Marvil Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Hei, Kjøpte en iPod Mini 4GB til min søster til jul, siden hun har mye dødtid på buss, t-bane osv i Roma. Derfor er hun avhengig av en spiller med grei batteritid, som ikke blir helt tappet av det å skru den av/på, samt bytte sanger manuelt. Her har tydeligvis iPod svikta greit. Batteritiden raser om man bytter sanger manuelt og bruker menyen til navigasjon, samt den er teperaturavhengig så det holder. Siden den ble kjøpt på Komplett her i Norge, fikk jeg den tilsendt, for deretter å sende den til Apple i Nederland eller hvor den havnet, da jeg regnet med at det var en garantisak siden batteriet varierte mellom 2-4 timer, noe jeg syns er uholdbart på en spiller i den prisklassen. iPoden kom i retur, med beskjed om at Firmware var oppdatert, men at batteriet holdt Apple sin standard. Jeg testet den på forskjellige måter, blant annet ved å la den spille konstant for å teste holdbarheten. Denne var ekstrem, tror jeg kom på 16-17 timer ellerno (mulig jeg husker feil nå, var vertfall langt over 10) om den bare fikk spille og bytte sanger selv. Så bruker jeg spilleren i bilen, der jeg kjører 20mins til jobben hver dag. Dvs den blir brukt ca 40 minutter, hvor jeg manuelt bytter sanger innimellom. Ladet den her om dagen, så etter 2 dager, så jeg at batteriet var halvfullt. Greit nok tenkte jeg, men så i dag tidlig når jeg skulle på jobb, så nekta jo iPoden å starte, da den var tom for batteri. Det jeg da lurer på, er om batteriet på disse er ekstremt temperaturavhengig..? Det er et velkjent faktum at kulde gjør at batteritiden blir dårligere, men fra halvfull til tom på en natt i bilen..? Det syns jeg er dårlig. I tillegg er jo temperaturen i Roma relativt på andre siden av Norge, så jeg lurte på om det kunne være en fellesfaktor (temperaturen altså).. Er det jeg som gjør noe feil, evt flere som har hatt problemer med batteritiden..? Syns vertfall det er dårlig med slike egenskaper på en slik spiller, og øker ikke akkurat inntrykket mitt av Apple.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå