tomahg Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Jeg bor i blokk og ønsker å dele min ADSL-linje med en person i nabo-blokka. Avstanden er ca 100 meter og det er to-tre murvegger på 20 cm mellom. Har i dag et 3Com aksesspunkt med innebygget antenne (ca 5 cm svart pinne), signalene rekker gjennom murveggene og ca 40 meter videre. Hva kan jeg gjøre for å få signalet "helt frem". Finnes det aksesspunkt med kraftigere antenner? Endret 6. juni 2005 av tomahg Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Det du kan prøve er å finne frem en hermetikk box type stor.Feks. fersken Spis opp innholdet og vask den. Lag et hull i sia helt nede(ca 2 cm fra bunn) så stort at antenne går inni. Tre antenne inn og sikt åpningen av boksen mot naboen.. Sett den i et vindu vist du har muligheten. I I I I I I I O I <-- hull til antenna. --------- Her ser du prinsippen bare at her er det brukt en USB Wlan. http://www.xyborx.dk/pictures/computers/cantenna.jpg Fungerer ikke dette så må du kjøpe deg et aksesspunkt med muligheten for extern antenner,og kjøpe/lage deg antenner. Endret 6. juni 2005 av taz Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Jeg tror du kan få problemer med de murveggene siden de trolig er godt armert. Har dere ikke mulighet for å stikke antennene ut av vinduet så de "ser" hverandre? Lenke til kommentar
Vakta Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Det du kan prøve er å finne frem en hermetikk box type stor.Feks. ferskenSpis opp innholdet og vask den. Lag et hull i sia helt nede(ca 2 cm fra bunn) så stort at antenne går inni. Tre antenne inn og sikt åpningen av boksen mot naboen.. Sett den i et vindu vist du har muligheten. I I I I I I I O I <-- hull til antenna. --------- Her ser du prinsippen bare at her er det brukt en USB Wlan. http://www.xyborx.dk/pictures/computers/cantenna.jpg Fungerer ikke dette så må du kjøpe deg et aksesspunkt med muligheten for extern antenner,og kjøpe/lage deg antenner. Nederst på denne siden så ser du Muffinman la ut bilde av min lapskaus antenne den fungerte fint den Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Jeg bor i blokk og ønsker å dele min ADSL-linje med en person i nabo-blokka. Avstanden er ca 100 meter og det er to-tre murvegger på 20 cm mellom. Har i dag et 3Com aksesspunkt med innebygget antenne (ca 5 cm svart pinne), signalene rekker gjennom murveggene og ca 40 meter videre. Hva kan jeg gjøre for å få signalet "helt frem". Finnes det aksesspunkt med kraftigere antenner? Denne gjør vel jobben tenker jeg Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Du får starte med den der rundt midnatt så blir du populær i blokka Lenke til kommentar
tomahg Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Takk for gode tips Jeg forsøker med hermetikk-boksen først. Hensikten her er vel å sende alle signalene "samme vei" - eller å gjøre en rundtstrålene antenne om til en direksjonal antenne? Har desverre ikke fri sikt mellom endepunktene Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Jeg bor i blokk og ønsker å dele min ADSL-linje med en person i nabo-blokka. Avstanden er ca 100 meter og det er to-tre murvegger på 20 cm mellom. Har i dag et 3Com aksesspunkt med innebygget antenne (ca 5 cm svart pinne), signalene rekker gjennom murveggene og ca 40 meter videre. Hva kan jeg gjøre for å få signalet "helt frem". Finnes det aksesspunkt med kraftigere antenner? Denne kunne godt har gjort tingen BIQXXXX antenne EDIT! Glemte hva det heter igjen BiQIUD; BIQUAD: Endret 6. juni 2005 av chakl Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Denne kunne godt har gjort tingen BIQXXXX antenne EDIT! Glemte hva det heter igjen BiQIUD; BIQUAD: En cantenna(blikkbox antenne) er faktisk like god/bedre enn BiQIUD antenna.. Og mye lettere/billigere å lage http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=3847244 ORiNOCO built in: 26 dB 2 cans w/o collector: 36 dB 3 cans w/o collector: 37-38 dB Trevor Marshall biquad: 39 dB 3 cans w/ collector: 43 dB (!) Endret 6. juni 2005 av taz Lenke til kommentar
Xoduz Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Om det hadde vært en tegneserie kunne du jo bare satt opp en rekke speil for å lede signalene dit de skal Ehm. Ja. *kryper tilbake inn i treverket* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå