Gå til innhold

Hvordan få bedre skuddfot i fotball?

fxwz

Anbefalte innlegg

Satt akkurat og spillte noe braatens spillgreier, og fikk da se ett skudd av Morten Gamst Pedersen. Ballen føyk jo langt som F.

Så tenkte jeg at dette kunne vel ha vært griea for meg! Gutten med en av Norges svakeste skuddføtter!

Hva skal til for at jeg skal kunne skyte ballen lengre og hardere?

Gamsten nevnte forøvrig at det var ikke bare kraft som gjald, men også teknikk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig er det mye teknikk.. Men jeg føler jaggu meg at jeg er istand til å skyte relativt hardere etter at jeg begynte å trene på helsestudio i høst. Altså ved hjelp av lår/legg trening.. Så tror nok at det er en ide å skaffe seg mer styrke i beina..

Lenke til kommentar
Selvfølgelig er det mye teknikk.. Men jeg føler jaggu meg at jeg er istand til å skyte relativt hardere etter at jeg begynte å trene på helsestudio i høst. Altså ved hjelp av lår/legg trening.. Så tror nok at det er en ide å skaffe seg mer styrke i beina..

Sp hva kan man gjøre for å få mer styrke i bena?

Lenke til kommentar

det er nok ikke styrken jeg ville sattsa på først gitt, men heller tatt med en ball å prøvd litt, kanskje også vært med på fotballtreninger å få litt tips av en trener eller noe, men som regel er ikke det å sparke ballen langt på et fotballag noe de sattser på, da det er ofte små og presise passninger som gjelder. Skal du først sparke ballen langt, gjelder det å ikke bare bruke det under kneet, men hele foten for å få mest kraft, og selvfølgelig treffe riktig på ballen

Lenke til kommentar

Sterke magemuskler teller også en del når det gjelder å skyte hardt.

Teknikk er viktigere enn styrke i beina. Jeg har alltid vært blant de minste på lagene jeg har spilt for, men alltid blant topp 5 på skuddstyke.

Lenke til kommentar

Teknikk er nok noe av det viktigste når det gjelder skudd.

Selv er jeg 1.81 høy, men veier bare 60 kg, og er tynn som en flis :p men allikevell kan mine langpasninger gå vell og langt. På treninger går som regel langpasningene fra 16-meteren til midt på andre banehalvdel, så jeg vil påstå at teknikk har veldig mye å si.

Mens på kamper brukes ikke langpasninger så mye, bortsett fra kontringer og gjennombrudd, det går mest på harde og presise pasninger.

Lenke til kommentar

det eneste som er enkelt å greit er å gjøre som spillere som Beckham, Riise osv. sett av noen minutter etter trening og skyt litt, eller bare ta med gutta og spill og skyt. ingen ting er bedre, du trener jo sammtidig musklene. Det er sikkert noen som blir med, bedre jo flere man er, kan jo trene med og uten keeper

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...