Gå til innhold

Dell Latitude D510 eller D505

Anbefalte innlegg

Hei trenger bærbar maskin til skolebruk. ikke noe spilling, men vil gjerne at windows skal gå raskest mulig med mange programmer oppe. og selvføgelig er batteritid viktig. Jeg har sett på dell Latitude d510 og d505 Her Hvilke av disse passer egentlig best for meg? eller kanskje noen av de andre seriene i den samme prisklassen? har hørt at pentium m er mye bedre en celron stemmer dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
pentium m er mye bedre en celeron. celly er intel's billig prossesor som har deler av cachen enten ødelagt eller deaktivert.

Forskjellen på Pentium M og Celeron M er at Celeron M har fått deaktivert halve cachen og Speedstep (som klokker cpu etter behov for mindre varmeutvikling og viftestøy)

Begge pc-ene har mulighet for Pentium M da. :)

Hadde nok kjøpt D510, den har det nye chipsettet til Intel, bedre skjermkort, cpu (533 MHz vs. 400 MHz FSB), ram (533mhz cl4 vs 333mhz cl2.5), skjermkort (gma900 vs 855gme) og prisen er jo så vidt jeg kan se lavere! ;)

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar. Ja går for d510 da, med pentium m prosessor. En ting jeg også lurte på er hvorfor den er billigere enn 505. av alt jeg kan se så er jo 510 bedre. noen som kan se hvorfor den er billigere når nesten alt er bedre på den?

Edit: Jo og så nettop at inspiron maskinene har masse tilbud. noe der som kanskje kan blir bedre i samme prisklasse? Er 800kr av og dobbelt med ram. Særlig inspiron 600 så jeg på. den var jo rimlig billig. så da kunne jeg vel lagt på litt extra utstyr også. eller er Latitude d510 fortsatt det beste valget?

Inspiron

Endret av dolemite
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...