oaktree Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Hei! Jeg har et problem. Jeg har nettop handlet meg et nytt skjermkort, Sapphire Radeon 9800 Pro 256bit. I begynnelsen hadde jeg ikke noe som helst problemer i spill.. Grafikken var nydelig og alt bare fint. Men, etter hvert så har det oppstått noe jeg ikke liker Se bildene: Dette gjelder ALLE spill. Ikke kun WoW. Jeg har samme problemet i f.eks NFSU2 Jeg har heller ikke dette problemet i Windows XP Har noen noen anelse hva som gjør at det blir slik? Jeg har ikke gjort noen ting. Noen instillinger på skjermkortet jeg må ordne på? Er kortet ødelagt av noen grunn? Maskin: Amd XP 3200 400mhz bus. 512mb*2 Geil pc3200 Ram MSI KT880 Delta Hovedkort Sounbalster Live 5,1 Lydkort Takker for svar Endret 6. juni 2005 av synthetic Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Prøv å oppdater driverne.. Fjern de med et skikkelig driver fjerner program først, så last ned de nye fra www.ati.com Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Og hjelper ikke det så åpner du kabinettet, tar ut skjermkortet og rengjør kjøleren og vifta for støv. Hjelper ingen av delen har du virkelige problemer. Ser dåg ut som artifacts grunnet at GPUen blir for varm. Har hatt samme problemet i HL2 før jeg fikk en bra kjøler på det forige skjermkortet mitt. Lenke til kommentar
oaktree Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Kortet fikk jeg for 1,5 veke siden. Har nyeste drivere installert. catalyst 5.5 DirectX 9c er installert Sidedøra på kabinette er åpent, vifta på skjermkortet sviver som bare det. HAr nettop installert Win XP igjen for å sjekke om det var det som var problemet, men det var det ikke. Kjøpte kortet Hos Komplett.no. Sånn tilbud til tusenlappen. Bør jeg sende det tilbake å kreve ett nytt? Lenke til kommentar
Airborne Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 spilte battlefield 1942 for en tid tilbake, fikk samme problem, så jeg oppdaterte bare driverne, og det hjalp Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Ser dåg ut som artifacts grunnet at GPUen blir for varm. Det synes jeg også det ser ut som. Teorien styrkes av at det gjelder alle spill. synthetic Skrevet 06/06/2005 : 20:46]Kjøpte kortet Hos Komplett.no. Sånn tilbud til tusenlappen. Bør jeg sende det tilbake å kreve ett nytt? Kjøpte du på demosalg? I så fall er det trolig et kort de har fått i retur og ikke funnet noen feil på (i løpet av noen få minutters testing, kanskje bare i windows). Forrige eier har kanskje overklokket det så mye og så lenge at det går har fått varige men og gir defekter selv på orginal hastighet. Enten det eller så kan det være en produksjonsfeil som ikke har blitt luket ut under fabrikktesting. Jeg mener du skal sende det inn på reklamasjon (ikke angreretten) og kreve å få et tilsvarende fungerende kort tilbake. Endret 6. juni 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå