Gå til innhold

Dell Inspiration 8200 vs.??

Anbefalte innlegg

Quote:

Den 2002-07-21 17:59, Tosh skrev:

Quote:

Den 2002-07-21 15:15, Tosh skrev:

På inspiron 8200..

Modem

___ Internal combo 56k modem / 10/100 network

_X_ Plus Internal mini-PCI TM 1150 Wireless (+551 kr)

___ Plus Xircom RealPort 56k & 10/100 Mbit (Type III card) GSM-ISDN Ready (+1,753 kr)

Som det står på siden.. "plus blablabla.. wireless" .. regner med det da vil si "internal combo 56k modem / 10/100 network .. plus internal mini-pci tm 1150 wireless"

Tror "Plus" er 3. parts leverandøren av de interne kortene. Dessuten heter + - pluss på norsk. Altså med en eksta "s". Men hvem vet... De skriver jo "sprog" som er dansk på de norske sidene og!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg MAX forvirret her! Leste akkurat på Dell siden - http://www.euro.dell.com/countries/no/nor/...obile_inspn.htm

"Enjoy high-speed Internet connections in your office or at home totally wirelessly giving you the freedom and mobility you desire.

Antenna is integrated into Inspiron 4100 and 8200 notebooks so there is no need to carry any extras.

For Inspiron 2600 and 2650 Dell offer the TrueMobile 1150 Wireless PC Card.

The TrueMobile 1150 Base Station can be easily connected to a wired system to allow you to be truly mobile yet still be connected to a network."

Her står det jo at integrert er standard selv om det er et (fordyrene)valg under konfigrueringen... Hvem lurer hvem her??

Lenke til kommentar

når jeg kjøpte maskin sa dell at et innebygget trådløst nettverkskort(Internal mini-PCI TM 1150) ville komme istedenfor det vanlige nettverkskortet(Internal combo 56k modem / 10/100 network)...

jeg ble da nødt til å kjøpe et ekstern trådløst nettverkskort (Dell Truemobile 1150 - PC Card) PC Card er det samme som pcmcia for de som lurte...

mvh

krister

Lenke til kommentar

En trådløs base brukes kun til å tilknytte et eksisterende nettverk. En trådløs gateway kan koble til dsl/kabel eller annen bredbåndstilknytning og stå for oppkobling, gi ut ip adresser og samt firewall funksjonalitet.

Vi har en dell inspiron 4100 og den har både modem, 10/100 nic og wlan kortet samtidig.

[ Denne Melding var redigert av: bludern på 2002-07-21 22:36 ]

Lenke til kommentar

Da blir det nok til at jeg kjøper pcmcia kort og gateway fra smc via en kamerats firma...

Får Barricade 3 ports 10/100 + 1 wan + SMC EZ Connect pcmcia til ca. 3200kr...

Men vent... Databutikken har også et alternativ fra D-link!

http://www.databutikken.com/no/datasheet.p...p?artId=DWL-650

http://www.databutikken.com/no/datasheet.p...p?artId=DI-713P

Kommer på ca. 2700! Er dette noe dårligere?

På en annen måte hadde det nesten vært bedre med integrert trådløst og pcmcia til tp! Dette fordi de gangene man bruker tp står pc'n stille og kortet stikkende ut på siden er ikke noe problem! Får tenkte litt på det... Vil gjerne at det skal bli billigst mulig og!

Lenke til kommentar

Jeg har d-link'en inne til test nå. men har ikke fått skjekket den ut enda. Men som jeg sa det mini-pci kortet kommer i tillegg til modemet og det vanlige nettverket.

Vil absolutt anbefalle at du velger dell sitt integrerte kort.

Hvis ikke er 3com sine bra. Pass på å få med x-jack.

Lenke til kommentar

Ok. Jeg sitter i ventekø på telefonen deres nå så da får jeg vel svar på det meste...

Blir nok integrert WLAN hvis det kommer i tillegg til vanlig nettverk.

Har også sett på 3com kortene med x-jack, men lurer på hva dette er...

Lenke til kommentar

Det lønner seg å ha 3 års garanti... Dersom du bare velger ett år, er de straks *mye* mer brysomme å ha kontakt med. Dessuten kan du nærmest regne med å benytte deg av garantien, da det er en del småfeil på maskinene, og selvfølgelig noen større feil på enkelte (men jeg tror ikke Dell er verre enn andre, i hvert fall ikke på alle modeller. I5000e var *håpløs*).

Min erfaring er at Dell har meget gode maskiner så lenge de virker. God ytelse, god fleksibilitet ved konfigurasjonen ved kjøp, du kan stort sett få den maskinen du ønsker. Prismessig ligger de heller ikke håpløst an. Men for at du skal være sikker på at Dell vil reparere maskinen din, bør du ha 3 års garanti. Især hvis du handler gjennom et firma!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-22 13:42, k-ryeng skrev:

Det lønner seg å ha 3 års garanti... Dersom du bare velger ett år, er de straks *mye* mer brysomme å ha kontakt med. Dessuten kan du nærmest regne med å benytte deg av garantien, da det er en del småfeil på maskinene, og selvfølgelig noen større feil på enkelte (men jeg tror ikke Dell er verre enn andre, i hvert fall ikke på alle modeller. I5000e var *håpløs*).

Min erfaring er at Dell har meget gode maskiner så lenge de virker. God ytelse, god fleksibilitet ved konfigurasjonen ved kjøp, du kan stort sett få den maskinen du ønsker. Prismessig ligger de heller ikke håpløst an. Men for at du skal være sikker på at Dell vil reparere maskinen din, bør du ha 3 års garanti. Især hvis du handler gjennom et firma!

Hva kan egentlig gå galt?? Dessuten kommer jeg ikke til å ha den noe særlig lengre enn 1-2 år. Kanskje lettere å selge med 3 års garanti?! Hvordan er det egentlig med videresalg av bærbare senere. Vanskelig?

Lenke til kommentar

POKKER heller as...

Det står PLUS internal...

JEG HAR DENNA MASKINA MED DEN INSTILLINGEN!

Hihi, dessuten tror jeg jeg fikk en prototyp eller noe merkelige greier, jeg har nettverkskortet på 'venstre' side istedet for høyre, dette strider med de rundt 4 andre lignende maskiner jeg har sett...

[ Denne Melding var redigert av: Yuri på 2002-07-22 17:31 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...