hjemme_kos Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Hei jeg byttet ut den gamle standar pastan til zalman med Artic silver 5 pastan.... Og tempen steg med 5 grader idle.... Har jeg for lite på eller hva kan være feil.... har lest overalt at den artic silver pastan er så bra og blei ganske skuffa.... Jeg rengjorde cpuen og ribba før jeg tok på pastan.... Sjekket at det ikke kom noe støv eller dritt på..... Så la jeg på ett tynt helt javnt lag som akkurat dekket kerna på cpuen (s754 3400+) brukte kredittkort til å få et javnt lag.... Er det noen som vet hva som kan være feil eller er bare artic silver 5 noe søppel???? Takker for alle svar..... Lenke til kommentar
AnVli..p4 Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 har du kjørt inn pasta'n? minst 100timer på articsilver... tempen synker drastisk når pastaen stivner... Lenke til kommentar
hjemme_kos Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 har du kjørt inn pasta'n? minst 100timer på articsilver... tempen synker drastisk når pastaen stivner... nei det har jeg ikke takker for svar da vet jeg hva som er feil.... Lenke til kommentar
oyvjak Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Sist jeg sjekket skal AS5 påføres slik at kjøleribba står for fordelingen. Man tar på en liten dært med pasta og setter på ribba og vrir den litt fram og tilbake slik at man presser ut luft. På den måten spres pastaen utover CPUen. Funket hos meg. Gikk ned 3-4 grader ved idle. Lenke til kommentar
hjemme_kos Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Sist jeg sjekket skal AS5 påføres slik at kjøleribba står for fordelingen. Man tar på en liten dært med pasta og setter på ribba og vrir den litt fram og tilbake slik at man presser ut luft. På den måten spres pastaen utover CPUen.Funket hos meg. Gikk ned 3-4 grader ved idle. tror du luft imellom ribbe og kjerne kan være problemet???? Skal prøve å se om det hjelper.... Men du bruker vel bios til¨å sjekke temp???? Lenke til kommentar
Tonberry Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Nå vil ikke jeg påstå å ha veldig masse peiling på dette, men i den allvitende goopguiden til overklokking er det da anbefalt å smøre kjølepastaen utover med skalpell e.l for å fordele den jevnest mulig... Endret 7. juni 2005 av Tonberry Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Kredittkort funker fint det. Uansett blir det ganske stort trykk på kjerna og pastaen når du presser ned kjølaren at det skal mykje til for å få luft i. Lenke til kommentar
oyvjak Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Instruksjonene jeg fulgte kom fra Arctic Silver sine egne sider. Jeg bruker BIOS og SpeedFan til å sjekke temperatur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå