Itw Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Heisann. Driver på og lage hjemmelaget vannkjøling til harddisker, lager en som skal ta 4hdd. Jeg lurte på om det var inntresse for en worklog for dette? For har akkurat begynt og tatt noen bilder, så det vil jo bli en worklog/guide da. Noen inntresse? Lenke til kommentar
mau5trap Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Jeg kunne godt tenkt meg å lese Lenke til kommentar
sigen Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Kommer til å følge med hvis du lager worklog EDIT: Feilpost btw, det er jo ikke en worklog enda Endret 6. juni 2005 av sigen Lenke til kommentar
Porsta Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Ja, det hadde vært interesant Lenke til kommentar
Itw Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Ok planen er og lage vannkjøling til harddiskene mine pga jeg har veldig litn luftgjennomstrømning i kabinettet mitt. Og harddisker bråker og derfor vannkjøle dem så kan jeg lydisolere dem utn og tenke på att dem må ha luftgjennomstrømningen Så da starter jeg med det jeg har kjøpt inn. Kjøpte 2m med 10mm kobberrør: Kjøpte rør kutter på europris: 90graders bend 16stk: Kobber plate hos blikkenslgern 2stk 17cm x 15cm: Fikk også med på kjøpet hos rørleggeren lodde tinn, flussmiddel og pusseklut til og pusse rørene med før man lodder. Fikk også låne gassbrenner hos rørleggern: Så alt i alt har jeg brukt kr: 250kr på rør og koblinger 30kr på kobberplater 60kr på rørkutter Så til sammen 340kr. Valgte 10mm rør pga att jeg har waterchill vannkjølings sett som det brukes 8mm slanger på, og for att da slangene skal passe på rørene så bruker jeg 10mm kobberrør for vist du varmer slangen så får du den inn på 10mm rør. Endret 6. juni 2005 av Itw Lenke til kommentar
Itw Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Skal ut en tur og bowle litt, men når jeg kommer hjemm kommer update HAr kommet ett stykke har lodda ett rør på og laget hull i plata til og feste harddisker. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Og da ble dette kvalifisert som en worklog Ser jo ut som om dette er et bra utgangspunkt, men har du noen mål/tegninger/skisser? Lenke til kommentar
Porsta Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Dette blir en bra worklog dette Lenke til kommentar
Inc Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Valgte 10mm rør pga att jeg har waterchill vannkjølings sett som det brukes 8mm slanger på, og for att da slangene skal passe på rørene så bruker jeg 10mm kobberrør for vist du varmer slangen så får du den inn på 10mm rør. om jeg forstår riktig så putter du ett 8mm gummirør inni ett 10mm kobberrør, åssen får du det tett, klemt? eller blir det så trangt i seg selv at det er nok? Det blir kanskje stygt å ha to like dimmensjoner for så å tre gummidelen utenpå kobberet.. Lenke til kommentar
NeVa Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Valgte 10mm rør pga att jeg har waterchill vannkjølings sett som det brukes 8mm slanger på, og for att da slangene skal passe på rørene så bruker jeg 10mm kobberrør for vist du varmer slangen så får du den inn på 10mm rør. om jeg forstår riktig så putter du ett 8mm gummirør inni ett 10mm kobberrør, åssen får du det tett, klemt? eller blir det så trangt i seg selv at det er nok? Det blir kanskje stygt å ha to like dimmensjoner for så å tre gummidelen utenpå kobberet.. det han mener er vel det at han skal varme opp slangen for å så tree den utenpå kobber røret. :Edit: ser bra ut. stå på =) Endret 6. juni 2005 av NeVa Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Ja, tror han skal bruke kobberet som krympestrømper...eller at gummirøret skal smeltes fast utenpå kobberet...hmmm... Hva sier du Trådstarter? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 hmm. nå jeg tenker meg om så mener han sikkert han gummislangen ska utep på kobberrøret.. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Denna var jo ny! Billig også.. Skal nok følge med her ja! Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 hm... tror jeg faktisk har sett noe lignende her engang... deja vu? Lenke til kommentar
Itw Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Stemmer helt det som dere sier, varmer opp gummirøret med varmtvann eller åpenflamme for og så presse det over 10mm kobberrøret. Grunnen for 10mm rør er att vist man går lengere ned på dimensjon så får man ikke tak i lodde koblinger bare skrukoblinger og derav blir det mye dyrere, og man får mere vanngjennomstrømning, forhåpentligvis bedre kjøling. Kommer bilder av alt ettervert som jeg kommer videre i prossesen. Møtte på ett problem i dag da, kjøpte forlite rør, dere vil se det når skissen kommer. (skal sette meg ned med og lage skisse nå ) Så blir det litt lettere og forstå hm... tror jeg faktisk har sett noe lignende her engang... deja vu? Stemmer nokk det, har henta mye av min innformasjon fra diablito sin hjemmeside. Men prøvde og søke på forumet etter guider/worklog på dette, men det fantes ikke og tenkte att da kan jo jeg lage en:) Endret 6. juni 2005 av Itw Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Ikke akkurat nytt design(hvis du skal gjøre sånn jeg tror), men den er enkel å lage, det er god flow gjennom den, og den kjøler sikkert greit. Diablito2k her på forumet har laget to lignende blokker, og jeg har laget en. Vannkjøler ikke diskene mine enda, men den virker jo fint til luftkjøling og, har jo ganske stort mellomrom mellom diskene, og blokken virker som en kjøleribbe for diskene. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Ok prøvde meg på og lage en skisse i scetchup men jeg fikk ikke til og lage 90graders bend.... Men jeg legger ved ett bilde henta fra hjemmesiden til diablito2k sin hjemmeside på hvordan hannes ser ut: Er noe i den duren, men for 4harddisker. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Synes å huske at du hadde laget en Vågebu Men over til topic: Ser bra ut dette, tror det kan kjøle ganske bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå