wekaman Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Skal jeg finne en utenlandsk nettbutikk? eller er det best med norske? hva er billigst? toll/frakt..osv.. mvh ole Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 For å starte med å spikke fliser...uansett hvor du velger å kjøpe gjør du nok lurest i å få disse linsene dine pakket sammen til et objektiv... (Dette bare for å forklare at det heter objektiv og ikke linse...) Når det gjelder hvor du skal handle kunne jeg jo tatt den lange og filosofiske avhandlingen om at vi bør handle lokalt for å beholde lokal kompetanse og et lokalt vareutvalg, men det toget er nok i ferd med å gå... Hvis du absolutt ønsker å handle utenlands kan jeg anbefale deg å ta en titt på www.bhphoto.com. De er seriøse og rimelige på det meste. Bor du i nærheten av et sted med en god forhandler så ville jeg nok tatt en prat med dem. Prisen i kjøpstidspunktet er nok kanskje billigst på nettet i en utenlandsk butikk. Men det kan jo hende at denne prisen ikke er like billig hvis du trenger reparasjoner og/eller support på det du har kjøpt. Lykke til uansett Roger Lenke til kommentar
wekaman Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 må jeg ikke betale toll for innføring av objektiv? ole Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Total pris er produktets pris i kjøpslandet minus lokal mva+norsk mva+toll+frakt. Mulig det finnes unntak fra dette, men jeg tror dette er det som gjelder i flest tilfeller ved handel utenlands. Alt dette blir ordnet av toll og avgiftsmyndigheter når varene kommer til landet. Du slipper å tenke selv, bare betale og se blid ut... Roger Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Lensway er ganske billige på linser . Når det gjelder objektiv har vi en fin prisguide her på akam.no. Det å bestille fra f.eks USA virker veldig billig helt til du legger på moms osv . Sparer vel litt mer om du kjøper for noen tusenlapper.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå