Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har sett litt rund på Ipod. Og jeg lurer på om det er noen som kan fortelle meg hva som er bra med Ipod'er og hva som er dårlig. Fordi det er veldig få som selger Ipod som forteller de dårlige sidene ved Ipod. Jeg har sett på en Ipod med 20gb. Er det noen som kan fortelle meg litt om den?

Ville blitt meget takknemlig hvis jeg fikk noen fine svar :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra:

Mye lagringsplass da! Trenger ikke å drive å sortere, men heller øse innpå.

Speil bakpå

Har vel must-have faktor

Bra skjerm

Lett meny

Scroolwheel trenger knapt tilvenning

Counter, teller hvor mange ganger du har hørt en sang, sykroniseres med Itunes og couteren blir liksom slått sammen.

Et hav av tilleggs utstyr som kan kjøpes.

Bra support

Lett å ha det ryddig. Ryddigere enn ett bibliotek!

Spill (bl.a Music Quiz, gjett hvilken sang som blir spillt av)

Negativt:

Batteri! :thumbdown: Skjermen bruker for mye!

Blir litt fort rippete, og selve speilet samler på fingermerker.

Når du kjøper ipod, så kjøper man den ikke fordi at man forventer at den skal more deg hele livet. Den er rett og slett ett lommebibliotek over dine sanger, som du kan ta med deg overalt, slik at både du og andre kan ha glede av den. Er greit å ha de gamle klassikerne når en venn kunne tenkt seg å høre en! Reisehøytaler er greit=)

Lenke til kommentar

Det abslolutt eneste jeg har vært litt misfornøyd med iPoden, er ripene som lett kan oppstå! Men ripene som kom på min iPod 20 GB/m Clickwheel var bare min feil, som greide å legge den på gulvet mens jeg sov :p

Batterilevetiden er helt streit den! Satt 6 timer i strekk og hørte på musikk, på tog fra Bergen, og det var fremdeles godt med batteri igjen!

Jeg har aldri angret et sekund på at jeg kjøpte den! Er litt stolt over å ha den jeg! Blitt glad i den! :)

Lenke til kommentar
Det abslolutt eneste jeg har vært litt misfornøyd med iPoden, er ripene som lett kan oppstå! Men ripene som kom på min iPod 20 GB/m Clickwheel var bare min feil, som greide å legge den på gulvet mens jeg sov :p

Batterilevetiden er helt streit den! Satt 6 timer i strekk og hørte på musikk, på tog fra Bergen, og det var fremdeles godt med batteri igjen!

Jeg har aldri angret et sekund på at jeg kjøpte den! Er litt stolt over å ha den jeg! Blitt glad i den! :)

Enig med deg!

Når du har fått din iPod, da vet man hva det gode liv er :yes:

Seriøst, den er gull verdt.

Angående den togturen din.

Du brukte vel ikke så mye lys på skjermen din da?

Lenke til kommentar
Angående den togturen din.

Du brukte vel ikke så mye lys på skjermen din da?

Trykket nesten ikke på noen av knappene! ;)

Men allikevel! :p

;)

Men kjøper man iPod, så bør man vel ikke belage seg på at batteriet skal vare en hel ferie.

Men for Guds skyld, kjøp iPod :yes:

Lenke til kommentar

Tror ikke du kan skifte PC uten å erstatte alle sangene innpå den.

(ja, du kan kopiere filer innpå ved å bruke den som en ekstern harddisk, men uten å overføre dem via iTunes eller Winamp med rette plugin, så vil du ikke kunne spille dem av før du evt. kopierer dem innpå din PC hjemme, legger dem til i iTunes, og kjører en oppdatering av iPod'en... (det er for å prøve å hindre litt piratkopiering vil jeg tro..))

Selv vil jeg si at en batterikappasitet på 8timer er litt drøyt lite... spes på en såpass stor spiller..

Se bare på sony og Creative sine...24timer... OG du kan bytte batteri uten at det koster deg allværdens...hvor mye skal Apple ha for nytt Batteri til Ipod? 1000kr? og du må sende den inn til Rep. for å få bytta... :thumbdown:

Misforstå meg ikke, har selv iPod, men jeg skulle sårt ønske at den hadde bedre batteri... (når jeg jobber holder batteri akkurat med en halvtime-time til overs, men jobber jeg overtid må jeg ta med backup Creative Muvo TX... :nei: )

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Se bare på sony og Creative sine...24timer... OG du kan bytte batteri uten at det koster deg allværdens...hvor mye skal Apple ha for nytt Batteri til Ipod? 1000kr? og du må sende den inn til Rep. for å få bytta... :thumbdown:

Har du sett noen fakta på hvor mye det koster å få bytta batteriet på Podden? :hmm:

Lenke til kommentar

Ja...kva skulle du betale for, og til kven?

Anbefaler iPod på det varmaste. Som nevnt før er ikkje batterilevetida den beste, men for min del har den funka utmerket i 1 1\2 år. Om batteriet på min skulle ta kveld vil eg nok vurdere å skifte det sjølv med eit uoriginalt batteri som har lengre levetid. Spelaren har gjort jobben sin uansett.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Finnnes jo slike eksterne batteri til ipod da! :w00t:

Men blir ikke den totale størrelsen da omtrent den samme som den av et lite hus?

Nei faen heller, kjøp noe annet enn iPod. Jeg tror nok alle de andre store produsentene har spillere som er overlegne iPod på de fleste punkter.

For eksempel når det kommer til batteritid, som er nevnt her: Creatives Zen Touch kan klare over et døgn. Sonys NW-HD3 skal klare opptil 30 timer. (Sonys spillere lider visstnok av ulidelig dårlige metoder for overføring av musikk fra PC til spiller.)

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...