får liksom ikke til å bruke alle fingrene på en gang Skal prøve noen program og se hvilke som passer for meg. Det er bare å komme med flere tips osv. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Har laga min eigne touch-metode Prøvde eit slikt program ein gang, men det gjekk skeis. Bruker alle fingrene som er skriver no, riktignok mest peikefinger og den ved sidan av, men det funker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå