Gå til innhold

Gamermaskin...er denne grei?

Anbefalte innlegg

AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

2190

Gainward GeForce 6800GT 256MB 2ns GDDR3 PCI-Express,"Ultra/2400PCX",2xDVI,Retail

3149

Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI, Socket -939,S-ATA,Dual-GbLAN,Firewire,PCI-Ex16

1399

Kingston PC3200 HyperX DDR 1024MB KIT Non-ECC Ultra Low Latency

1799

Steelpad Aluminium 4S Musmatte for Gamers

345

Logitech MX518 Optical Mouse, USB, PS/2

395

Cooler Master Cavalier 3 Kabinett Sølv Aluminium (Uten Strømforsyning)

695

Hiper Strømforsyning ATX 525W HPU-4S525 Tripple Fan, Silent, PFC

695

NEC DVD recorder ND-3540A IDE Silver OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

495

Seagate Barracuda 7200.8 250GB SATA 8MB 7200RPM NCQ

1090

Totalt: 12252

Hentet priser hos komplett.no. Skal ikke overklokkes...

Noe som bør forandres på?

Prisen kan presses et par tusen tiil hvis det er mye å hente....

Edit: Har byttet musematte og strømforsyning,RAM, Mus, raptor ble vurdert, men droppet det...den seagate'n klarer seg, tror jeg... Har tastatur

Endret av Syntax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjøp dæ ei litt støre PSU, holder ei stund men viss du ska begynne å oppgradere pc'n mye kan det bli lite. Fra egen erfaring og æ har baresocket A plattformen. Ellers så har æ hørt litt dårlig rykte om razor musene, vet ikke om d er sant da :hrm: ....ellers ganske bra da, står ingen ting om vifter uten om på CPU'n men antar det er med i kabinetet.....syns det var en litt høy pris da....

passer ikke helt til mitt budsjett noe som er minimalt...men det er jo låv til å drømme :D

Lenke til kommentar
har ingenting å si på noe annet enn den musmatten. den er av plast og skikkelig dårlig kvalitet. kjøp heller s&s eller s4 som koster litt mer. bruk padsurfers så vil dette være musmatte for gamer i lang tid ;)

ok, takker...har rettet den feilen ;)

Lenke til kommentar
har ingenting å si på noe annet enn den musmatten. den er av plast og skikkelig dårlig kvalitet. kjøp heller s&s eller s4 som koster litt mer. bruk padsurfers så vil dette være musmatte for gamer i lang tid ;)

TULL!! jeg har 4S det er faen meg ikke noe plastmatte, det er skikkelig aluminium!! og det følger med pads! absolutt en konge musematte!! ikke snakk uten erfaring, det som står i Prisguiden er feil på dette området!!!!!

opps: er visst endra :blush:

Endret av Litejk
Lenke til kommentar

For det første, RAM'en du har valgt støttes ikke av hovedkortet. Du må velge DDR, ikke DDR2. Raskeste du kan bruke er PC3200.

Anbefaler denne RAM'en: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304401&cks=PRL

Eller du kan velge en like kjapp brikke fra OCZ, Netshop selger disse.

Er uenig med han som sa at du burde velge strømforsyning med mer watt. Har nettopp hatt kontakt med Microplex angående en oppgradering jeg skal gjøre og de anbefalte meg en PSU på 500W, så dine 520W holder bra lenge nok, trenger man mer siden kan man heller bytte ut da.

Når det gjelder musa, jeg tror ikke jeg tar feil hvis jeg sier at de fleste som har prøvd både Diamondback og MX518 foretrekker MX518. Sikkert noen her inne som har begge og kan bekrefte det.

Det som er bra med MX518 er ihvertfall at det er mye mindre feil med den enn med Razer Diamondback musa.

Men dette kommer jo litt ann på utseende også, hvilken du liker best. Begge to er jo veldig bra.

Personlig liker jeg kun musmatter lagd av stoff da de bråker minst og er mest behagelig å bruke over tid (syns jeg), aluminiums-"matter" har gjerne en tendens til å være litt for tykke, så det blir en for høy kant.

To musematter jeg liker veldig godt:

Everglide:

http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...SPADXL&toc=4240

Fatal1ty:

http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...FATPAD&toc=4240

Har du tastatur fra før? Eller har du glemt det?

Endret av BTK
Lenke til kommentar

jeg har mx510! er storfornøyd! kjøp mx518 og den musmatten (husk padsurfers)

4s harikke så høge kanter, den er veldig kaldt (liker jeg ikke) og bråker litt ja, men nåår du spiller så hører du ikke det og den blir varm da du har brukt den litt. den er konge til å spille spill som cs med

Endret av RiFkinD_
Lenke til kommentar
For det første, RAM'en du har valgt støttes ikke av hovedkortet. Du må velge DDR, ikke DDR2. Raskeste du kan bruke er PC3200.

Har forandret Mus og RAM som du anbefaler. Denne musmatta er mange på forumet her som anbefaler, så den blir beholdt. Har nytt logitec tatsatur som duger. Bør jeg dobble DDR RAM til 2048? Eller har dette liten virkning? Vurderer å gå opp til delux versonen av grafikkortet. Synspkt. på den avgjørelsen? Skal ha 2 6800 kort når prisen er blitt ok.

Takk for alle svar

Lenke til kommentar

Angående 1GB / 2GB RAM. Som jeg har sagt tidligere (andre tråder kanskje), så er det ikke så viktig hvis du ikke kjører tunge applikasjoner som krever RAM. Generelt Windows bruk og spilling så holder det stort sett med 1GB, hvorfor ikke bare prøve med 1 først, og hvis du føler du trenger 1 til så bestill da.

Virker mest fornuftig.

Et spill en kamerat av meg merket stor forskjell fra 1GB til 2GB var i Everquest 2, den oppgraderingen fjernet visstnok all hakking i byer når det var mye folk der, og han fikk bedre FPS.

Lenke til kommentar

Gainward GeForce 6800GT 256MB 2ns GDDR3 PCI-Express,"Ultra/2400PCX",2xDVI,Retail

3149

Takker alle som har svart.

Vurderer å bytte kun skjermkortet nå så blir det handel:

Alternativet:

Gainward GeForce 6800GT 256MB GDDR3 GS PCI-Express,"Ultra/2400PCX GS",2xDVI

3.195

Fint om noen har komentar på hvilket skjermkort som bør velges..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...