ivara Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Lurer på hva dere mener er "minimum" krav til CPU og minne hvis man f.eks ønsker å kjøre Ubuntu Linux med Gnome eller KDE som environment , og enklere bruk i OO writer? Hvor lite kan man klare seg med hvis man skal lage en helt enkel "surfeboks" med en lettvekts vindushåndterer og Opera eller Firefox? (Har etpar Toshiba Satellite 350MHz/64MB Ram som bare samler støv , tenkte kanskje de kunne brukes til noe mer fornuftig...lasta ned og la inn std install med Ubuntu 5.04 - ble en smule tregt ja :!: , har lagt inn IceWM nå da , det hjalp jo litt) Lenke til kommentar
olear Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) 128mb ser jeg på som et absolutt minimum for å kjøre GNOME/KDE. Anbefaler at du ser på Fluxbox. Endret 6. juni 2005 av olear Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 XFCE passer bedre til 64MB RAM, evnt. Fluxbox e.l. GNOME og KDE trenger minst 128MB, og helst 256MB, RAM for å kjøre i en okei fart. Lenke til kommentar
ivara Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 takker, Ble en betydelig forbedring på oppstartstid i Firefox (ca 10x kjappere) med IceWM, får teste XFCE og Fluxbox også og se hva jeg liker best. (Og se om jeg ikke finner litt ekstra minne å putte inn) Lenke til kommentar
whoi Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Jeg prøvde Ubuntu på en maskin med 128mb ram, og synes det var alt for tregt med Gnome. XFCE flyr unna helt flott da. Edit: Og på den samme maskinen så er Opera vanvittig mye mere responsiv enn Firefox. Endret 7. juni 2005 av Blurpy Lenke til kommentar
comicz Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Dersom det kun er enkel tekstredigering du er ute etter ville jeg gått for Abiword fremfor OO Writer, mye lettere, mer responsivt og raskere oppstartstid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå