Gå til innhold

Den offisielle Caveman's tur bergen-oslo tråden

godal

Anbefalte innlegg

visst apple annonserer at de dropper ibm for intel x86 arkitektur i dag skal jeg

gå fra bergen til oslo :p

Da gleder vi oss. Regner med at Caveman annonserer reiserute osv. etterhvert.

PS: fant ikke passende sted, bare flytt hvis den er i gal kategori.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
E16 eller RV7 er vell det store spørsmålet nå. Vi bør vell samle litt folk langs veien også, må jo ha litt saftstasjoner og sånt.

Hvor går de veiene..?

Jeg ser for meg Bergen - Aurland - Lærdal - Hemsedal - Oslo..? Finnes det raskere veier over..?

Lenke til kommentar
God tur sier jeg. Det er bare 516,9 km.

Rute.

Er vell litt bedre med RV7 Hardangervidden så slipper han de ufattelig lange tunnelene. Tar jo en liten evighet å komme gjennom de selv med når man kjører i "ca" 80.

Han kan jo bare sette kursen mot voss nå da, så kan vi bruke tiden på å bestemme om han skal svinge til venstre (Aurland - Hol) eller til høyre (Hardangervidden).

Dersom han holder ca 6 km/t og går i ca 10 timer per dag, noe som lar seg gjøre. Så bør det gå greit på 10-15 dager (blir sikkert noen dårlige dager, så da tar det litt tid).

Edit: Dersom noen har kontakter i NSB kan han kanskje få bruke Arna tunnelen, da sparer han en del tid.

Endret av mar
Lenke til kommentar
Edit: Dersom noen har kontakter i NSB kan han kanskje få bruke Arna tunnelen, da sparer han en del  tid.

Arna ligger i Bergen kommune, så en start i Arna er vel ikke utenkelig, om man skal være litt snill.

Tja, er vell ganske klart at han bør starte ved den blå steinen. Eventuelt Nygårsdparken, så kan han plukke med seg litt "godsaker" til turen.

Lenke til kommentar
E16 eller RV7 er vell det store spørsmålet nå. Vi bør vell samle litt folk langs veien også, må jo ha litt saftstasjoner og sånt.

Hvor går de veiene..?

Jeg ser for meg Bergen - Aurland - Lærdal - Hemsedal - Oslo..? Finnes det raskere veier over..?

Jeg ser vel heller for meg at han ikke får lov til å gå gjennom Lærdalstunnelen. Blir vel heller Bergen - Eidfjord - Geilo - Nesbyen - Oslo eller lignende. ;)

Lenke til kommentar
Nå har vel Jobs bekreftet at dem skal gå over til Intel da? (Ikke nødvendigvis x86)

Vel, demonstrasjonen kjørte på en pentium 4. Tror det er lite sannsynlig med itanium powerbook (da snakker vi itanic!) eller en XScale powermac... I og med at Windows XP skal kunne kjøre på dem, er det ganske klart:

Jo, x86 blir det. Og forhåpentligvis oslotur på Caveman.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...