Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hmms, takker folkens :) Fikk mange gode råd her ja. Men noe annet jeg begynte å lure litt på her. Musikk jeg har på pcn kan jeg få lagt over på Ipod uten å betale noe som helst eller?

4310386[/snapback]

Du kan bruke copypod, og ephpod, så kan du kopiere fra ipod til pc.

Finnnes jo slike eksterne batteri til ipod da! :w00t:

Men blir ikke den totale størrelsen da omtrent den samme som den av et lite hus?

Nei faen heller, kjøp noe annet enn iPod. Jeg tror nok alle de andre store produsentene har spillere som er overlegne iPod på de fleste punkter.

For eksempel når det kommer til batteritid, som er nevnt her: Creatives Zen Touch kan klare over et døgn. Sonys NW-HD3 skal klare opptil 30 timer. (Sonys spillere lider visstnok av ulidelig dårlige metoder for overføring av musikk fra PC til spiller.)

4310466[/snapback]

Blir vel bare ltt større enn zen micro. Ikke så mye. De gamle ipodene hadde bedtritne batterier. Men v får se om et halvt år, om batteriene har blitt bedre, er jo et antall ladesykluser på oppladbatere batterier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ta Backup av musikken på din iPod på Følgende måte!

* Fyr opp Min Datamaskin

* Verktøy -> Mappealternativer -> Vis -> Huk av for "Vis skjulte filer og mapper"

* Åpne opp iPoden din i Min Datamaskin

* iPod_Control -> Music

* Kopier alle mappene der (Fxx) til et valgfritt sted på maskinen din

* Sørg for at mappene ikke er skjulte (filene inni de også) "høyre klikk på mappen" huk av for "skjult".

* Åpne iTunes og trykk "Ctrl + ," Gå da på "Avansert" og huk på "Kopier filer til iTunes Music-mappen når du legger til musikk biblioteket" Da blir Sangene overført til iTunes Music mappen slik at du får dem med navn og det du trenger, de blir også da sortert etter album, og artist.

* Så kan du Klikk og dra dem inn i iTunes.

Lenke til kommentar

* Fyr opp Min Datamaskin

* Verktøy -> Mappealternativer -> Vis -> Huk av for "Vis skjulte filer og mapper"

* iPod_Control -> Music

* Sørg for at mappene ikke er skjulte (filene inni de også) "høyre klikk på mappen" huk av for "skjult".

* Åpne iTunes og trykk "Ctrl + ," Gå da på "Avansert" og huk på "Kopier filer til iTunes Music-mappen når du legger til musikk biblioteket" Da blir Sangene overført til iTunes Music mappen slik at du får dem med navn og det du trenger, de blir også da sortert etter album, og artist.

5498150[/snapback]

Har ikkje filene på iPoden nokre merkelege filnavn?

Ein annan metode er å bruke Ephpod. Kople til iPoden, markere all musikken og kopiere den over til ei mappe. Er sjeleglad eg har ein mp3-spelar; ein harddisk tok kvelden for nokre månader sidan og på den låg alt eg hadde av musikk. Heldigvis hadde eg nylig oppdatert iPoden så eg fekk tilbake alt med Ephpod.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe negativt å si om Ipoden. Men så bruker jeg den også bare til musikk. Videokvalitet, radio, bilder, osv, bruker jeg den ikke til likevel, så hvordan kvaliteten er på video og bilder aner jeg ikke, ei heller bryr det meg.

Etter min mening er det en perfekt musikkavspiller. Jeg har rett og slett kuttet ut cd-spilleren etter at jeg fikk Ipod.

Men hvis du er ute etter noe mer enn å spille av musikk, hvis du trenger radio, osv, så er nok ikke Ipoden noe for deg.

Batteritiden er på min 30 gb ca. 15 timer, og det holder lenge. De færreste bruker den mer enn 15 timer om dagen, så det er jo bare å lade den opp om natta.

Lenke til kommentar
Nytt batteri til iPod? www.ipodbatteri.no;)

5495265[/snapback]

Er de til å stole på? godt å vite i fremtiden hvis batteri på min svikter...om jeg ikke bare selger hele greia da...brukes sjeldent... :hmm:

5498792[/snapback]

Jeg skulle nå tror at de er til å stole på. Jeg tror jeg kommer til å bruke dem når jeg skal ha nytt batteri i løpet av det neste halv året.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Dersom du skal ha en iPod med god batteri-kapasitet, må du skaffe en iPod Photo, eller en iPod med farveskjerm, av 4. generasjons iPod'er,, eller en 60 Gb iPod Video 5.generasjon.

Disse har betydelig bedre batterikapasitet enn de andre modellene.

Batteriene er de samme innen generasjonene, men strømforbruket er betydelig redusert på disse modellene.

Min Photo 60 Gb spiller greit 10 timer med ukomprimerte .wav-filer.

Ipod Video (5. generasjon) 60 Gb er oppgitt til 20 timer batteridrift på en lading, men dette er jo etter Apple's målemetoder, likevel betydelig mer enn oppgitt for 30 Gb-modellen.

Lenke til kommentar

* Fyr opp Min Datamaskin

* iPod_Control -> Music

5498150[/snapback]

Har ikkje filene på iPoden nokre merkelege filnavn?

Jo, men hvis du bruker nøyaktig denne metoden renamer iTunes filene igjen ifølge ID3 tags når du hiver dem inn i media library igjen... Selv bruker jeg iPod plugin til Winamp... den gjør det hele mye mer elegant (og ikke minst, mye raskere)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Har sittet og kikket litt på iPod, og lurer på en ting: Kan ikke dagens mobiler gjøre alt det en iPod kan pluss litt til?

Ser ingen grunn til å ha en bra mobil og en iPod når mobilen kan utføre alle iPods funksjoner. De fleste mobiler har jo videovisning, og mp3 spiller!

Lenke til kommentar
Har sittet og kikket litt på iPod, og lurer på en ting: Kan ikke dagens mobiler gjøre alt det en iPod kan pluss litt til?

Ser ingen grunn til å ha en bra mobil og en iPod når mobilen kan utføre alle iPods funksjoner. De fleste mobiler har jo videovisning, og mp3 spiller!

5667329[/snapback]

Har dei fleste mobilar videovisning og mp3-spelar?...

Ein god mobil med mp3-spelar har kanskje internminne på eit titals megabyte som du kan oppgradere til 512 med eit kort. Denne mobilen kostar kanskje 2-5000 kroner og har plass til 100 sanger. Dersom dette er nok for deg ser eg ikkje noko problem med å kjøpe ein mp3-mobil.

Men for meg er det langt frå bra nok, og eg vil heller bruke 2000 på ein god mp3-spelar med 10-30 GB og 500 på ein OK mobil.

Dette med videovisning synest eg er tull frå Apple, eg ser ikkje poenget med å sjå film på ein så liten skjerm og samtidig bruke halve batteritida. Kan ikkje kallast Mp3-spelar lengre...

Lenke til kommentar
Dette med videovisning synest eg er tull frå Apple, eg ser ikkje poenget med å sjå film på ein så liten skjerm og samtidig bruke halve batteritida. Kan ikkje kallast Mp3-spelar lengre...

5668066[/snapback]

Ord! De burde heller utviklet en innebygget radio, slik som alle konkurrentene har! Det er faktisk ganske greit å ha!

Lenke til kommentar
går det ann å direkte overføre bilder fra kamera til ipod video?

5696964[/snapback]

det er det jeg ble fortalt av en av salgspersonene på Macbutikken i Stavanger i dag ja, men du må ha den derre kamera connector tingen...

Lenke til kommentar
jeg så på applestore.com men der var det bare  til amerikansk støpsel?

5697936[/snapback]

Kor skal du? Ladaren støtter 110V og 230V, så om du skal f.eks. til USA eller England er eit støpseladapter alt du treng. Det får du på ein elektrobutikk til 1/10 av Apple-prisen, men med samme kvite farge.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...